Digitalna transformacija nije cilj, nego alat za bolju konkurentnost

25. rujna 2020.

Foto: Energetika Marketing

Digitalizacija vrlo brzo mijenja ustaljene poslovne prakse i društvene obrasce ponašanja, no većina tvrtki u nas još uvijek nema strategiju za transformiranje poslovanja i njegovu prilagodbu industriji 4.0, istaknuto je na 2. Konferenciji o robotizaciji i automatizaciji u industriji i zgradarstvu Hrvatska 4.0.

Sve veća primjena rješenja za digitalizaciju i automatizaciju u suvremenim zgradama utječe na sve sudionike u projektiranju, gradnji, upravljanju i održavanju zgrada, pa i na njihove vlasnike i korisnike.

Načelnik Sektora za industrijsku politiku u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja Robert Blažinović istaknuo je kako se Hrvatska treba prilagoditi industriji 4.0 jer je riječ o brzim i snažnim podražajima koji globalno mijenjaju poslovanje.

"Digitalna transformacija nije cilj, nego alat za bolju konkurentnost tvrtki i gospodarstva", rekao je Blažinović dodajući kako digitalizacija omogućava veću integraciju Hrvatske u globalne lance vrijednosti. Također je istaknuo kako su troškovi za digitalnu transformaciju i neodgovarajući ljudski potencijali neke od prepreka provedbi digitalizacije u tvrtkama.

Direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša Hrvatske gospodarske komore Marija Šćulac Domac naglasila je kako su brzorastuća gospodarstva u pravilu povezana s digitalizacijom.

"Ona je egzistencijalna osobina organizacija u budućnosti, bez obzira na njihovu djelatnost", istaknula je Šćulac Domac. 

Automatizacija, tvrtka , konferencija Foto: Energetika Marketing

Uz trenutačna tržišna kretanja, na konferenciji su, među ostalim, predstavljene hrvatske tvrtke koje razvijaju rješenja za automatizaciju, robotizaciju i digitalizaciju, ali i primjeri dobre prakse. 

Tako je Marijan Vrandečić, izvršni direktor upravljanja lancem opskrbe Fortenova grupe, predstavio automatizaciju prijevoza gotovog proizvoda i slaganja narudžbi kupaca pomoću autonomnih robota koji su implementirani u procese u tvornici Sv. Jana i logističko-distributivnom centru u Jastrebarskom. 

Direktorica tvrtke SmartWay Petra Mesarić istaknula je kako su sustavi za praćenje potrošnje sve zastupljeniji na tržištu te da zgradarstvo, na koje otpada 40 posto potrošnje primarne energije, predstavlja veliki potencijal za energetsku učinkovitost. 

 

P.hr/I.G.