Slovenski i hrvatski prijevoznici traže otvaranje svih graničnih prijelaza

17. srpnja 2019.

Foto:Pixabay/Ilustracija

Nastala situacija zatvaranja graničnih prijelaza, koja je nanijela štetu prijevoznicima Hrvatske i Slovenije političko je pitanje, zbog kojeg gospodarstvo trpi, rečeno je na sastanku Hrvatske obrtničke komore i Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije s predstavnicima sekcija prijevoznika. Slovenski i hrvatski prijevoznici trebali bi moći koristiti sve granične prijelaze bez obzira na mjesto kretanja, zaključeno je na sastanku čelnih ljudi

Predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec i predsjednik OZS-a Branko Meh ujedinjeni su u zaključku kako je ovo problem koji zahtijeva hitno rješenje. Predsjednici komora i predstavnici prijevoznika razgovarali su o načinima ubrzanja protoka graničnih prijelaza za slovenske i hrvatske prijevoznike, te od Vlada obiju zemlja traže brzo rješenje problema, prije svega  uspostavu međudržavne mješovite komisije, u koju će biti uključeni predstavnici slovenskih i hrvatskih prijevoznika te predstavnici policije obiju zemalja. Njihov je stav da bi slovenski i hrvatski prijevoznici trebali moći koristiti sve granične prijelaze, bez obzira na mjesto kretanja.

Interesi slovenskih i hrvatskih prijevoznika su isti, tako da prijevoz i opskrba između dva gospodarstva moraju biti neometani", zaključili su predsjednici komora na sastanku, a prvi potez bit će HOK-ov i OZS-ov zahtjev vladama za brzim rješavanjem problema prijevoznika.

Satanak HOk i Slovenska komora Foto:HOK

Slovensko Ministarstvo infrastrukture je od 1. lipnja na 17 graničnih prijelaza s Hrvatskom uvelo ograničenje za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona. Na temelju slovenske uredbe hrvatskim prijevoznicima zabranjen je prelazak preko 17 lokalnih graničnih prijelaza te moraju koristiti međunarodne. To im je prouzročilo brojne probleme kao što su povećanje troškova i vremena transporta.

Slovenska je strana kaže da ograničenjem želi poboljšati sigurnost i kvalitetu života lokalnog stanovništva na pravcima opterećenim teretnim prometom te da stoga taj promet s državnih magistralnih cesta prebacuje na autoceste. Hrvatski prijevoznici smatraju da je riječ o reakciji na hrvatsko zatvaranje graničnog prijelaza Mursko Središće za tranzitni promet kamiona iznad 7,5 tona.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u lipnju se sastao sa slovenskom ministricom prometa Alenkom Bratušek, a glavna su tema sastanka bila ograničenja za prometovanje teretnih vozila na određenim dionicama graničnih prijelaza s Republikom Slovenijom.

P.hr/I.G/Hina