Hrvatska osiguravateljska kuća osvaja talijansko tržište

22. prosinca 2020.

Goran Jurišić/Foto: Adriatic osiguranje

Adriatic osiguranje specijalizirano je za proizvode neživotnih osiguranja, a u ponudi imaju više od 150 vrsta neživotnih osiguranja. Predsjednik Uprave Adriatic osiguranja Goran Jurišić u razgovoru za Privredni ističe kako u njihovu portfelju dominiraju automobilska osiguranja te da imaju i jak portfelj imovinskih osiguranja koja su zabilježila porast zanimanja građana i gospodarskih subjekata nakon potresa u Zagrebu, ali i različite vrste osiguranja od odgovornosti. Zastupljena su i putna osiguranja, koja su ove godine ipak više 'na čekanju'.

Koja je vaša pozicija na hrvatskome osiguravateljskom tržištu?

Adriatic osiguranje drži četvrtu poziciju na iznimno konkurentnom tržištu neživotnih osiguranja u Hrvatskoj. U 11 mjeseci ove godine Adriatic je ostvario rast premije od 33,2 posto, čime smo apsolutni rekorder na tržištu – prema statističkim podacima Hrvatskog ureda za osiguranje, ukupno tržište na kraju studenoga raslo je 4,5 posto. Naš tržišni udio u neživotnim osiguranjima u 2019. iznosio je 9,6 posto, a na kraju studenoga 2020. držimo gotovo 12,2 posto tržišnog udjela. Ovo su izvrsni rezultati, pogotovo kada se uzmu u obzir sve okolnosti u kojima smo živjeli i poslovali u ovoj godini. Sve to pokazuje da je Adriatic jako i stabilno društvo, da se znamo prilagoditi i odgovoriti na izazove.

Adriatic osiguranje dobilo je ove godine Zlatnu kunu u kategoriji društava za osiguranje.

Lijepo je kada vas struka prepozna i nagradi vaš rad i rezultate. Adriatic osiguranje do sada je bilo nominirano pet puta, a ovo je prvi put da smo tu nagradu i osvojili. Kao što sam i u svome govoru prigodom preuzimanje nagrade istaknuo, ovo je nagrada za sve naše djelatnike, za njihovu predanost, rad i znanje. Nagrada je to i našim vjernim osiguranicima, za koje smo ove godine pripremili i vrijednu nagradnu igru 'Moja polica u Adriaticu vrijedi više' te poslovnim partnerima s kojima smo zajednički ostvarili ovako izvrsne rezultate. No, mi čvrsto stojimo na zemlji i dalje ćemo marljivo raditi i biti otvoreni za nova znanja i vještine kako bi naši rezultati bili još bolji. 

Autoosiguranja čine veći dio vašeg portfelja; što je u proteklim godinama obilježilo taj segment osiguranja?

Na tržištu automobilskog osiguranja u 2019. godini Adriatic osiguranje raslo je 29,5 posto, dok je istodobno tržište automobilskog osiguranja zabilježilo rast premije od 5,6 posto. Prema posljednjim podacima Hrvatskog ureda za osiguranje za 11 mjeseci 2020. godine, najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima i nadalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunanom bruto premijom od 2,39 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 12,3 posto. U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od gotovo 2,3 milijarde kuna ili 12,6 posto više nego u istom razdoblju lani.

Naš je fokus bio na zadržavanju profitabilnosti osiguranja motornih vozila i održavanju razine premije koja jamči kvalitetu police, vrhunsku uslugu, ali i ispunjavanje svih obveza prema osiguranicima. A to je za nas imperativ! U međuvremenu su se mijenjali i zakonski okviri, pa su autoosiguravatelji dodatno opterećeni odlukom Vrhovnog suda o 50-postotnom povećanju orijentacijskih kriterija za isplatu nematerijalnih šteta. To će zasigurno utjecati na poslovanje osiguravajućih društava, pogotovo onih koja po neodrživim cijenama nastoje doći do svakog osiguranika, nauštrb stabilnosti poslovanja.

 Adriatic osiguranje Foto: Adriatic osiguranje

Promjena paradigme danas je usmjerena prema tome da 'sve mora biti digitalno i dostupno odmah'. Gdje je Adriatic osiguranje kad je o tome riječ?

Usmjereni smo na inovacije, koristimo se najsuvremenijom tehnologijom, a digitalna transformacija jedna je od strateških odrednica našeg poslovanja u sljedećoj godini. Digitalizacija je prisutna u svakom segmentu našeg života i cjelokupno se gospodarstvo, ne samo osiguravajuća industrija, koja je dugo bila na glasu kao konzervativna djelatnost, digitalizira – od poslovnih procesa i stvaranja proizvoda do komunikacije s korisnicima.

Sve je to dodatno ubrzala pandemija, pa smo bili primorani ubrzano donositi odluke i pokrenuti transformaciju. Rado se sjetim da je Adriatic među prvima tržištu ponudio mogućnost ugovaranja online police. Digitalizacija podrazumijeva i nova znanja i kompetencije djelatnika. No, iako se danas nameće kao jedan od glavnih trendova u osiguranju, još uvijek je u osiguranju ljudski kontakt ključan.

U poslovanju često ističete da je Adriatic osiguranje ozbiljno i pouzdano osiguravajuće društvo koje racionalno ulaže i reinvestira dobi. Što to konkretno znači?

Kako ste i naveli, Adriatic je pouzdan financijski subjekt koji racionalno ulaže i reinvestira dobit. I ove smo godine rasli i zapošljavali, pa tako danas imamo 852 djelatnika. Sjedište društva je u Zagrebu, posluje putem devet podružnica, dok Podružnica Italija djeluje u Trstu i Udinama.

Adriatic osiguranje na hrvatskom tržištu osiguranja djeluje od 1991. godine, a 2019., nakon promjene imena, u poslovanju društva započinje razvojni ciklus obilježen investicijama, širenjem i još snažnijim rastom te povećanjem broja osiguranika. Najznačajniji iskorak učinjen je prošle godine otvaranjem Podružnice Italija sa sjedištem u Trstu.

Investicijski ciklus u Italiji, koji je započeo kupnjom poslovnih zgrada u središtu Trsta i Udina, a koje su obnovljene prema najvišim standardima, nastavio se kupnjom još jedne reprezentativne poslovne zgrade u samom sjedištu Trsta krajem 2019. godine.

Među našim ciljevima za sljedeću je godinu dodatno jačanje na izazovnome talijanskom tržištu, što podrazumijeva daljnji rast broja zaposlenih, ali i povećanje broja partnerskih brokerskih tvrtki kako bi naši proizvodi osiguranja bili dostupniji što većem broju talijanskih građana. Tako ćemo vrlo brzo otvoriti i novo glavno zastupstvo u Veroni, što će označiti i naše širenje u regiji Veneto. 

Ulažemo u razvoj i rast društva, uz stalno unaprjeđenje znanja i kompetencija naših djelatnika, ali i tehnološke inovacije. Dakle, reinvestiramo dobit u daljnji razvoj poslovanja, odnosno tu smo da ostanemo i za generacije koje dolaze nakon nas.

Goran Jurišić, Adriatic osiguranje Goran Jurišić / Foto: Adriatic osiguranje 

Kako procjenjujete tržište osiguranja u Hrvatskoj: koje su njegove specifičnosti i što će dominirati u idućoj godini?

Na hrvatskom tržištu posluje 16 osiguravajućih društava i, iako je došlo do manje konsolidacije, taj je broj još uvijek velik. Prema pokazateljima Hrvatskog ureda za osiguranje, hrvatsko tržište osiguranja u 11 mjeseci 2020. ostvarilo je 9,6 milijardi kuna, što je 0,92 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Neživotna osiguranja rasla su 4,53 posto, na 7,2 milijarde kuna, dok su životna osiguranja završila u minusu od 14,4 posto, s premijom od 2,39 milijardi kuna.

Osiguravateljska branša pokazala se stabilnom i snažnom bez obzira na sve negativne utjecaje i pad gospodarskih aktivnosti te je ponovno dokazala da može biti oslonac cjelokupnom gospodarstvu. Svi smo se bili na određeni način prisiljeni prilagoditi u poslovanju, no prihodi i profitabilnost osiguravajućih društava nisu ugroženi. I sljedeće godine osjećat će se posljedice pandemije izazvane COVID-om 19, no očekujem da će tržište osiguranja zabilježiti lagani rast, a tu mislim i na blagi oporavak životnih osiguranja te snažniji rast na tržištu životnih i neživotnih proizvoda.

Nadam se da će događaji iz 2020. povećati svijest građana o značaju osiguravateljske zaštite, što je u velikom interesu i države, pogotovo kada pogledamo financijske posljedice koje je prouzročio potres u Zagrebu. Značajan dio imovine u Hrvatskoj nije osiguran ili nije osiguran na primjeren način. Premija osiguranja imovine u proteklih 10 godina bilježi vrlo blagi trend rasta, pa je tako u Hrvatskoj u 2018. godini iznosila 44 eura po stanovniku, gotovo četiri puta manje od prosjeka EU-a, koji je tada iznosio 168 eura po stanovniku.

Dio odgovornosti za to leži i na državi, koja bi građane trebala potaknuti da se sami pobrinu za očuvanje vlastite imovine putem police osiguranja, uz eventualne subvencije socijalno ugroženih. Tako bi se obnova nekretnina uništenih u vremenskim nepogodama ostvarila s pomoću osiguranja, kojem je pružanje ekonomske zaštite osnovna i temeljna funkcija.

Je li i na koji način koronakriza utjecala na segment osiguranja u Hrvatskoj?

Koronakriza utjecala je na sve segmente naših života, pa, naravno, i na segment osiguranja u Hrvatskoj. Ne smijemo zaboraviti ni potres koji se dogodio u Zagrebu. Na promjenu izazvanu pandemijom reagirali smo brzo, pokazujući veliku razinu prilagodljivosti. Cijelo vrijeme morali smo voditi računa da poslovanje neometano funkcionira, što je zahtijevalo mnogo brzih odluka, fleksibilnost i agilnost.

U trenutku potresa u Zagrebu pružali smo podršku i pomoć svojim osiguranicima, i pri rješavanju odštetnih zahtjeva i kod ugovaranja polica osiguranja. U poslovanju se uvijek vodimo interesima svojih osiguranika, pa smo dodatno radili na pružanju jasnih i pravodobnih informacija, nastojeći maksimalno, u okviru propisanih mjera, biti na raspolaganju svim zainteresiranima.

Uz to, vodili smo računa o svojim djelatnicima, omogućivši im siguran i neometan rad. Gledano unatrag na ovu godinu, koju ćemo svi poželjeti što prije zaboraviti, iako ponekad nije bilo lako, mislim da smo sve testove uspješno položili.

 

 

 

 

 

 

 

  

Ilijana Grgić