Pet savjeta o jednostavnom načinu jačanja kompetencije

27. rujna 2020.

Foto: Pixabay

Uspješni ljudi uvijek uče i rastu, pa, između ostalog, rade i na izgradnji kompetencija važnih za posao. Jačanjem kompetencija dižu svoje samopouzdanje, a to je važno jer je samopouzdanje blizak prijatelj uspješnih ljudi.

Rad na kompetenciji jest poput čišćenja kuće, kaže za Inc.com Lee Colan, suosnivač L Groupa. Ako prestanete s čišćenjem, nakupit će se prašina, pa stoga potreba za čišćenjem nikad ne prestaje. Tako je i s izgradnjom kompetencija: kako biste postigli uspjeh, stalno trebate jačati svoje kompetencije.

Kako biste u tome bili što uspješniji, može vam pomoći pet kratkih savjeta koje je Colan izdvojio iz svoje knjige 107 Ways to Stick to It.

Slušajte više nego što pričate

"Da trebamo više pričati nego slušati, imali bismo dvoja usta i jedno uho", poznati je citat Marka Twaina, američkog pisca i poduzetnika.

Kada slušate, istodobno učite kako izbjeći "slijepe točke" - svoje slabosti koje prepoznaju drugi, ali ne i vi. Što je vaša pozicija viša u organizaciji, to biste trebali više slušati.

Jednom stvoreni obrazac koristite više puta

Ako znate da ćete isti zadatak obavljati više puta, napravite kontrolni popis, obrazac ili predložak kako biste uštedjeli vrijeme i bili učinkovitiji na duge staze. Stvari nije potrebno izmišljati. Primjerice, svaki put kad vodite ili koordinirate sastanak izvan ureda, pripremate skicu, pošaljite e-mailove...

Učite usput

Nakon završetka nekog zadatka/projekta, zapitajte se što ste odradili dobro, a što niste. Ustrajno poboljšavanje izvedbe moćno djeluje na izgradnju i jačanje kompetencije.

Postavljajte prava pitanja

Najbrži način da dobijete zadovoljavajuće odgovore od drugih, ali i od sebe, jest definiranje pravih pitanja. Pitanja koja postavite ograničit će ili proširiti odgovore koje možete dobiti.

Budite odlučni

Kad raspolažete s 80 posto potrebnih podataka, donesite najbolju moguću odluku. Ne dopustite da vas težnja k savršenstvu spriječi da učinite nešto dobro. Zapamtite, dobra prosudba proizlazi iz iskustva, a mnogo toga što nije dobro - iz loše prosudbe.

P.hr