U turizmu gost je uvijek ispred svega

4. studenoga 2019.

Foto: Valamar

U turizmu se marketinški pojmovi isprepliću na posebno kompleksan način. U najvećoj hrvatskoj turističkoj tvrtki Valamar Rivieri smatraju kako marketing u svome punom značenju, pored prodaje, uključuje i promociju, cijene i, na koncu, ili na početku, najbitniji dio - defi niciju i razvoj proizvoda. „Za komercijalni uspjeh jednoga turističkog proizvoda ključno je pažljivo upravljati marketinškim miksom i pritom paziti na svaki detalj. Odnos promocije, prodaje i pricinga u tom je smislu specifi čan jer se u najvećem broju hotelijerskih kompanija taj proces zbiva unutar jedne organizacijske jedinice. To je slučaj i u Valamaru unutar divizije marketinga i prodaje koja je odgovorna za stvaranje kvalitetne komunikacijske platforme defi niranjem brendstrategije na koju se nadovezuju prodaja i revenue management sa svojim specifi čnim funkcijama“, pojašnjavaju iz Valamara dodajući da strategija kompanije defi nira fokus i ciljeve te se, ovisno o njima, optimizira miks i značaj pojedinih marketinških funkcija i alata.

Ističu da je najvažniji alat marketinga jučer, danas, a tako će biti i sutra, stavljanje gosta u središte pozornosti. Prodaja putem strateških partnerskih suradnji, poput onih s grupacijama TUI, DER Touristik ili Travel Europe, podrazumijeva vrlo blisku suradnju s partnerima. „Tu je iznimno važan i osobni kontakt, izgradnja povjerenja i vjerodostojnost u svakom dijelu poslovnog odnosa. Čak 44,54 posto prihoda u 2018. godini ostvarili smo putem izravnih kanala prodaje“, navode iz Valamara. Prepoznatljivost na turističkom tržištu spoj je niza faktora među kojima su najvažniji kvaliteta i atraktivnost destinacije te pozicioniranje turističkih proizvoda pomoću specifi čnih, jedinstvenih čimbenika. „Tu iznimno važnu ulogu igra brendiranje. Uz to, turizam i njegov rast usko su povezani s razvojem tehnoloških rješenja koji omogućuju globalni doseg turističkih kompanija. Ovladavanje i uspješno upravljanje te kontinuirano praćenje najmodernijih tehnologija bitno unapređuje konkurentnost kompanije zbog čega je, između ostalog, digitalizacija jedna od šest strateških inicijativa Valamara“, ističu.

Dodaju da je jedan od ključnih trendova za oblikovanje budućnosti turizma činjenica da se doživljaji smještaju u središte pozornosti, a sve naprednije tehnologije omogućuju integraciju online i offl ine iskustava pri procesu kupnje i tijekom konzumiranja dobara i usluga. Podaci su danas pokretačka snaga gospodarstva. „Omogućuju instant personalizaciju i neposrednu povezivost te postaju izvor inspiracije za nove aplikacije te za nove strategije i poslovne planove. Tome se prilagođavaju i kanali komunikacije turističkog sektora“, pojašnjavaju iz Valamar Riviere dodajući da je važna jasna povezanost pojedinih Valamarovih programa s potpisom s corevrijednostima brenda Valamar koji na najvažnije mjesto uvijek i svagdje stavlja gosta.

Jozo Vrdoljak