Franck grupa: Prihodi od prodaje porasli 13 posto

2. ožujka 2023.

Foto: Franck

Franck grupa je u 2022. ostvarila prihode od prodaje od 812,1 milijuna kuna, što je za 13 posto više nego godinu prije, dok je normalizirana EBITDA smanjena za 37 posto, na 61,6 milijuna kuna, izvijestili su iz Francka. EBITDA marža iznosila je 7,6 posto što je pad od 6,1 postotnih bodova.

"Zbog značajnog porasta cijena sirovina, posebno sirove kave, koja je na najvišim razinama u posljednjih 11 godina, kao i ostalih materijala poput ambalaže i logističkih troškova te energenata, čiji bi porast cijena imao još negativniji efekt bez intervencije Vlade, Franck je u 2022., prema nerevidiranim podacima, ostvario za 12,7 postotnih bodova manju bruto maržu", navodi se u priopćenju, u kojem se uz ostalo objašnjava da je Grupa veći dio troškovnih udara tijekom prošle godine sama amortizirala, što je utjecalo i na pad profitabilnosti.

Iz Francka ističu da su negativni trendovi, koji su doveli do drastičnog porasta cijena sirove kave još početkom 2021. godine, nastavili utjecati na globalno tržište i u 2022., i to u kombinaciji s rastom cijena mineralnih gnojiva i rada, koji u troškovnoj strukturi uzgajivača kave sudjeluju s 80 posto.

Na cijenu sirove kave utjecali su i drugi faktori, poput povećanja troškova brodarskog prijevoza (vozarina za food-grade kontejnere) zajedno s logističkim izazovima i poremećajima u opskrbnim lancima. Situacija sa sirovom kavom specifična je i zbog neizvjesnosti povezanih s vremenim uvjetima koji su nepovoljni za urod. Na globalnoj razini za sezonu 2023./2024. opet se može očekivati deficit sirove kave u odnosu na potražnju. To bi bila druga sezona zaredom da imamo manjak sirove kave u odnosu na potrebe svjetskog tržišta, a time i dodatni pritisak na proizvođače, navodi se u priopćenju.

Iz Francka upozoravaju kako se nastavljaju i pritisci na sve ostale ulazne cijene.

"Ugovori koji su potpisani tijekom 2022. godine s dobavljačima sada će imati puni godišnji efekt na povećane ulazne cijene, za razliku od djelomičnog efekta u prošloj godini. Iz svega navedenog vidljivo je da je najveći udar porasta cijena prošao, ali nikako nije završen te očekujemo da se prenese i na ovu godinu", istaknuli su iz Francka.

Navode i kako je bez prilagodbe na iznimno zahtjevne okolnosti, a što je Franck pokazao, neizvedivo održati neometano odvijanje poslovnih i investicijskih aktivnosti te odgovoriti izazovima na tržištu rada.

Iz Francka ističu da su, unatoč rastu tih troškova, nastojali da se efekt tržišnih poremećaja u što je moguće manjoj mjeri prenese na krajnje potrošače.

"Veći dio troškovnog udara Grupa je sama amortizirala, i to prije svega optimizacijom internih resursa uključujući i prilagodbu broja zaposlenih", navodi se u priopćenju.

"Uzimajući u obzir poskupljenja prehrambenih proizvoda s kojima se suočavaju naši potrošači i posljedični pad kupovne moći, svjesno smo išli na smanjenje svojih profitnih marži, čime smo osigurali stabilnu poziciju na tržištu u oba prodajna kanala. Iako je manja korekcija cijena naših proizvoda u 2022. godini bila nužna, ona nije značajno pokrila rast svih ulaznih troškova. Naime, najveći dio troškova sami smo amortizirali optimizacijom internih resursa, što se u konačnici odrazilo na pad naše profitabilnosti", izjavio je direktor Francka Ivan Artuković u priopćenju.

Ističe kako je, unatoč izazovima, strateška odluka kompanije "zadržati visoku kvalitetu proizvoda te garanciju vrhunske usluge i pune podrške za partnere".

Ujedno, kao punopravni član društva International Coffee Partners, u Francku nastavljamo aktivno pridonositi razvojnim projektima s ciljem održive transformacije sektora kave i podrške malim poljoprivrednicima koji se suočavaju s negativnim posljedicama klimatskih promjena na urod kave, istaknuo je Artuković.

Hina/P.hr