Fokus je ključni atribut za poslovni uspjeh

4. rujna 2021.

Foto: Pixabay

Općepoznata je stvar kako nema uspjeha preko noći, stoga je izrazito važno na svome poslovnom putu ostati fokusiran, a to je, prema riječima Martina Zwillinga, osnivača i izvršnog direktora tvrtke Startup Professionals, jako teško.

Potaknut svojim iskustvom i radom diljem svijeta s brojnim poduzetnicima, u tekstu za američki Inc. Zwilling ističe kako većina novih poduzetnika ima više novih ideja i teško se odlučuje koju će realizirati.

"Tada 'izgorite' pokušavajući riješiti previše mogućnosti odjednom ili zaključite kako zapravo nikad ništa ne napravite dovoljno dobro", kaže Zwilling navodeći kako su dobri primjeri poduzetnika s velikim početnim fokusom Jeff Bezos i Elon Musk, koji su se u startu fokusirali na jednu ideju, a potom su uspjeli proširiti svoj fokus i utjecaj i na druge. 

Uz sposobnost osobnog fokusiranja, Zwilling smatra da najbolji poduzetnici grade i zahtijevaju kulturu usredotočenosti i izvrsnosti u svome timu, prema svojim ulagačima, pa čak i svojim savjetnicima. 

To može uspjeti svima ako se drže sljedećih pravila:

Spremni ste podijeliti svoju osobnu priču kako biste izgradili vjerodostojnost

Čak i na samom početku, kad nemate poslovnog iskustva, sigurno imate neka osobna postignuća i dokaze da ste dovršili započete stvari, da gotovo nikada ne odustajete i ostajete usredotočeni. Svi će vam ulagači reći da više ulažu u osobu nego u proizvod jer su naučili da se samo fokusom postiže uspjeh. 

Imate dokumentirane poslovne ciljeve i vremenski okvir

Jako je teško stići bilo kamo (ili postići nešto) ako nemate cilj. Uz dokazane rezultate, ulagači traže i pisani poslovni plan, barem nekoliko stranica, a ključni parametri uvijek uključuju mogućnosti i predviđanje.

Imate neki element intelektualnog vlasništva

Jasno je da se trebate usredotočiti na stvaranje i podnošenje patenta, a to će vam dati golemu prednost u odnosu na konkurenciju.

Ističete rezultate, a ne razne aktivnosti

Ovdje je riječ o sposobnosti fokusiranja na posao koji donosi postignuća kao jedini način da nadmašite konkurenciju jer se tržište s vrlo zahtjevnim kupcima brzo razvija.

Pokazujete stvarno znanje o svom tržištu i konkurentima

Većina ambicioznih startupa ima sjajnu ideju o proizvodu, ali dobar proizvod ne mora značiti i uhodan posao. Čak i ako investitora uspijete impresionirati svojom tehnologijom, morate ga uvjerite da imate i tržište.

Dajete prioritet i zadržavate pozornost na korisnim stavkama

Ako vas investitor pita o tome u koje tri stavke ulažete svoje vrijeme, on također očekuje čuti u kojoj su one korelaciji s ključnim poslovnim ciljevima. 

Samo proces dijeljenja poslovnog putovanja na manje korake te prepoznavanja i slavljenja uspjeha na svakom tom koraku omogućit će vam da zadržite fokus. S vremenom će se vaš kredibilitet i resursi povećati, a tada možete ciljati i na to da budete sljedeći jednorog, odnosno da vrijednost vaše tvrtke bude veća od milijardu dolara.

P.hr/B.S.