Budi prvi na tražilici uz SEO optimatizaciju stranice

25. rujna 2020.

Tvrtka Digitalni asistent sa sjedištem u Zagrebu analizirala je 100-tinjak web stranica hrvatskih tvrtki od mikro do srednjih poduzetništva, a rezultati provedene analize nisu nimalo ohrabrujući – čak 76 posto web stranica nisu SEO optimizirane.

U današnje vrijeme da bi se dobar proizvod istaknuo na tržištu potrebno je doći do korisnika što nije nimalo lak zadatak. Ako imate web stranicu, a riječ SEO vam predstavlja nepoznanicu onda nije teško zaključiti da vam stranica nije optimizirana što vam bitno utječe na poslovanje, i to ne u onom smjeru kojim biste voljeli ići.

SEO optimizacija web stranice za internet tražilice sastoji se od niza aktivnosti koje su usmjerene prema podizanju posjećenosti stranica s tražilica. Ukratko, SEO optimizacija je neophodna da bi se vaš proizvod što bolje plasirao na tržištu.

Davor Prpić vlasnik je tvrtke Digitalni asistent koja poduzetnicima nudi besplatnu SEO analizu. Prije nekoliko mjeseci njegova je tvrtka provela anketu na uzorku od 70 tvrtki u Hrvatskoj, a tvrtkama je bilo postavljeno samo jedno pitanje – je li vaša tvrtka prilikom izrade web stranice ili bloga radila Strategiju ključnih riječi?

“U anketu smo uključili razne tvrtke, od malih poslovnih korisnika do velikih tvrtki s više od 100 zaposlenih. Rezultat je zabrinjavajuć jer 76 posto anketiranih tvrtki nije izradilo Strategiju ključnih riječi prilikom izrade web stranice ili prilikom pisanja bloga. Strategija ključnih riječi je temelj digitalnog marketinga jer određuje riječi ili fraze po kojima želimo da nas korisnici pronađu na tražilici. Također, 27 posto analiziranih web stranica nije imalo povezan Google Analytics sa stranicom što je nevjerojatan podatak jer je alat besplatan i jako pomaže pri radu”, objašnjava Davor te dodaje da tvrtke koje nisu odredile ključne riječi prilikom izrade weba ili bloga, sigurno nisu ni web niti blog kasnije prilagodile za ključne riječi i pronalazak stranice od strane korisnika.

SEO na web stranici je bitan i neophodan zato što dugoročno donosi posjetitelje na web, a samim time raste i prihod vašoj tvrtki. No, doći na prvo mjesto tražilice nije nimalo jednostavan pothvat. Davor je, prema rezultatima istraživanja, došao do pet najvažnijih točaka ključnih za probitak na tržištu.

“Potrebno je analizirati je li sadašnja stranica SEO optimizirana. Ako je SEO optimizirana to je onda odličan start, a ako nije onda treba tehnički 'posložiti' web stranicu prema SEO pravilima. Nužno je pridržavati se Strategije ključnih riječi te analizirati konkurente prema ključnim riječima, backlinkovima, reffering domenama, PPC oglašavanjima i objavama na društvenim mrežama. Peta točka je ključna: Sadržaj, sadržaj, sadržaj – jedinstven i kvalitetan. Naravno i dobro SEO optimiziran. Kod ove točke blog je kralj koji vam otvara vrata vrha tražilice”, navodi Davor.

Ako se i dalje pitate zašto je SEO optimizacija web stranice neophodna statistika je neumoljiva. Čak 76 posto ljudi ignorira plaćene oglase na tražilici, 75 posto ljudi nikada ne odlazi na drugu stranicu Googleove tražilice. 52 posto ljudi klikne na prvo, drugo ili treće mjesto na tražilici, a poražavajućih 91 posto stranica ne dobiva nikakav promet putem Googleovih tražilica jer nema podešen SEO.

 “Mnogi se korisnici pitaju zašto se mučim sa SEO-om? Možemo li bez SEO optimizirane stranice? Odgovor je možemo, ali smo osuđeni na plaćene oglase. Dok plaćamo sve nam se čini OK, ali kada ne platimo Google oglašavanje, Facebook oglašavanje  ili  LinkedIn oglase – sve staje. Dok ne uredimo web stranicu po pravilima SEO i ne organiziramo sadržaj prema strategiji ključnih riječi osuđeni smo na veći budžet za plaćene oglase”, ističe Davor.

Valjalo bi također istaknuti kako benefiti SEO optimatizacije nisu vidljivi munjevitom brzinom.

“Kod razgovora s klijentima oko SEO optimizacije uvijek napomenem da nema rezultata preko noći nego je SEO optimizacija proces koji prve rezultate nosi nakon pet do 8 mjeseci rada, a nakon toga taj proces ne završava nego i dalje moramo kontinuirano brinuti oko SEO našeg weba. Ja bih SEO optimizaciju usporedio s mršavljenjem tj. dijetom. Nema rezultata preko noći i promjena prehrambenih navika je neophodna i cjeloživotna. Ponekad nailazim na pokušaje pojedinaca da dobiju rezultate preko noći i da 'prevare' Google. Ti pokušaji se nazivaju Black Hat SEO i osuđeni su na propast. Jer u Google-u rade top mozgovi ove industrije i borba pojedinaca s tim sustavom je juriš praćkom na najmoderniju tehniku. Nemate šanse”, zaključuje Davor koji tvrdi kako je web stranica tvrtke najradišniji i najbolji djelatnik koji radi 24x7x365, a ako je stranica SEO optimizirana daje fantastične rezultate i donosi prihode tvrtki.

Promo