Europske kompanije gube milijarde na krivotvorenim proizvodima

16. siječnja 2024.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Europski proizvođači odjeće, kozmetike i igračaka gube zbog krivotvorina oko 16 milijardi eura prihoda godišnje, a ugašeno je i oko 200.000 radnih mjesta, utvrdio je Ured EU-a za intelektualno vlasništvo (EUIPO).

"Krivotvorena roba donosi stvarne troškove - za potrošače, za robne marke i za naša gospodarstva. Najnovije istraživanje pokazuje vrlo stvarne troškove, iskazane u padu prodaje i gubitku radnih mjesta u EU-u", rekao je izvršni direktor EUIPO-a João Negrão.

Među gubitnicima izdvaja se njemačka industrija igračaka, sektor na koji otpada trećina izgubljenog prihoda.

U sektoru odjeće najveći je gubitaš Cipar, a u sektoru kozmetike Francuska.

Industrija odjeće svake godine gubi gotovo 12 milijardi eura prihoda ili 5,2 posto ukupnog prometa.

Znatno manju prodaju bilježe i europski sektori kozmetike i igračaka u cjelini. Krivotvorena kozmetika smanjila je kompanijama prihod za tri milijarde eura, što odgovara padu za 4,8 posto. Industrija igračka ostala je bez milijardu eura prihoda, koji se smanjio za 8,7 posto.

Krivotvorenje utječe i na tržište rada. Prema istraživanju EUIPO-a, provedenom u razdoblju od 2018. do 2021., krivotvorine su uzrok gašenja 160.000 radnih mjesta u sektoru odjeće, 32.000 u sektoru kozmetike i 3.600 u industriji igračaka.

Krivotvorena roba često predstavlja i ozbiljne zdravstvene i sigurnosne probleme za potrošače, što posebno vrijedi za krivotvorenu kozmetiku te igračke.

U 2022. potencijalno opasni krivotvoreni proizvodi činili su 15 posto zaplijenjene robe na vanjskim granicama EU-a, navodi EUIPO.

Potrošači pak kupuju krivotvorene proizvode uglavnom zato što im je original preskup, pokazalo je EUIPO-vo istraživanje provedeno prošlog lipnja.

Trećina Europljana smatra taj motiv prihvatljivim, a među mladima udio se penje na 50 posto, izvijestio je Ured.

Hina/P.hr