Domaćih turista u kolovozu čak 22 posto više nego lani

14. listopada 2019.

Foto: Pixabay

U komercijalnim smještajnim objektima u kolovozu je bilo 4,7 milijuna turista ili 8 posto više nego u istom lanjskom mjesecu, a porast od gotovo 3 posto ostvaren je i s 27,7 milijuna noćenja, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS), koji pokazuju i rast dolazaka domaćih turista od čak 22,2 posto. Iako su strani turisti uobičajeno i u kolovozu činili većinu fizičkog prometa te s 4,3 milijuna dolazaka i gotovo 26 milijuna noćenja ostvarili poraste od 7 i 2 posto u odnosu na lanjski kolovoz, ipak su domaći turisti napravili najveće iznenađenje. Njih je u komercijalni smještaj u kolovozu došlo gotovo 347 tisuća, što je u odnosu na lanjski kolovoz porast od čak 22,2 posto i ujedno jedan od rijetkih tako visokih porasta dolazaka domaćih turista u hrvatskom turizmu u bilo kojem mjesecu tijekom zadnjih 15-ak godina. U tim su objektima domaći ostvarili i 15,3 posto više noćenja u kolovozu ili nešto više od 1,8 milijuna, čime su se pozicionirali na šesto mjesto među svim tržištima, odnosno nalaze se između Austrijanaca i Čeha, koji su ostvarili 1,9 milijuna i 1,5 milijuna noćenja.

Najviše noćenja među svim turistima, 6,1 milijuna ostvarili su Nijemci, koji su time daleko ispred drugih Talijana sa 2,7 milijuna noćenja i trećih Slovenaca sa 2,1 milijunom noćenja. Ispred domaćih turista po noćenjima su još Poljaci sa 2,07 milijuna noćenja te spomenuti Austrijanci sa 1,9 milijuna. Prema vrsti komercijalnih smještajnih objekata, najviše noćenja ili gotovo 16 milijuna ostvareno je u domaćinstvima tj. u sobama, apartmanima i kućama za odmor, čime je ta vrsta smještaja u plusu od 3 posto u odnosu na lanjski kolovoz. To znači da je u tim objektima ostvareno 57,3 posto od ukupnih noćenja, dok su ostatak noćenja turisti ostvarili u kampovima - 6,3 milijuna ili 2,2 posto više nego u kolovozu 2018., u hotelima - 3,8 milijuna noćenja ili 1,7 posto više, te u drugim objektima.

vespa noć turizam hrvatska

Iz DZS-a navode i podatke za prvih osam mjeseci ove godine, po kojima je u komercijalnom smještaju boravilo ukupno 15,6 milijuna turista, koji su ostvarili 76,2 milijuna noćenja, što su porasti od 5,2 odnosno 1,4 posto spram istog razdoblja 2018. Stranih je turista pritom bilo gotovo 14 milijuna ili 4,6 posto više, a njihovih noćenja 70,5 milijuna ili 0,8 posto više nego u osam mjeseci prošle godine, a najviše noćenja ostvarili su Nijemci, Slovenci, Austrijanci i Poljaci. Domaćih je turista došlo 1,6 milijuna ili 10,6 posto više nego lani, a sličan porast od 10 posto ostvarili su i sa 5,7 milijuna noćenja

HGK: Uočljiva znatna sezonalnost

Hrvatska gospodarska komora u svom komentaru ističe kako je prema podacima iz sustava eVisitor koje je objavilo Ministarstvo turizma, u rujnu 2019. godine ostvarena je ista razina turističkih dolazaka i četiri posto turističkih noćenja u odnosu na isti mjesec 2018. godine. U prvih devet mjeseci 2019. godine ostvareno je 4,5 posto više turističkih dolazaka i dva posto više turističkih noćenja u odnosu na isto razdoblje 2018. godine.

"Izuzev jačanja dijela mediteranske turističke konkurencije, u ovoj je godini ponovno uočljiva znatna sezonalnost hrvatskoga turizma. Naime, iako se s godinama smanjuje zajednički udio noćenja u srpnju i kolovozu u noćenjima cijele godine, i dalje je riječ o tome da se samo u dva mjeseca u godini (u srpnju i kolovozu) u Hrvatskoj ostvari oko 60 posto noćenja cijele godine. Izraženost sezonalnosti hrvatskog turizma još je uočljivija ako se usporedi taj pokazatelj (udio srpnja i kolovoza u turističkim noćenjima na razini cijele godine) s drugim europskim mediteranskim zemljama, gdje Hrvatska ima najveći udio, pa je prema tom pokazatelju najviše izložena rizicima sezonalnosti", kažu u HGK te ističu da s obzirom na spomenute podatke, izvjesno je da će ova godina biti rekordna prema broju turističkih noćenja, što predstavlja nastavak trenda bilježenja rekordnih razina, koji traje od 2015. godine kada je prvi put ostvarena veća razina noćenja u odnosu na, dotad rekordnu,1986. godinu.

P.hr/Hina