Dvanaest stvari koje se traže od modernih lidera

9. veljače 2020.

Foto: Pixabay

Ljudi koji se prvi put susreću s vođenjem tima, suočavaju se s velikim izazovima. Novi lideri najčešće se 'bacaju u vodu' i tko ispliva, taj nastavi raditi taj posao, a tko potone, najčešće nikada ne dobije novu priliku. Oni ili shvate kako se vodi i postanu uspješni ili im nikada više ne padne na pamet preuzeti lidersku ulogu, mišljenja je poslovna konzultantica Angela Kombouris.

Često možemo vidjeti kvalitetne pojedince koji dobiju priliku za lidersku ulogu, no znanja koja im omogućavaju da budu izvrsni u svome poslu nisu ona ista koja će od njih napraviti vrhunske lidere. Za preuzimanje te uloge nužno je imati ispravan stav i ponašanje koje će ih voditi k uspjehu. 

U ovome novom digitalnom dobu i lideri su drukčiji. Lider treba biti osoba koja će voditi druge, dati im podršku i pomoći rastu kompanije ostvarivanjem ciljeva, osoba koja surađuje s članovima tima i iskorištava njihova znanja, otvara im prilike i potiče strast. No, na tom putu čekaju ga koraci koje mora riješiti. Kombouris ih je, pišući da za Enterpreneur, definirala u 12 točaka.

1. Tranzicija iz pozicije člana tima u lidera ne smije se podcijeniti. Polovina menadžera često nikada ne dobije nikakav trening prije svoje prve liderske uloge.

2. Dobre komunikacijske sposobnosti pokreću procese koji daju rezultat. Kvaliteta interakcije s ljudima utječe na to kako će se oni osjećati, kako će se osjećati lider, ali i kako će se stvoriti timski duh. 

3. Liderstvo je put bez kraja. Prema poznatom američkom piscu Malcolmu Gladwellu, 10 tisuća sati potrebno je za savladavanje neke vještine. To vrijedi i za lidere.

4.  Čak i kada se približi nekom cilju, za lidera se stvara novo mjesto i od njega se traže nove vještine; njegovo je napredovanje cjeloživotno.

5. Lideri rade za svoj tim. Dobar vođa mora razumjeti što zaposlenici žele, i to na dubokoj razini, kako bi se mogao prilagoditi njihovim potrebama. Različite stvari pokreću različite ljude, neke status i novac, druge obitelj, treće iskustvo i prilika. 

6. Dobrota ima veliki utjecaj na vođenje tima. Razumijevanje, empatija i poštovanje često su podcijenjene kvalitete. Kako bi novi lideri bili sigurni u sebe, moraju jačati druge ljude umjesto da ih ponižavaju.

7. Najveća vrijednost vođe jest povjerenje. Mnogi menadžeri boje se kratkoročnih gubitaka ili strahuju od toga da će njihovi zaposlenici biti bolji od njih, pa strah postaje pokretač svih odluka. Dobro je u startu imati potpuno profesionalno povjerenje u svoje ljude, a gubiti ga tek kada tko zakaže.

8. Hrabro se upuštati u iskreni razgovor važna je vrlina. Kada lider treba razgovarati s ljudima koji su daroviti, ali im rezultati nisu dobri, mora osigurati pomoć kvalitetne infrastrukture. Možda osoba radi na pogrešnom položaju ili pogrešni posao, ili mu menadžer nije postavio pravi zadatak. Važno je razgovarati s ljudima kako bi im se omogućio uspjeh u onome što rade. Lider je taj koji stvara pravila i ima mogućnosti mijenjati ih.  

9. Poboljšati iskustvo svakog radnika posao je lidera uz osiguravanje dugoročnih ciljeva. Menadžer mora ohrabriti zaposlenike da više rade ono u čemu su najbolji i osigurati im da se poprave u onome u čemu su lošiji. 

10. Svaki lider mora razgovarati sa svojim zaposlenicima otvoreno i jedan na jedan. Takvi razgovori motiviraju ljude trostruko više nego sastanci u grupi. Tako se jačaju odnosi između lidera i članova tima, stvara lojalnost i povjerenje.

11. Iako mnogi misle da biti šef znači imati sve odgovore, hrabri lideri ohrabruju zaposlenike da dijele svoje ideje i rješenja prije negoli uskoče u akciju.   

12. Lideri stvaraju lidere. Vrhunski je dar lidera stvoriti novog lidera koji ga može zamijeniti. 

P.hr/K.S.