U prošloj godini filmska industrija okrenula 96,8 milijardi dolara

22. ožujka 2019.

Shutterstock

Godina 2018. bila je rekordna za filmsku industriju, koja je ukupno zaradila 96,8 milijardi dolara, uključujući više od 40 milijardi prihoda od kino ulaznica, pokazuju podaci Američkog udruženja za film (MPAA). Prošle je godine globalno filmsko tržište - uključujući kina i kućne reprodukcije - poraslo devet posto zahvaljujući Disneyevim hitovima poput "Crne pantere" i "Avengers: Infinity War", pokazuju podaci MPAA-e. Samo je potrošnja na kućnu reprodukciju filmova porasla 16 posto, na 55,7 milijardi dolara. Od 2014. digitalna je potrošnja širom svijeta uvećana 170 posto. Posebno impresivan rast bilježili su prošle godine servisi za emitiranje sadržaja na Internetu na zahtjev, poput Amazon Primea i Netflixa, broj čijih je pretplatnika prvi puta nadmašio onaj gledatelja kablovske televizije, pokazuje izvješće MPAA-e, objavljeno u četvrtak.

Tako je broj pretplata na internetske video-usluge uvećan 27 posto, na 613,3 milijuna. Pretplate na kablovsku televiziju smanjene su pak dva posto, na 556 milijuna. Više od pola vremena koje Amerikanci provode pred ekranom - 52 posto - odnosi se na gledanje sadržaja na digitalnim platformama, navode u MPAA-i. Kablovska televizija i dalje ostvaruje najveće prihode, koji su u 2018. dosegnuli 118 milijardi dolara.

"Na današnjem dinamičnom tržištu ljudi gledaju filmove u kinima, kod kuće i na mobilnim uređajima", ističe Charles Rivkin, izvršni direktor udruženja čiji su članovi, među ostalima, i veliki filmski studiji. "Naše kompanije i dalje isporučuju sadržaj gdje i kada gledatelji to žele - a danas objavljene brojke puno toga govore", poručuje Rivkin.

Prihodi od prodaje kino ulaznica u SAD-u i Kanadi porasli su sedam posto, na 11,9 milijardi dolara. U ostatku svijeta smanjeni su jedan posto, na 29,2 milijarde dolara. Unatoč tome, prošle su se godine otvarale nove kino-dvorane čiji je broj tako porastao sedam posto, nadomak 190 tisuća.

Ako se isključi Sjeverna Amerika, prihodi od prodaje ulaznica nadmašili su milijardu dolara u Kini (devet milijardi dolara), Japanu (dvije milijarde dolara), te Britaniji, Francuskoj, Indiji i Njemačkoj. 

Hina, P.hr