Gubitak Croatia Airlinesa 13,7 milijuna kuna manji nego lani

3. svibnja 2021.

Foto: Croatia Airlines

Croatia Airlines prvi je kvartal 2021. godine završio ostvarenim operativnim gubitkom u visini od 86,2 milijuna kuna, koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 96,9 milijuna kuna te je primjetan pozitivan pomak od 13,7 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Manji neto gubitak u prvom kvartalu 2021. godine rezultat je smanjenih operativnih troškova, koji su 42 posto niži od ostvarenja prvoga kvartala 2020. godine, što je najvećim dijelom rezultat znatno manje razine prometa kao izravne posljedice prisutnosti koronavirusa. Na smanjenje operativnih troškova znatno su utjecale i provedene mjere na razini kompanije: smanjenje bruto primanja za 15 posto, provedba operativnih mjera optimizacije reda letenja te sve ostale provedene rigorozne mjere štednje i racionalizacije poslovanja.

Ovogodišnji prvi kvartal obilježen je nastavkom poslovnih okolnosti na koje je i dalje izravno utjecala pandemija koronavirusa, što se izravno odrazilo i na financijsko poslovanje kompanije. Potražnja za uslugama zračnog prijevoza i dalje je na izrazito niskim razinama, dok primijenjene epidemiološke mjere na razini država izravno utječu na poslovanje kompanije, definiranje kapaciteta te strukturu i mogućnosti reda letenja, navodi se u priopćenju nacionalnog avioprijevoznika.

Kompanija je u prvom kvartalu ove godine letjela u 12 međunarodnih i pet domaćih destinacija. Navedeno razdoblje obilježio je pad ukupno prevezenih putnika za 73 posto u odnosu na isto razdoblje 2020. godine. Ističu kako je ovako značajan pad broja putnika u prvom kvartalu posljedica produljenja krize uzrokovane koronavirusom, čiji će se utjecaj osjećati tijekom cijele poslovne 2021. godine. Broj putnika u domaćemu redovitom prometu manji je za 61 posto, dok je broj putnika u međunarodnome redovitom prometu manji za 78 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Pad broja putnika i pad prodaje i dalje narušavaju redovno poslovanje kompanije te kao jedan od značajnijih prioriteta postavljaju upravljanje i održavanje likvidnošću, a što vrijedi i za mnoge druge aviokompanije u Europi i svijetu.

U kompaniji podsjećaju da je IATA u travnju objavila ažurirane prognoze za zrakoplovnu industriju u kojima je pogoršala procjene u odnosu na objave s kraja 2020. godine. Rekordni godišnji gubitak u 2020. godini povećan je sa 118,5 na 126,4 milijarde USD, dok je prognoza gubitka za 2021. godinu povećana s 38,7 na 47,7 milijardi USD.

 

 

P.hr/I.B.