Oglase pozitivnima doživljava 61 posto Hrvata

17. rujna 2019.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Prosječan stanovnik Hrvatske smatra da oglasi, osim što su zanimljivi i zabavni, daju informacije o proizvodima i kupcima pomažu pri njihovu odabiru. Rezultati su to istraživanja koje je na reprezentativnim uzorku u kolovozu provela agencija za istraživanje tržišta Ipsos, s ciljem razumijevanja i percepcije struke tržišnog komuniciranja, privlačnosti rada u industriji oglašavanja te stavova o oglašavanju.

Oko 60 posto ispitanika smatra da znaju što točno rade djelatnici u oglašivačkoj, tj. komunikacijskoj industriji, a imidž struke ocijenjen je pozitivno – iako polovica ispitanika nema želju za radom u marketinškoj agenciji, njih čak 57 posto preporučilo bi ga drugima. Glavnim se aktivnostima djelatnika komunikacijske industrije smatraju zadaci reklamiranja, odnosno promocije te prodaje i marketinga.

HURAFoto: HURA

Davor Bruketa, predsjednik Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje, kao uzrok porasta prepoznatljivosti ističe profesionalnost agencija članica HURA-e.

"Naša industrija sve više raste zahvaljujući visokim standardima te brojnim aktivnostima koje provodimo s ciljem unapređivanja struke. To je vidljivo i u rezultatima na koje smo izrazito ponosni. Prihodi naših agencija članica u 2018. godini iznosili su 1,4 milijardi kuna, a od 2014. godine zabilježeno je povećanje prihoda od pružanja usluga na inozemnom tržištu za 97 posto, čime kao struka doprinosimo domaćem gospodarstvu", komentirao je Bruketa.

Davor BruketaDavor Bruketa/HURA

Iako je negativan stav da oglasi potrošačima nameću mišljenje još uvijek prisutan, primjetan je trend pada takvog stava: 36 posto ispitanika smatra da su oglasi negativni, dok ih 61 posto doživljava pozitivnima i korisnima, što je 6 posto više u odnosu na 2013. godinu. Tijekom šestogodišnjeg ispitivanja stavova uočava se kontinuiran rast pozitivne percepcije industrije tržišnog komuniciranja, odnosno pad negativne.

IPSOS HURAFoto: HURA

Kreativni, stručni, društveno korisni i dobro plaćeni – tako industriju tržišnog komuniciranja percipira većina Hrvata. Tipičnim se zaposlenicima agencija pritom smatraju kreativne i stručne mlade, visokoobrazovane osobe. Rad u marketinškoj agenciji zaposlenicima omogućava da se profesionalno razvijaju, no istovremeno je riječ o stresnom i složenom poslu koji iziskuje mnogo odgovornosti, pokazalo je istraživanje.

P.hr/I.B.