COVID-19 INFO
Usposta nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde
Vlada je na telefonskoj sjednici donijela Odluku o uspostavi nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde. Tako je hrvatski nacionalni sustav za izdavanje EU digitalne COVID potvrde spreman za početak rada od 1. lipnja 2021. te je formalno provedena procedura integracije s EU pristupnikom čime je osigurana njihova prekogranična interoperabilnost. Također, Ministarstvo unutarnjih poslova je uspješno integriralo validaciju EU digitalnih COVID potvrda u Nacionalni granični informacijski sustav te su osigurani svi organizacijski i tehnički preduvjeti za provedbu Odluke Vlade o uspostavi nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde. Iako će procedura usvajanja Uredbe o digitalnoj COVID potvrdi EU-a biti dovršena krajem lipnja, interoperabilni europski pristupnik  za središnju razmjenu javnih PKI certifikata država članica formalno počinje s radom od 1. lipnja 2021. i sve države članice koje imaju razvijeno, testirano i od strane Komisije potvrđeno nacionalno rješenje, mogu implementirati procese izdavanja i validacije EU digitalnih COVID potvrda u nacionalnim sustavima. Osim olakšavanja kretanja građana prilikom prelaska graničnih prijelaza Republike Hrvatske, ali i graničnih prijelaza država članica EU s kojima će biti sklopljeni bilateralni sporazumi, ova potvrda moći će se koristiti i u druge svrhe sukladno odlukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske koje se donose sukladno Zakonu za zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti. EU digitalna COVID potvrda će se koristiti sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka i isključivo samo za preuzimanje i obradu podataka koji su sadržani u potvrdi.
Aktualno
Od srpnja kraj horizontalnim mjerama potpore poduzetnicima
Vlada od srpnja završava s horizontalnim pristupom mjerama za očuvanje radnih mjesta i prelazi na prilagođeni pristup, ovisno o potrebama pojedinih sektora u budućnosti, rekao je na sjednici Vlade premijer Andrej Plenković. Najavio je da će Vlada u dogovoru s predstavnicima poslodavaca pojedinih sektora pratiti kretanja i na vrijeme reagirati u slučaju potrebe. "Vlada nastavlja pomagati poduzetnicima i programom mjera aktivne politike zapošljavanja u koje se planira uložiti više milijardu kuna u 2021 godini", rekao je Plenković. Napomenuo je da se nastavlja i s provedbom mjere skraćenog radnog vremena, za poduzetnike kojima je zbog koronakrize smanjen opseg posla. Unutar te mjere, koja, kako je rekao, ostaje na snazi do kraja godine, pokriva se do 90 posto plaće s doprinosima, a najviše 3600 kuna plus doprinosi. Vlada će, kako je rekao, izići i s mjerama povezanima s procesom cijepljenja protiv koronavirusa. Plenković je ocijenio da napuštanje horizontalnih potpora dolazi u trenutku kada svi pokazatelji svjedoče o uspjehu Vladinih potpornih mjera za poslodavce, obrtnike i radnike tijekom pandemije. Za očuvanje radnih mjesta 11,7 milijardi kuna Rekao je tako da je od ožujka 2020. godine do zaključno 30. lipnja 2021. godine, za potpore za očuvanje radnih mjesta izdvojeno je 11,7 milijardi kuna, odnosno 17 milijardi kuna s doprinosima i dodao da je do sada mjerama za očuvanje radnih mjesta i poslovanja obuhvaćeno gotovo 700.000 radnika i više od 120.000 obrtnika i poslodavaca. Broj osiguranika je veći za više od 56 tisuća u odnosu na kraj lipnja 2020. godine i za više od četiri tisuće u odnosu na 2019. godinu, a broj nezaposlenih je manji za osam i pol tisuća u odnosu na ožujak 2020. godine, rekao je premijer. "Brojke pokazuju da smo ne samo očuvali radna mjesta, nego gospodarstvo uspješno izveli iz krize prouzročene covidom i omogućili poslodavcima uspješan nastavak poslovanja", rekao je Plenković te zaključio da pokazatelji signaliziraju da je došao trenutak "za prelazak iz faze očuvanja u fazu kreiranja radnih mjesta" te u taj kontekst stavio prestanak horizontalnih potpora. Osvrnuo se i na uspješno izdanje sedmogodišnjih kunski obveznica na domaćem tržištu kapitala u nominalnom iznosu od devet milijardi kuna, uz godišnju kamatnu stopu od 0,50 posto te prinos do dospijeća od 0,533 posto. Istaknuvši da je interes bio znatno veći, 19 milijardi kuna, rekao je da su postignuto vrlo povoljni uvjeti posebno kad se ima na umu da će veći dio izdanja biti upotrebljen za refinanciranje. Ako se uzme u obzir da će se prikupljena sredstva većim dijelom iskoristiti za refinanciranje postojećeg izdanja obveznice dospijeća 8. srpnja 2021. u ukupnom nominalnom iznosu od šest milijardi kuna, implicirana ušteda na kamatama iznosi više od 135 milijuna kuna, rekao je premijer.  
COVID-19 INFO
Nacionalni stožer donio nove mjere koje vrijede do 15. travnja
Nacionalni stožer civilne zaštite najavio je nove epidemiološke mjere, koje će vrijediti do 15. travnja, a uključuju zabranu treniranja u zatvorenim prostorima, ograničenje rada dječjih igraonica u zatvorenom i privremenu zabranu i ograničavanje prelaska preko granice.  Uvodi se zabrana treninga u zatvorenim prostorima, osim za prvi i drugi drugi rang natjecanja i vrhunske sportaše, ograničava se rad dječjih igraonica i radionica u zatvorenim prostorima te se privremeno zabranjuje i ograničava prelazak preko hrvatske granice. Vrijede i potvrde o ruskom i kineskom cjepivu Za ulazak u Hrvatsku priznavat će se i brzi antigenski testovi, a moći će se ući i s potvrdom o cijepljenju, uključujući i rusko i kinesko cjepivo, ili potvrdom o preboljenju bolesti koja će vrijediti 180 dana, rekao je na konferenciji za novinare voditelj Nacionalnog stožera Davor Božinović. Prelazak granice uređene je zbog turizma, a izuzetak su digitalni nomadi i djeca. "S obzirom na restriktivne mjere u susjednim zemljama ne očekujemo velik broj ulazaka u Hrvatsku", kazao je Božinović.  "Strože mjere uvodimo dobrim dijelom na prijedlog županijskih stožera, što se pokazalo kao dobar pristup jer je vidljivo da su stožeri po županijama puno aktivniji i fokusirani na stanje na svom području nego ranije", istaknuo je. Uz odluke na nacionalnoj razini, Nacionalni stožer donio je i dvije odluke na regionalnoj razini, za Šibensko-kninsku i Splitsko-dalmatinsku županiji.  U Splitsko-dalmatinskoj županijia, koja bilježi veliki porast broja oboljelih, uvodi se obvezno korištenje maski na otvorenom s povećanim protokom ljudi, zabranjuje se prodaja alkohola od 20 do 6 sati ujutro, a rad kafića ograničava na 20 sati, dok se hrana i piće mogu služiti samo na otvorenom. Također, škole stranih jezika ponovno prelaze na online nastavu. Božinović je najavio je i mogućnost pooštrenja mjera s obzirom da epidemiološka situacija nije dobra.    
COVID-19 INFO
Uskoro popuštanje mjera i moguća veća okupljanja
Voditelj Nacionalnog stožera Civilne zaštite Davor Božinović najavio je daljnje postupno popuštanje epidemioloških mjera, među ostalim, povećanje broja ljudi na okupljanjima na 100 te otvaranje zatvorenih dijelova restorana, moguće i koji dan prije 1. lipnja. Nakon sastanka s premijerom Andrejom Plenkovićem i resornim ministrima u Banskim dvorima, ministar unutarnjih poslova Davor Božinović je kazao da će, s obzirom na povoljniju epidemiološku situaciju i povećani broj cijepljenih građana, novi set mjera "donijeti određena postupna popuštanja". Broj ljudi na okupljanjima povećat će se sa sadašnjih 25 na 100, očekuje se i otvaranje zatvorenih dijelova restorana, a na kulturnim događajima i u vjerskim objektima smanjiti će se potrebna kvadratura po osobi sa 7 na 4 četvornih metara. Produžit će se i vrijeme rada ugostiteljskih objekata s 22 na 23 sata, te dopustiti sajmovi na otvorenom i gospodarske manifestacije na kojima se izlažu proizvodi, ali uz obvezu nošenja maski budući da se tamo obično okuplja veći broj ljudi. Foto: Vlada RH "Mjere u restoranima bit će one koje su vrijedile ranije za unutarnje dijelove restorana, a kasnije, vezano za dogovore u EU oko digitalnih potvrda, moguće je uvođenje i novijih tehničkih rješenja”, pojasnio je Božinović. Pritom nije mogao reći hoće li se krajem lipnja ukinuti obveza nošenja maski kazavši da je stručno pitanje. Nove blaže mjere važiti će do sredine lipnja, a u međuvremenu će se dalje pratiti epidemiološka situacija i dinamika cijepljenja te s približavanjem ljeta razmišljati što je moguće dalje popuštati.  "S jedne strane, otvaranje više mogućnosti i više djelatnosti, a s druge strane, održati cijelo vrijeme imidž sigurne turističke države", istaknuo je Božinović te što se tiče daljnjih ekonomskih mjera za poduzetnike, poručio da će 'tu biti potrebni određeni izračuni'.
COVID-19 INFO
Od 1. srpnja na snazi ograničavanje okupljanja i druge mjere
Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 18. lipnja 2021. donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 zbog okupljanja. Nužne epidemiološke mjere stupaju na snagu 1. srpnja, a određuju se u trajanju do 15. srpnja 2021. S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti, sve osobe na području RH obvezne su pridržavati se stroge mjere tjelesne udaljenosti, svih propisanih protuepidemijskih mjera, posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te nužnih epidemioloških mjera propisanih ovom Odlukom. Stroga mjera tjelesne udaljenosti nalaže izbjegavanje bliskog osobnoga kontakta u razmaku od najmanje dva metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metara na otvorenom prostoru. Ako nije moguće održavanje fizičke distance od najmanje dva metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metara na otvorenome, obvezna je uporaba maski za lice ili medicinskih maski. Od 1. srpnja na snazi su i sljedeće epidemiološke mjere: - zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednome mjestu, osim ako je riječ o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za što je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao suglasnost - javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 24 sata, osim ako je riječ o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za što je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao suglasnost - ograničenje radnog vremena za pekarnice te trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 24 sata - zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 24 sata do 6 sati - ograničavanje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati na prostoru za usluživanje na otvorenome, i to isključivo gostima koji sjede za stolovima, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6 do 24 sata. Ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane, pića, napitaka i slastica mogu obavljati uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina: osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez ulaska u njega, dostavom iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim vozilom, dostavom iz ugostiteljskog objekta na temelju ugovora o poslovnoj suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe (pravne ili fizičke - obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik subjekata u poslovanju s hranom,takozvanim drive in načinom. U barove i noćne klubove može se samo s COVID potvrdom Iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji, u skladu s rješenjem nadležnog upravnog tijela, pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama, dopušteno je, uz strogo pridržavanje općih epidemioloških mjera i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima. Iznimno od protuepidemijske mjere, ugostiteljskim objektima vrste noćni klub, noćni bar, diskobar i diskoklub iz kategorije Barovi dopušten je rad i usluživanje svih gostiju bez ograničenja radnog vremena, ali samo na otvorenime i uz uvjet da je ulazak u njihove prostore dopušten samo osobama koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu (gosti, osoblje, izvođači itd.). Posebne mjere za svadbe s više od 30 ljudi Održavanje privatnih svečanosti i okupljanja svih vrsta (uključujući i svadbene svečanosti) u ugostiteljskim i drugim objektima dopušteno je, uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, ako na svečanosti nije prisutno više od 30 osoba. Iznimno je dopušteno održavanje svadbenih svečanosti s više od 30 osoba, uz obveznu dostavu obavijesti o njihovu održavanju, u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba koje će biti prisutne nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112 (popis kojih se nalazi u Prilogu 1), najkasnije tri dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu. Organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti posjeduju li sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti EU digitalnu COVID potvrdu. Za održavanje svadbenih svečanosti koje su u skladu s navedenim nije potrebno ishoditi prethodnu suglasnost nadležnog stožera civilne zaštite te ne moraju završiti do 24 sata. Bez manifestacija i sajmova u zatvorenim prostorima Prema Odluci Stožera od 18. lipnja propisane su i sljedeće mjere: - strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera u teretanama i fitness-centrima- strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera prilikom održavanja radionica, dječjih igraonica i pružanja zabavnih i rekreacijskih usluga u zatvorenim prostorima (rođendaonice, zabavni i obiteljski parkovi i sl.)- obustava održavanja svih amaterskih kulturno-umjetničkih izvedbi, programa i manifestacija u zatvorenim prostorima- obustava održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima- obvezna uporaba maski za lice ili medicinskih maski na sajmovima i drugim oblicima gospodarskih i turističkih događanja ili priredbama gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi na otvorenim prostorima - konferencije i kongresi na kojima sudjeluje do 100 osoba mogu se održavati uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo- sportska natjecanja i treninzi mogu se održavati samo bez gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno pridržavaju propisanih epidemioloških mjera. Iznimno, sportska natjecanja mogu se održati uz prisustvo najviše 100 gledatelja ako se ispune sljedeći uvjeti. - škole stranih jezika obvezne su svoju djelatnost obavljati uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera- autoškole teorijski dio mogu održavati samo online ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu, satovi vožnje mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne temperature prije ulaska u automobil, pauza između dvoje kandidata mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na satovima vožnje. Radno vrijeme kasina, automatklubova i uplatnih mjesta za klađenje može se odrediti u trajanju od 8 do 24 sata, uz zabranu pružanja ugostiteljskih usluga u njihovim prostorima. Organizatori javnih događanja na kojima će biti prisutne samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu obvezni su, najkasnije sedam dana prije održavanja, obavijest o namjeri organizacije takvog okupljanja, s naznakom mjesta i vremena održavanja te očekivanog broja prisutnih osoba, dostaviti stožeru jedinice lokalne samouprave na čijem području će se takvo javno događanje, odnosno okupljanje, održati te zatražiti prethodnu suglasnost za održavanje. Nadležni stožer civilne zaštite obvezan je na zahtjev za izdavanje prethodne suglasnosti odgovoriti u roku od tri dana od njegova zaprimanja. Prethodna suglasnost može se dati samo za javna događanja i okupljanja na kojima će svi sudionici posjedovati EU digitalnu COVID potvrdu.