Proglašeni najbolji influenceri i blogeri

20. studenoga 2019.

Foto: Diablog
Krešimir Sočković

Hrvatska influencerska i blogerska scena bilježi sve veći rast, a objave onih koji stvaraju nove sadržaju, oblikuju mišljenje javnosti i utječu na prodaju u nas sve su značajnije, pokazalo je istraživanje koje je provela agencija Diablog i predstavila ga na istoimenoj konferenciji posvećenoj blogerima i influencerima.

diablog influenceri

Istraživanje kojim se željelo mapirati hrvatsku blogersku i influencersku scenu provedeno je među 88 domaćih blogera i influencera. Pokazalo je kako je prosječni hrvatski influencer žena s oko 30 godina koja živi u Zagrebu i piše o modi ili putovanjima, i to radi već nekoliko godina. Prema istraživanju, 80 posto domaćih blogera i influencera su žene, najviše je onih koje imaju između 25 i 34 godine, a sve je veći broji i onih mlađih od 25. Najveći dio njih, više od dvije trećine, živi u središnjoj Hrvatskoj i većina ih je visokoobrazovanih. Taj posao rade uglavnom honorarno i jako mali broj njih, samo šest posto onih je koji žive samo od toga. Mjesečno zarađuju između 2.000 i 3.500 kuna, objavljuju pet do deset puta mjesečno, a čak dvije trećine nikada ne radi ono što je u svijetu u trendu - objavljuje videosadržaje.

Trećina njihovih sadržaja plaćene su kampanje, tridesetak posto je plaćenih objava, a 18 posto njih prihode dobivaju kompenzacijama. Velika većina korisnika njihovih sadržaja su žene, 71 posto, dok udio muškaraca u odnosu na prethodna istraživanja raste. Također, dobna skupina konzumenata najvećim je dijelom između 25 i 34 godine.

Utjecajem do novih poslova

Što se tiče budućnosti njihovog posla, čak ih 80 posto razmišlja o pokretanju svoga novog posla zahvaljujući svome online utjecaju, a većina planira stvoriti nove usluge, a četvrtina i neke vlastite proizvode. U sljedećim godinama očekuju jačanje svojih aktivnosti, ali i tržišnu specijalizaciju, više videosadržaja i jačanje suradnje s konvencionalnim medijima.

Najvećim dijelom svoj posao rade u suradnji s brendovima (njih 84 posto), a do tog posla dolaze tako da brendovi ili njihovi posrednici kontaktiraju s njima. 

Kao najveći izazov u svome poslu vide nepredvidljive algoritme koji im otežavaju posao, zasićenost tržišta, kratke rokove te probleme s naplatom odrađenog. A ako je vjerovati njihovim procjenama, u idućim godinama popularnost će rasti onima koji rade više videa, koji će raditi na novoj platformi Tik Tok, a dobar posao mogu očekivati i mame blogerice.

Što se tiče njihovih želje, željeli bi dugoročniju suradnju, više slobode u kreiranju sadržaja od slikanja s brendovima i smanjenja rokova plaćanja za svoje usluge.

Ella Dvornik

Na konferenciji Diablog dodijeljene su i nagrade najboljim influencerima. Najboljom je proglašena Ella Dvornik, brendovi s kojima se najbolje surađuje su Dukat, Nivea i Optika Anda, a najblogeri i influenceri u kategoriji su gastronomije Hungry Mile, kategoriji putovanja Kristijan Iličić, u kategoriji mode Dora Predojević, za postove o ljepoti najinfluencerica je Ivana Blažoti Mijoč, a u kategoriji fitnessa Martina Boss.