EU želi ograničiti reklamiranje nezdravih prehrambenih proizvoda

14. listopada 2021.

Foto: Shutterstock

Ako Europski parlament sljedeći tjedan podrži Strategiju Od polja do stola, odnosno uvođenje prehrambenih profila, Europska unija uvest će ograničenja za korištenje zdravstvenim i prehrambenim reklamnim tvrdnjama. To znači da će se zdravstvenim reklamama u kojima se tvrdi da je neki proizvod "dobar za kosti" ili "čuva probavu" moći koristiti samo ako sadržaj proizvoda ne prelazi propisima određene količine šećera, nezdravih masti i soli, u skladu s kategorijom proizvoda.

Prehrambene reklamne tvrdnje poput "sadrži vitamine i minerale" ili "visoki udio vlakana" moći će se rabiti samo ako na jednak način bude označen i visok sadržaj potencijalno nezdravih sastojaka, primjerice "visok udio vlakana, visok udio šećera".

Europska komisija je još 2009. trebala uvesti takav sustav regulativom 1924/2006 o zdravstvenim i prehrambenim tvrdnjama, no lobiranje i pritisak proizvođača tada su to blokirali.

"Danas je moguće da se nezdravi čokoladni napitak za djecu reklamira tvrdnjom 'sadrži kalcij, dobar je za kosti' ili da kukuruzne pahuljice krcate šećerom nose reklamu 'visok udio vlakana korisnih za probavu'. To su manipulacije koje potrošača uvjeravaju da kupuje zdrave proizvode, no stvarnost je mnogo drukčija. Podsjeća na biljke mesožderke, koje kukce mame nektarom na ulazu u klopku. No, dio proizvođača žestoko lobira da se prehrambeni profili izbace iz strategije i glasanje bi moglo biti tijesno", komentirala je inicijativu hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan.

Ako inicijativa dobije potporu Parlamenta, Europska komisija najavila je prijedlog zakona tijekom 2022. godine.

 

P.hr/I.B.