Zagrebačka tvrtka uvodi četverodnevni radni tjedan, plaća ostaje ista

26. kolovoza 2021.

Foto: Webpower Adria

S ciljem povećanja produktivnosti, poboljšanja mentalnog zdravlja i očuvanja okoliša sve više zemalja i tvrtki eksperimentira s uvođenjem četverodnevnog radnog tjedna. Ova ideja nije najnovija, ali ju je opet aktualizirala pandemija koronavirusa. U razvijenim zemljama, u poslovima gdje je to moguće, na skraćeni radni tjedan odlučile su se brojne tvrtke, dok je to u Hrvatskoj i u našem okružju rijetkost, pa je najnovija vijest s tom temom sa zanimanjem popraćena.

Nizozemski poduzetnik sa splitskom adresom Jan de Jong odlučio je u svoju tvrtku Webpower Adria, specijaliziranu za e-mail marketing i marketing automatizacije, od rujna uvesti skraćeni radni tjedan, bez da zaposlenicima smanjuje plaću. Podsjeća da je u nekim državama, a među njima je i Island, posljednjih godina provedeno nekoliko eksperimenata kojim se testirao četverodnevni radni tjedan i da su rezultati pokazali da je takav način kod zaposlenika smanjio stres i povećao produktivnost.

Posao se može odrađivati s bilo kojeg mjesta

"I u Nizozemskoj se vrlo često radi manje od pet dana u tjednu - i ljudi to općenito vole. Očekujemo veće zadovoljstvo svojih zaposlenika, što bi trebalo rezultirati zadovoljnim klijentima", kaže nam De Jong.

"U skladu s našim jedinstvenim pristupom načinu vođenja i razvoja poslovanja, željeli smo biti među prvim tvrtkama u zemlji koje su uvele četverodnevni radni tjedan. Čvrsto vjerujem da ako se brinete o svojim radnicima, oni će se brinuti o vašim klijentima. Uz to, hoće li moje kolege raditi od kuće ili iz ureda, to je u potpunosti njihova odluka. Svi smo mi pojedinci, s različitim sklonostima. Ako se posao može odrađivati s bilo kojeg mjesta, tko smo onda mi da tražimo da to treba raditi iz ureda?", pita se mladi poduzetnik.

Jan de JongJan Jan de Jong/Foto: Facebok/Jan de Jong

Ističe da se današnji način rada drastično promijenio od pojave globalne pandemije. "Preko noći naši su se domovi pretvorili u urede, a tvrtke su promijenile način mjerenja rezultata rada. Više nismo mjerili vrijeme koje su ljudi proveli u uredu, već smo bili usredotočeniji na ono što je doista važno - rezultate", dodaje.

"Sve se tvrtke danas natječu u privlačenju i zadržavanju talentiranih ljudi. U prošlosti su mnoge trošile novac na stvaranje boljih uvjeta za rad u uredu, poput osiguravanja zaposlenicima besplatnog ručka na poslu, igraonica, stolnog tenisa, team buildinga itd. Uvođenjem četverodnevnog tjedna željeli smo znatno poboljšati ravnotežu između posla i privatnog života, dati svojim kolegama vremena za odmor, smanjenje stresa i povećanje njihove produktivnosti tijekom četiri dana koliko će raditi. U konačnici, radi se o dobrobiti naših zaposlenika. Mišljenja sam da je četverodnevni radni tjedan bolji od besplatnog ručka i igraonice. Svakako, nadam da će sve više tvrtki početi razmišljati o uvođenju četverodnevnog radnog tjedna. Mislim da bi to poboljšalo živote mnogih ljudi", zaključuje Jan de Jong.

Kampanjom do novih klijenata i zaposlenika

Webpower Adria mlada je i dinamična tvrtka sa sjedištem u Zagrebu, koja zapošljava 20 ljudi s prosjekom od 28 godina. Bili su prva tvrtka lokalno prisutna u Hrvatskoj koja je nudila marketing putem e-pošte i usluge automatizacije marketinga. Danas imaju više od 100 klijenata u cijeloj regiji.

"Volimo stvari raditi drukčije, biti otvoreni i imati jedinstveni pristup načinu na koji vodimo i razvijamo svoje poslovanje", kaže De Jong.

Podsjeća da je prošle godine pojavom koronakrize pokrenuo svoju kampanju Kupujmohrvatsko (BuyLocal). Odlučio je da će za svakih 25 hrvatskih tvrtki koje bi prešle s MailChimpa ili nekog drugoga stranog pružatelja e-mail marketinga zaposliti jednu osobu na puno radno vrijeme u uredu u Hrvatskoj. Ta je kampanja rezultirala s 50 novih klijenata i zapošljavanjem dvoje novih ljudi u uredu u Zagrebu.

Mladi Nizozemac široj javnosti poznat je po tome što mnogo truda ulaže u promociju Hrvatske kao idealnog odredišta za digitalne nomade. Prošle je godine osnovao Hrvatsku udrugu digitalnih nomada, čija je misija pomagati svima koji dođu raditi u Hrvatsku.

Logička matrica prva uvela eksperiment

Jedan od pionira u uvođenju kraćega radnog tjedna na ovim prostorima zagrebačka je konzultantska tvrtka Logička matrica, čija se vlasnica Renata Šeperić Petak na ovaj korak odlučila prije dvije godine. U ovoj maloj tvrtki nije važno hoće li treći slobodan dan biti petak, ponedjeljak ili srijeda, već da zaposlenici usklade svoje privatne obveze a da posao  i dalje funkcionira, rekla je tada Šeperić Petak u razgovoru za tportal. Pojasnila je da njezin zaposlenik koji radi četiri dana u tjednu ima radno vrijeme od 10 sati, a ne uobičajenih osam sati jer je zakonodavac odredio da tjedan mora imati 40 sati.

 

Ivana Barać