Globalna potrošnja na oglašavanje posustaje

7. listopada 2019.

Foto: Shutterstock

Globalna potrošnja na oglašavanje porast će ove godine slabije nego što se očekivalo zbog straha od recesije u Velikoj Britaniji i Njemačkoj koji je nadjačao veća izdvajanja za digitalno oglašavanje u SAD-u.

Specijalizirana savjetodavna tvrtka Zenith snizila je procjenu rasta potrošnje na oglašavanje u ovoj godini sa 4,6 na 4,4 posto. Ukupno bi prema njihovim procjenama za oglašavanje trebalo biti izdvojeno 640 milijardi dolara. Prošle je godine potrošnja porasla 6,7 posto.

Među glavnim razlozima slabije potrošnje u Zenitu ističu smanjeni obujam globalne trgovine i posustajanje potražnje u Europi i Aziji. Zbog trgovinskih napetosti i neizvjesnosti oko brexita vodeća europska gospodarstva balansiraju na rubu recesije i kompanije smanjuju potrošnju, uključujući i planirane rashode za oglašavanje.

Značajniji oporavak ne nazire se ni u iduće dvije godine, te bi potrošnja u 2020. trebala porasti 4,3, odnosno 4,4 posto u 2021., predviđaju u Zenithu.

U normalnim bi okolnostima predsjednički izbori u SAD-u u idućoj godini, te ljetne olimpijske igre i europsko nogometno prvenstvo značili i osjetno povećanje potrošnje na oglašavanje, napominju u tvrtki u vlasništvu francuske grupe Publicis.

"Brendovi pak trenutno oklijevaju povećati potrošnju zbog aktualne političke i ekonomske neizvjesnosti", objašnjavaju. Prema njihovim bi procjenama potrošnja na oglašavanje u Njemačkoj ove godine trebala pasti 0,6 posto, što je za 0,2 postotna boda veći pad no što su dosada predviđali.

U Britaniji bi trebala porasti 3,3 posto, najslabije od 2011. Time je Zenith snizio dosadašnju procjenu za 0,6 postotnih bodova. Usporava i potrošnja u Kini, koja zauzima drugo mjesto na ljestvici vodećih potrošača, iza SAD-a. 

U najvećem svjetskom gospodarstvu glavni su motor potrošnje i dalje mala i srednja poduzeća koja se prvi puta oglašavaju na Facebooku i Googleu.

"Mala poduzeća u SAD-u puno troše na društvene medije i plaćene rezultate pretraživanja i na njih otpada veliki dio globalnog rasta (potrošnje) na te kanale", tumače Zenithovi istraživači.

Predviđaju da će potrošnja na oglašavanje na društvenim medijima ove godine porasti čak 20 posto i istisnuti tiskane oglase s trećeg mjesta na ljestvici popularnih oglašivačkih kanala.

 

Hina/P.hr