Bilman: Uopće ne razmišljam - automatski skeniram ljude

24. lipnja 2020.

U još jednom izdanju BizCastinga voditeljica Matilda Elizabeta Štilinović ugostila je Davora  Bilmana, široj javnosti najpoznatijega kao plesača i plesnog suca te jednog od članova žirija emisija u kojima se biraju najtalentiraniji natjecatelji. No, Bilan je diplomirani ekonomist s dugogodišnjim iskustvom u prodaji te licencirani predavač za radionice i treninge na području vođenja, prodaje, komunikacije, timskog rada, poslovnog pregovaranja i coachinga. Autor je knjige "Nosi mi se moja boja", u kojoj opisuje svoju metodu Skener osobnosti.

U želji za što bržom procjenom pri obavljanju posla prodaje, Skenerom osobnosti nadogradio je osnovne teorije o temperamentima. Osnovna je premisa da svatko kupuje u skladu sa svojom osobnošću. Tako postoje četiri tipa osobnosti, odnosno četiri boje: crvena, žuta, zelena i plava, svaka sa svojim posebnostima, prednostima i manama.

"Tvoja frizura, tvoja obuća, tvoj lak za nokte, naočale ili tetovaža, automobil kojim si došla mogu govoriti o tebi, ali i ne moraju. Tu je taj dio koji se treba razlikovati, a opet i ne mora. Recimo, cipele marte su vrlo jasan marker i osoba koja ih nosi povezana je sa zelenom bojom, a zelena pojednostavnjeno znači da su to dosta osjećajni i emotivni ljudi", rekao je Bilman navodeći kako smo svi u stvari miks tih boja, a važno je koliko je koja izražena.

Za sebe kaže kako nije psiholog, ali voli proučavati ljude jer radi s njima, a sve to što radi našao je u praktičnim primjerima.

"Ja sam definitivno praktičar kad je riječ o učenju o prodaji. Znam da treba puno čitati, ali ja volim pogledati i dobar film i razgovarati s ljudima te naučiti nešto na nečijem primjeru. Nedavno sam provodio trening u vezi s telefonskom prodajom, a telefon je još uvijek jedan od najmoćnijih alata kojima čovjek može dobiti novac u prodaji. Film koji o tome dobro govori je legendarni 'Vuk s Wall Streeta'. Iako u filmu malo pretjeruju, oni koji se bave prodajom, iz njega bi trebali shvatiti o čemu se radi", rekao je Bilman navodeći kako korijen tog njegova interesa potječe iz autoindustrije gdje se prvi put sreo s tipologijom ili teorijom razvrstavanja osobnosti i temperamenata, odnosno shvaćanjem kako se ne bi trebalo svim kupcima pristupiti na isti način jer ne kupuju svi zbog istog razloga.

Bilman

Foto: BizCasting

Važno je znati što i kamo gledati

"Koliko treba da o nekome steknemo neki dojam, ovisi i o tome znamo li kamo trebamo gledati. Ja vjerujem da sam uspio doći do one podsvjesne kompetencije da ne moram o tome razmišljati, već automatski skeniram ljude", kaže Bilman te dodaje kako su pogreške uvijek moguće, pogotovo kad je riječ o ljudima i njihovim osobnostima jer nigdje, pa ni u kompjuterskoj simulaciji, nema 100-postotnog pogađanja.

Bilman pojašnjava kako su crveni i plavi tip osobnosti usmjereni na zadatke, mišljenje i razum, a žuti i zeleni tip na ljude i emocije.

"Crvena osoba uvijek mora biti šef, a ako nije glavna, mora biti barem predstavnik stanara. Crvenima ide na živce što drugi idu uvijek kamo i oni, pa se nekoliko puta na dan moraju malo ispuhati", rekao je Bilman te pojasnio kako crveni tipovi često viču.

Crveni i plavi tip pritiskat će zadacima i rokovima zaposlenike i suradnike, dok će žuti i zeleni raditi stvari polaganije. Misaoni tipovi, crveni i plavi, povode se za načelima pravednosti i realnosti, dok se emotivni, zeleni i žuti tip osobnosti, povode za harmoničnim ljudskim odnosima.

"Žuti su više orijentirani na ljude, uvijek moraju biti među ljudima. To su ljudi koji sve objavljuju na društvenim mrežama i vole pratiti trendove", kaže Bilaman.

Postoje samo dva trenutka kad se osobnost miješa - jedno je kad se konzumira dosta alkohola, a druga je faza zaljubljenosti, otkriva Bilman, ističući da govori iz vlastita iskustva.

 

P.hr/I.G.