Do 2030. svijetom će voziti 31,1 milijun električnih vozila

3. kolovoza 2020.

Foto: Pixabay

Do kraja desetljeća trećina svih novih automobila prodanih širom svijeta bit će električna vozila, pokazuje najnovije Deloitteovo istraživanje Električna vozila: postavljanje smjera za 2030. godinu. To bi značilo da bi ukupan broj električnih vozila prodanih u jednoj godini bio 31,1 milijun na globalnoj razini; deset milijuna više nego što se predviđalo prije. 

Unatoč poremećaju uzrokovanim pandemijom COVID-a 19, i dalje se očekuje da ukupna svjetska prodaja električnih vozila u 2020. godini dosegne 2,5 milijuna. Na temelju složene godišnje stope rasta od 29 posto, Deloitteovo istraživanje procjenjuje da će prodaja električnih vozila dostići 11,2 milijuna u 2025. godini, a potom 31,1 milijun do 2030. godine kada bi električna vozila predstavljala otprilike 81 posto svih prodanih novih elektrificiranih automobila.

Ključna promjena sentimenta potrošača

Kao ključni čimbenik pokretanja rasta prodaje električnih vozila tijekom sljedećih deset godina Deloitte je identificirao promjenu sentimenta potrošača jer mnoge prepreke  prihvaćanju postupno nestaju.

"Visoke cijene električnih vozila još uvijek ograničavaju neke kupce, ali kako se njihov trošak sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca trebao bi se povećati. Sve više modela novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem rabljenih vozila, znači da će električna vozila za mnoge postati održiviji izbor. Međutim, prevladavanje zabrinutosti potrošača za domet vožnje i uočeni nedostatak infrastrukture za punjenje bit će ključni faktori jer sve više vozača razmatra praktičnost prelaska na električna vozila", komentirao je Zlatko Bazianec, rukovoditelj hrvatskog ureda Deloittea i partner u Odjelu poslovnog savjetovanja.

Zlatko_Bazianec_mala slika Zlatko Bazianec / Foto: Deloitte

Dodatni čimbenici zbog kojih bi mogla porasti kupnja električnih vozila uključuju povoljno regulatorno okruženje, bilo da je riječ o financijskim poticajima ili strožim propisima o emisijama štetnih plinova, te raspon modela dostupnih na tržištu. Nadalje, s obzirom na to da službeni automobili i vozni park i dalje predstavljaju većinu ukupne prodaje novih automobila, prijelaz na električna vozila na korporativnoj razini dodatno će unaprijediti globalni prijelaz na električna vozila, ocjenjuju u Deloitteu.

Mjere ograničenja kretanja kao odgovor na izbijanje pandemije COVID-a 19 izazvale su veliki poremećaj međunarodnih lanaca opskrbe i privremeno zatvaranje zastupništava.

Bazianec kaže da su električna vozila otpornija na ovu krizu od benzinaca i dizelaša. "Iako je ukupna prodaja automobila u ovom razdoblju pala, električna su vozila pokazala otpornost u nekim regijama u odnosu na ostatak tržišta. Vrhunac prodaje benzinskih i dizelskih vozila najvjerojatnije je nastupio, iako relativno nezapaženo. Budući da se ukupna godišnja prodaja automobila neće vratiti na pretpandemijsku razinu do 2024. godine, čak i ako se rast prodaje na tržištu benzina i dizela vrati, vjerojatno će nakon toga osjetiti pad tržišnog udjela", zaključuje Bazianec.

P.hr/I.B.