Drvoprerađivači izvoze više od 1,1 milijarde eura godišnje

9. listopada 2019.

Foto: Zagrebački velesajam

"Proizvodnja namještaja u prvih šest mjeseci 2019. bilježi rast od 4,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Radi se o proizvodnji koja uključuje inovativni dizajn, visoki stupanj finalizacije i visoku dodanu vrijednost. Stoga nam je želja da upravo proizvodnja namještaja u novoj Strategiji drvne industrije bude kvalitetnije pozicionirana i da se barem u objektima koje financira država ili lokalna samouprava osigura veću zastupljenost domaćih brendova", istaknuo je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za turizam i poljoprivredu Dragan Kovačević na otvorenju sajma Ambienta 2019.

Naglasio je da drvno-prerađivačka industrija zapošljava više od 22.000 radnika, bilježi kontinuirani rast prihoda i plaća te, što je posebno važno, više od 70 posto prihoda realizira na inozemnim tržištima. "To znači da ovaj sektor ostvaruje osam posto ukupnoga hrvatskog izvoza u vrijednosti od više od 1,1 milijarde eura godišnje", poručio je Kovačević.

Dragan KovačevićDragan Kovačević

Ministrica poljoprivrede Marija Vučković izjavila je da je šumsko bogatstvo jedno od najvažnijih javnih dobara koje imamo. "To što smo bogati šumama ne znači da se možemo prema njemu neodgovorno odnositi. Dapače, moramo omogućiti kvalitetnu sirovinu drvoprerađivačima koji zapošljavaju čak 11 posto ukupno zaposlenih u prerađivačkoj industriji. Posebno nas veseli to što industrija bilježi plus od više od 370 milijuna eura u vanjskotrgovinksoj bilanci", istaknula je Vučković dodavši kako branša ima i svoje probleme koje treba rješavati dizajnom, inovacijama i većom finalizacijom proizvoda.

Marija Vučković AmbientaMarija Vučković

"Trendovi jesu uzlazni, ali moramo sinergijom svih institucija dati dodanu vrijednost proizvodima i izvoziti hrvatsku pamet", rekao je gradonačelnik Zagreba Milan Bandić.

Direktorica Zagrebačkog velesajma Dina Tomšić kazala je kako je Ambienta jedan od najprepoznatljivijih brendova Velesajma, a drvoprerađivačka industrija šampion hrvatskog izvoza. "Ovaj sajam vidimo kao platformu koja spaja dizajn, inovacije, proizvodnju i sve bitne čimbenike u industriji. Ove godine odlučili smo donijeti novu priču o ideji, dizajnu, arhitekturi, gradnji, stanovanju i kvalitetnim hrvatskim proizvodima", rekla je Tomšić dodavši da je napravljen i tehnološki iskorak putem posebne aplikacije.

Na Zagrebačkom velesajmu od 9. do 13. listopada održava se 46. Ambienta, a donosi ponudu 461 domaćeg i inozemnog izlagača iz 28 zemalja. Kako su najavili na ZV-u, bit će to nova priča o ideji, dizajnu, arhitekturi, gradnji, stanovanju i hrvatskoj proizvodnji na, tematski i sadržajno, proširenoj Ambienti. Viša razina izlaganja i drukčiji koncepcijski pristup salonske postave bit će predstavljen u deset paviljona i proširen novim tematskim područjima: Namještaj i unutarnje uređenje te industrijski program, Građenje i opremanje, Horeca - living kitchen i Art Fair Zagreb.

Hrvatska gospodarska komora suorganizator je 46. Ambiente, a ove godine 35 članica Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK izlaže na Ambienti uz 50-postotnu financijsku potporu Komore.

 

 

P.hr/I.B.