Cjelovita rješenja za klijente i njihove brendove

8. veljače 2021.

Foto: Dean Hren

Dobar je dizajn onaj koji se temelji na sustavnom radu, analitičkom i strateškom pristupu te otvorenom i konceptualnom promišljanju. Iza ove definicije stoji Miran Tomičić koji je već četiri godine na čelu OctopusInka, brand design boutiquea koji nudi cjelovita rješenja za klijente i njihove brendove. U nazivu njegove tvrtke krije se i velika ljubav prema ronjenju, moru i podmorju te prema svim bićima koja ga nastanjuju.

"Naš rad uvijek započinje dubinskom analizom, potom definiranjem strategije, da bismo zatim krenuli u proces kreiranja. Za razliku od velikih agencija, imamo nišni pristup te se svim svojim snagama, znanjima i vještinama posvećujemo klijentu. Nastojimo odgovoriti na sve njegove potrebe i ponuditi mu ono što mislimo da je najbolje za njega i njegov brend, proizvod ili poslovanje. Ono što na takav način stvorimo, puštamo u život i najčešće to nastavljamo njegovati. Rezultat je, bez ikakvih se ograda usuđujemo reći – vrhunski dizajn", kaže Tomičić, koji je u samostalne poduzetničke vode ušao nakon dugogodišnjeg iskustva na mjestu kreativnog dizajn-direktora, najvećim dijelom u agenciji Bruketa & Žinić.

Njegov time čine i dizajnerice Tanja Pružek Šimpović i Mirna Ptiček, a partner na projektima je i Kruno Šimunović koji je, nakon što je najveći dio svoje karijere proveo u agenciji McCann-Ericsson, u njihovu timu zadužen za analitiku, strategiju i verbalne identitete. Često surađuju i s brojnim kolegama iz drugih područja koji danas funkcioniraju kao freelanceri.

"I upravo taj spoj različitih vještina i energija stvara doista posebnu sinergiju koja rezultira neočekivanim, originalnim i inovativnim rješenjima", kaže Tomičić koji ima svoj stav i kad je riječ o tzv. hrvatskom dizajnu.

Miran Tomičić Miran Tomičić / Foto: Domagoj Kunić

"Mislim da je bolje govoriti o kategoriji europskog dizajna u koji se i sami svrstavamo.  Radimo ga kvalitetno i svi oni koji su uspjeli na hrvatskom tržištu, relevantni su i na europskoj razini. Iako se u javnosti i u medijima posljednjih godina sve češće može čuti sintagma 'hrvatski dizajn', smatram da dizajn može biti samo dobar, odnosno kvalitetan ili loš", kaže Tomičić koji je za ambalažu svježih tartufa Pietro & Pietro dobio nagradu Hrvatskoga dizajnerskog društva.

Riječ je o ambalaži za svježe tartufe gdje je kutija izrađena od fosilnoga hrasta starog 4.600 godina, izvađenog iz naplavnih područja rijeka Kupe i Save. Služi za transport i čuvanje dragocjenog tereta - tartufa. Otvaranje kutije treba predstavljati ritual, poput svečanosti i trenutka samog pronalaska tartufa.

Izrađena je i kartonska kutija za transport svježih tartufa koja je klijentu riješila i poslovni problem.

"Godinama su se vrhunski kuhari, koji su glavna ciljana skupina klijenta, žalili da im tartufi u vrećicama i transportnim pakiranjima ne stižu u zadovoljavajućem stanju. Danas u kartonskim kutijama dolaze netaknuti, a iskustvo 'čeprkanja' po krupnoj piljevini iz koje moraju iskopati tartuf chefove čini 'lovcima na tartufe', pa tako dobivaju i djelić toga neponovljivog iskustva", kaže Tomičić.

Pietro&Pietro- tartufi Foto: Dean Hren

Kutija je rezultat dobre suradnje između produkt-dizajnerice Sanje Roter i tima OctopusInka, a potvrđuje i koliko je važna multidisciplinarnost na projektima brendiranja.

Prošla godina i za ovog dizajnera bila je doista specifična, ali Tomičić otkriva kako ih nije zaustavila ni unazadila, već je ih natjerala da se prilagode. Velik dio poslovanja njihovih klijenata preselio se online ili na kućni prag, pa su im u toj tranziciji bili podrška. Klijenti im nisu odlazili, dapače, došli su i neki novi, tako da ih je 2020. naučila da je nemoguće planirati unaprijed, da se sve što znamo i što jesmo može promijeniti i preokrenuti u nekoliko sekundi te da sve ono što smo uzimali zdravo za gotovo ni blizu nije tako.

"Potrebno je živjeti u trenutku: dati najviše što možemo sada i inspirirati druge. Zato možemo reći da je došlo vrijeme da se oslobodimo starih strahova i inhibicija te krenemo još snažnije kao nikad do sad i oslobodimo stvaralačku energiju za stvaranje novih i boljih pozicija u budućnosti", kaže na kraju Tomičić.

 

 

Ilijana Grgić