Hrvatski izvozni proizvod mora biti inovativan

19. listopada 2020.

Tvrtka Altpro ušla je na 50. tržište potpisivanjem ugovora sa željeznicama u Indiji, vrijednog 40 milijuna eura, a tim povodom održan je radni sastanak predsjednika Hrvatske gospodarske komore Luke Burilovića i direktora Altproa Zvonimira Viduke, na kojem se razgovaralo o tome kako HGK može pomoći izvoznicima i općenito o problemima koji muče gospodarstvenike.

Indijska je željeznička mreža ogromna, duža od 64 kilometra, jer su vlakovi za više od milijardu stanovnika glavno prijevozno sredstvo. Viduka je naglasio kako su se 15 godina pokušavali probiti na indijsko tržište, koje je u njihovoj branši vrijedno oko 2,5 milijardi eura te otkrio recept za izvozni uspjeh.

"Hrvatski proizvod mora biti inovativan i rijedak kako bi se uspješno izvozio. Detektori koje smo razvili za monorail vlakove jedinstveni su u svijetu, ne proizvodi ih nitko drugi. Dakle, treba se usko specijalizirati i biti u nečemu najbolji. To je naša filozofija, da u tri niše kojima se bavimo budemo najbolji na svijetu, a ne da imamo tisuću proizvoda koji se ne prodaju", pojasnio je Viduka, uz napomenu da im je korona donijela velike probleme.

"U Indiji je sad potpuni lockdown, pa teže isporučujemo robu. Naši inženjeri odlaze tamo pustiti proizvod u pogon, pa nakon povratka moraju u samoizolaciju. Zato smo sve što možemo digitalizirali i maksimalno se prilagodili. No, uspjeli smo se u desetomu mjesecu vratiti na rezultat iz prošle, rekordne godine, a do kraja godine i premašit ćemo ga, što je izuzetno postignuće", kazao je Viduka dodavši kako su im i državne mjere pomogle da premoste najteže razdoblje.

Altpro - putokaz svima drugima

Pohvalio je suradnju s Komorom koja im od samih početaka pomaže u izvozu i uz čiju su pomoć i otišli na prve međunarodne sajmove.

"HGK nam je omogućio da odemo na sajmove koji su svjetska prva liga i tu su nas primijetile velike kompanije. Dobili smo prve ponude za suradnju. Ostalo je bilo na nama, da zadovoljimo njihove uvjete i za sada nam to dobro ide", rekao je Viduka.

"Naše tvrtke imaju tendenciju usredotočiti se na bliska i poznata tržišta. To je razumljivo jer donekle reducira poslovni rizik, ali kako kaže poznata izreka – tko ne riskira, ne profitira – pa tako to igranje na sigurno često reducira i potencijal zarade i razvoja. Altpro tu može biti putokaz svima drugima. Oni rade diljem svijeta i upravo je to njihova snaga, a svojim znanjem i iskustvom mogu pomoći i drugim hrvatskim tvrtkama koje imaju ozbiljne izvozne ambicije", rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.

Inače, najaktivnija su tržišta Altproa u jugoistočnoj Europi i na jugoistoku Azije, gdje je već dugi niz godina jedan od najvećih hrvatskih izvoznika.

P.hr/I.G./F.M.