H&M uvodi uslugu iznajmljivanja odjeće

2. prosinca 2019.

Foto: Pixabay

Švedski modni div H&M iskušava svoju novu uslugu - iznajmljivanja odjeće. Za 350 kruna (oko 250 kuna) tjedno, kupci koji imaju kartice programa vrijednosti mogu birati iz kolekcije od 50 setova odjeće u novoobnovljenome velikom dućanu ovoga trgovačkog lanca u središtu Stockhoma, piše Bloomgerg.

Ovaj potez švedskog proizvođača odjeće Hennes & Mauritz nije novost na tržištu nego je samo praćenje koraka koje su početkom ove godine pokrenuli dućani Banana Republic i Urban Outfitters, kako bi se othrvali velikim kritikama javnosti zbog proizvodnje smeća i zagađenja.

Prema izvještaju Ujedinjenih naroda, modna industrija izravni je krivac za čak deset posto emisija stakleničkih plinova, što je više od međunarodnih letova i brodarstva zajedno. Kratka trajnost odjeće i njeno relativno brzo završavanje na smetlištu dodatni je argument ekoaktivista koji se protive takvim modnim trendovima. 

Inače, tržište iznajmljivanja odjeće procjenjuje se na milijardu dolara godišnje. Analitičari, s druge strane, smatraju kako ovaj poslovni model nema budućnost. 

P.hr/K.S.