Budućnost je stigla - novi izazovi u industriji zabave

4. rujna 2020.

Foto: Pixabay

Za stjecanje potrošačkih navika potreban je i cijeli život, ali dovoljno je jedno zatvaranje gospodarstva da se one izgube, pokazuje to PwC-ovo istraživanje o sektoru zabave i medija Global Entertainment & Media Outlook 2020 – 2024. Pandemija COVID-a 19 ubrzala je i intenzivirala promjene u ponašanju potrošača ostvarujući digitalne promjene i pokrećući industrijske prekretnice koje se inače još dugo ne bi dogodile. 

Digitalizacija, jedna od glavnih sila koje oblikuju sve sektore, intenzivirana je društvenim distanciranjem i ograničenjima kretanja. Kao rezultat toga, svijet zabave i medija u 2020. godini postao je udaljeniji, virtualniji, protočniji, osobniji i, barem zasad, fokusiraniji na dom nego što je to na početku godine itko očekivao.

"Jasno je da je COVID-19 ubrzao prijelaz potrošača na digitalnu potrošnju i pokrenuo temeljite promjene, i pozitivne i negativne, u mnogim oblicima medija. Ipak, podjednako je očigledno da temeljne prednosti i privlačnost industrije zabave i medija za potrošače ostaju snažne kao i uvijek. Iako će se tvrtke koje se bave zabavom i medijima i dalje, kako se odmičemo od pandemije, suočavati s izazovima, digitalna migracija koju je ona povukla stvorit će prilike u svim segmentima, a ne samo u onima koji su do sada imali koristi od njenih utjecaja", komentirao je Werner Ballhaus, PwC-ov globalni voditelj usluga za industriju zabave i medija.

Rast sektora naglo se smanjuje 

Pandemija koja je zahvatila svijet dovela je do zaustavljanja rasta globalne industrije zabave i medija. Usred globalne recesije, u 2020. doći će do najstrmijeg pada globalnih prihoda od zabave i medija u 21-godišnjoj povijesti ovog istraživanja, s padom od 5,6 posto u odnosu na 2019., što je više od 120 milijardi američkih dolara u apsolutnom iznosu. U 2009., posljednjoj godini u kojoj se smanjilo globalno gospodarstvo, ukupna globalna potrošnja na tržištu zabave i medija pala je za samo tri posto.

Međutim, iako će se udarni valovi iz 2020. godine nastaviti širiti globalnim gospodarstvom, prognoza PwC-a pokazuje da je temeljna putanja rasta industrije i dalje jaka. Posljednjih godina, kako su medijska iskustva sve više zauzimala središnju točku u našim životima, globalni rast industrije zabave i medija obično je nadmašivao BDP. Nakon izazova iz 2020., očekuje se da će industrija zabave i medija nastaviti rasti na isti način.

Projekcije pokazuju da će se 2021. godine potrošnja na zabavu i medije povećati za 6,4 posto, a u razdoblju od pet godina, od 2019. do 2024., prognozira se ukupni rast prihoda koji će se kretati po složenoj godišnjoj stopi rasta od 2,8 posto. 

Tv zabava  Foto: Pixabay

Prekretnice dolaze sve brže

Kako je slučaj i u gospodarstvu u cjelini, trenutna pogođenost sektora zabave i medija nije ravnomjerno zastupljena u cijeloj industriji. Najteže je u segmentima koje COVID-19 doslovno zatvara, poput događanja, glazbe uživo, kina i sajmova. Potrošnja na oglašavanje također će pasti za 13,4  posto. U isto vrijeme, dugogodišnji prijelaz u novinama s tiska na digitalna izdanja, na primjer, ubrzao se za nekoliko godina, režući prihode novinskih kuća od tiskanih izdanja.

Daljnji utjecaj povezan s COVID-om vidi se u naglom ubrzanju kontinuiranoga globalnog pada novina i časopisa u 2020. godini, a ukupni prihodi pali su za više od 14 posto, pri čemu najviše trpe časopisi. U skladu s time, digitalna izdanja spašavaju situaciju, pa bi 2023. godina trebala biti prekretnica za časopise jer se tada očekuje povećanje prihoda od digitalnog oglašavanja u odnosu na oglašavanje u tisku.

Ostali važni sektori teško će ponovno postići rast koji su izgubili 2019. Primjerice, očekuje se da se globalni sektor oglašavanja, koji će se 2020. smanjiti za 13,4 posto, na 559,5 milijardi američkih dolara, tek 2022. vratiti na razinu iz 2019. godine. 

Ipak, možda se čini nelogičnim, ali neki su se 'tradicionalni' mediji održali unatoč učincima COVID-a 19 i digitalnog ubrzanja. Usred izvještaja o procvatu prodaje knjiga tijekom zatvaranja gospodarstva, predviđa se da će ukupni globalni prihodi od knjiga i dalje biti na uzlaznoj putanji, povećavajući se između 2019. i 2024. za 1,4 posto godišnje, a mogli bi dostići 64,7 milijardi američkih dolara. Značajno je da tehnologija igra važnu ulogu, potičući preuzimanje audioknjiga upotrebom pametnih telefona i pametnih zvučnika, omogućavajući potrošačima slušanje u pokretu.

Knjiga, čitanje Foto: Pixabay

Godina koja se izdvaja

Ova je godina izazovna za većinu sektora, kao i za mnoge segmente industrije zabave i medija, te nikoga ne iznenađuje porast potražnje potrošača za raznolikim i sve većim izborom medija koji se danas nude.

Brojke prihoda u ovogodišnjem Outlooku odražavaju punu snagu gospodarskih kriza i digitalnog ubrzanja koji je pokrenuo COVID-19, ali je dugoročna prognoza za industriju zabave i medija kao cjeline ostala optimistična. U skladu s time, također je jasno da će, kako se normalnost polako vraća, biti i pobjednika i gubitnika.

 

 

P.hr/I.G.