Deset navika koje će vam pomoći da postanete bolja verzija sebe

4. travnja 2021.

Foto: Pixabay

Naše samopouzdanje, zdravlje, privatni i poslovni odnosi, produktivnost, uspjeh i još mnogo toga ovisi o našim navikama. Svakodnevne navike, koje možda ni ne primjećujemo iako ih uzastopno ponavljamo, imaju pozitivan ili negativan učinak na naš život. Neke su dobre, neke loše, ali nikad nije kasno da usvojimo ove prve, a riješimo se drugih.

Nelson Wang, osnivač i CEO lifestyle-bloga, nakon proučavanja života poduzetnika i menadžera iz tvrtki s liste Fortune Magazina, koji rangira 100 najboljih, ali i iz vlastitog 33-godišnjeg iskustva, za magazin Inc izdvojio je sljedećih 10 navika koje smatra izuzetno pozitivnim.

1. Svakog jutra popišite tri najvažnije stvari koje morate učiniti taj dan. Odaberite ono što vam je najvažnije. To će vam pomoći da se ne pogubite u moru obveza i potaknete se da odradite prioritete.

2. Proanalizirajte posljednjih 10 godina. Kada se nađete u teškoj situaciji, obično vam se čini da je to katastrofa. Wang se prisjetio da je prije mnogo godina na poslu pogriješio, zbog čega se njegov šef jako ljutio. Bio je razočaran, dva je dana mislio isključivo na taj propus, međutim, gledano s distance od nekoliko godina, kaže da mu je jasno da je to bio samo jedan od manjih problema koje je donio život, a kojeg se sada više i ne sjeća. Zato, savjetuje, kad naiđete na teške situacije, ne paničarite, već se zapitajte hoće li to biti važno za 10 dana, 10 mjeseci ili 10 godina? Velike su šanse da neće. Ne opterećujte se sitnicama i uvijek gledajte širu sliku.

3. Svaki dan naučite nešto novo. Trudite se raditi, svaki dan naučiti nešto novo, bio to novi jezik, vještina ili nešto treće. Ako svaki dan učinite korak naprijed, razmislite o tome kakav će biti učinak na razini godine. S vremenom ćete sigurno osjetiti rezultat.

4. Čitajte ili pratite edukativne kanale na Youtubeu. Većina će preporučiti svakodnevno čitanje, a Wang kaže da je pozitivno i praćenje Youtubeovih kanala sa zanimljivim, obrazovnim sadržajem. Kaže da voli čitati, ali da mnogo bolje uči putem vizualne prezentacije.

5. Ne pregledavajte stalno e-mail. Nemojte trošiti vrijeme stalno gledajući pristiglu elektroničku poštu. Umjesto da provjeravate svaki e-mail kako vam dolazi, učinite to, primjerice, jednom u tri sata ili već kako možete. Ako je nešto hitno, onaj tko vas treba poslat će vam poruku na WhatsApp, Viber, SMS ili vas nazvati.

6. Svako jutro popijte smoothie. Priprema je laka i brza, a imat ćete zdrav doručak.  Svakodnevna konzumacija voća i povrća na ovako jednostavan način pomoći će pravilnoj funkciji vašeg organizma. Wang od smoothija ne odustaje ni na poslovnim putovanjima.

7. Vježbajte ujutro. Jednostavno je, a učinkovito ako dan započnite nekom vježbom ili trčanjem - imat ćete višu razinu energije tijekom cijelog dana. Wang kaže da se nakon treninga osjeća kao nova osoba.

8. Budite zahvalni. Svakog dana izdvojite tri stvari na kojima ste zahvalni i zapišite ih. Osjećat ćete se mnogo sretnije. Svaki put kada se budete osjećali slomljeno ili utučeno, jednostavno izvadite jednu od prijašnjih zahvala i pročitajte je, savjetuje Nelson Wang.

9. Okružite se ljudima koje volite. Provedite vrijeme s obitelji i prijateljima koji vas podupiru i nadahnjuju na najbolji mogući način. Ako u okruženju imate negativnu osobu, ne provodite vrijeme s njom. Izbacite toksičnost iz svog života. Budite u blizini ljudi koji vam obogaćuju život.

10. Usudite se eksperimentirati. Često ne znamo koji je pravi put i pravi odgovor. A koji je najbolji način da to saznate? Eksperimentirajte. Testirajte svoje poslovne ideje i pokušajte ih realizirati kako biste mogli znati hoće li uopće uspjeti. Put do uspjeha često nije ni lagan ni brz, ali za uspjeh je potrebno, zaključuje Wang, biti ustrajan i nastojati ostvariti više ideja. 

 

P.hr/B.S.