Debeljak: Brodosplit ne bi trebala pogoditi nikakva dugoročna kriza

2. lipnja 2020.

Foto: Privredni.hr

U Brodograđevnoj industriji Split položena je kobilica za Novogradnju 485. Radi se o putničkom brodu za krstarenja polarnim područjima, koji će nositi ime Janssonius. On je blizanac broda Hondius, koji je prošle godine isporučen tvrtki Oceanwide Expeditions, specijaliziranoj za ekspedicijska putovanja na Antarktiku i Arktik.

Brod je dugačak 108,6 metara, širok 17,6 metara, a brzinu od 15 čvorova osiguravaju mu dva glavna motora ukupne snage 4260 kW. Moći će ugostiti 194 putnika smještenih u 81 kabinu, o kojima će se brinuti 78 članova posade. Svojim će putnicima, kako navode iz Brodosplita, ponuditi visoki hotelski standard te razne kategorije kabina, od prostranih apartmana do dvosobnih i četverosobnih kabina gdje će im se, višestruko osiguranim sustavima koji ih opslužuju, omogućiti siguran i ugodan boravak.

Brodosplit, polaganje kobilice

Premostili krizu

"Nakon što je prvi brod isporučen u zadanim rokovima, Oceanwide Expeditions naručio je gradnju još jednoga. Uvjerivši se da je kvalitetno izgrađen prvi, naručili su gradnju još jednog broda koji je uz neke sitne preinake identičan prvome. Gradi se u klasi LR PC6 koja ispunjava posljednje zahtjeve Lloyd Registra za plovila Polar Class 6. Moći će primiti 200 putnika, a dovršetak gradnje planira se za kraj ljeta iduće godine. Ovo je u novije vrijeme popularna klasa kruzera, za koju vjerujemo da je kriza neće pogoditi poput drugih segmenata kruzinga", istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Debeljak je rekao da splitski škver nije toliko pogodila posljednja kriza kao neke druge segmente gospodarstva. "Imali smo zastoje prilikom isporuke materijala, ali taj je problem sada iza nas. Ako dođe do drugog vala epidemije, prilagodit ćemo se i toj situaciji. S obzirom na stanje u kojem se nalazi, Brodosplit ne bi trebala pogoditi nikakva dugoročna kriza", naglasio je Tomislav Debeljak.

Što se tiče mjera Vlade RH, predsjednik Uprave Brodosplita ih je pozdravio. Mišljenja je da ne bi bilo dobro da neka europska država daje potpore svojim brodogradilištima, a da to isto ne učini i Hrvatska.

"U takvoj situaciji bili bismo u neravnopravnoj poziciji na globalnom tržištu", kazao je Debeljak. O skraćivanju radnog vremena istaknuo je da je on za to da svatko radi koliko želi, uz, naravno, ograničenja kako se ne bi ugrozilo zdravlje.

Brodosplit, Janssonius

Naručitelj zadovoljan

Wijnand van Gessel, vlasnik nizozemske tvrtke Oceanwide Expeditions, rekao je da ne bi bio tu da nije zadovoljan prvim brodom Hondius i radom Brodosplita. "Ne bismo naručili gradnju drugog broda da to nije tako. Sve probleme koji su se pojavili prilikom gradnje riješili smo zajedno s Brodosplitom. Hondius je u potpunosti ispunio naša očekivanja", izjavio je Wijnand van Gessel.

Zvonimir Novak, pomoćnik ministra gospodarstva, poručio je da ako se poštuju rokovi gradnje broda, Vlada RH nema problema sa izdavanjem jamstava za gradnju. "Zahvaljujući ovakvim poslovima, Brodosplit je dokazao da sektor brodogradnje može održivo poslovati. Na ovakvim poslovima zarađuju svi dionici. Uz to, poštujemo sva pravila Europske komisije i ne narušavamo tržišno natjecanje", istaknuo je Novak otkrivši kako je trenutna izloženost države jamstvima Brodosplita oko 100 milijuna eura.

Novak je otkrio da izloženost države u slučaju jedrenjaka Flying Clipper iznosi 12 milijuna eura, što ne smatra većom ugrozom. "Čak i da dođe do određenih problema s arbitražom, u što ne vjerujemo, vjerujem da će uprava Brodosplita pronaći rješenje i za taj dio", kazao je Novak.

Jozo Vrdoljak