Bruto premija osiguravajućih društava 5,8 milijardi kuna

12. srpnja 2019.

Foto: Shutterstock

Osiguravajuća društva su krajem lipnja imala ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 5,8 milijardi kuna, što je gotovo osam posto više nego krajem istog mjeseca 2018. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje.

Podaci HUO-a pokazuju snažniji rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 10,6 posto, na 4,12 milijarde kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima rasla sporije, za 1,2 posto, na 1,7 milijardi kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem lipnja od 1,2 milijarde kuna, što je na godišnjoj razini porast od 4,7 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u lipnju od 1,13 milijarde kuna, ili 4,75 posto više nego u lipnju 2018. godine.

U prvih šest mjeseci ove godine sklopljeno je 1.209.156 polica, što je 52.787 polica ili 4,6 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna pak premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 930,43 kune, što je na godišnjoj razini više za 0,18 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 1,36 milijardi kuna, ili pet posto većom u odnosu na lipanj 2018. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija u iznosu od 247,7 milijuna kuna, što je pad za 13,7 posto na godišnjoj razini.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premije i nadalje drži Croatia osiguranje. No, s obzirom da je Croatia osiguranje zabilježila pad zaračunate premije za 2,37 posto, na 1,67 milijardi kuna, njen je tržišni udio snižen s 31,84 posto krajem lipnja prošle na 28,87 posto krajem lipnja ove godine. 

Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji rast zaračunate bruto premije za 20,68 posto, na 774,3 milijuna kuna, pa time i rast tržišnog udjela na 13,36 posto lani je to bilo 11,92 posto. 

Uz porast zaračunate bruto premije za 15,52 posto, na 613,75 milijuna kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, čiji je tržišni udio porastao na 10,59 posto s lanjskih 9,87 posto, pokazuju podaci HUO-a.

 

Hina/P.hr