Boschu narudžbe vrijedne 13 milijardi eura

17. rujna 2019.

Foto: Bosch

Računajući od početka 2018. godine, Bosch je dobio narudžbe iz područja elektromobilnosti u vrijednosti od približno 13 milijardi eura, uključujući proizvodne projekte za električne pogonske sklopove u osobnim automobilima i lakim kamionima. Poslovno područje Rješenja za mobilnost ponovno se bolje razvija u odnosu na globalnu proizvodnju u automobilskoj industriji na globalnoj razini u 2019. godini.

Zahvaljujući tim uspješnim narudžbama i vlastitoj inovativnoj snazi, Bosch zadržava položaj u trenutačno zahtjevnim uvjetima. Unatoč trenutačnoj tendenciji ka značajnom padu tržišta, prodaja u sektoru upravljanja dosegnut će tek nešto manje od razine koja je ostvarena prethodne godine. "Transformacija mobilnosti donosi izazove, ali i mogućnosti koje mi želim sve iskoristiti. U tehnološkom pogledu Bosch se mobilnosti sutrašnjice približava otvorena uma. Istovremeno dodatno usavršava uobičajene pogonske sklopove i elektrifikaciju koja napreduje iznimno brzo. Uz to, tvrtka radi na automatiziranju, povezivosti i personalizaciji mobilnosti. Za to su ključni elektronika i softver. Tvrtkino poslovanje u području mobilnosti trenutno zapošljava približno 14.000 softverskih inženjera, a godišnji izdaci za razvijanje softvera dosežu tri milijarde eura. Cilj je održavanje ljudi mobilnima na ekološki prihvatljiv način kako bi se osiguralo da je mobilnost dostupna svima.Bosch mobilnost pretvara u značajku koja je prihvatljiva u pogledu klimatskih promjena i cjenovno pristupačna", izjavio je Volkmar Denner, predsjednik Boscheva upravnog odbora.

automobil, BoschFoto: Bosch

Svake godine Bosch ulaže oko 400 milijuna eura u mobilnost bez emisija. Sve njegove lokacije diljem svijeta od sljedeće će godine bit će bez emisija ugljičnih dioksida, a radi se i na razvoju rješenja za mobilnost koja nemaju značajan utjecaj na globalno zatopljenje i kvalitetu zraka. Kada je riječ o elektromobilnosti, Bosch ima širi otisak od drugih tvrtki: od bicikala do kamiona i od blagih 48 V hibridizacije do potpuno električnih pogonskih sklopova. U procesu postizanja vodećeg položaja na tržištu, uz svoje akumulatore od 48 V sklopio je dugoročni sporazum o suradnji s kineskom tvrtkom Contemporary Amperex Technology Co. Limited za proizvodnju baterijskih ćelija. Početkom godine njemačka kompanija predviđa prodaju od pet milijardi eura do 2025. uz komponente i sustave za elektromobilnost za osobne automobile i lake kamione. 

"Na svojem putu prema vodećem mjestu na tržištu u području elektromobilnosti, Bosch želi stvoriti i masovno tržište za gorive ćelije i započinje s njihovom proizvodnjom. Da bi proizvodnja ove još uvijek skupe tehnologije postala cjenovno pristupačnija, svoj će doprinos dati i ekonomije razmjera. Bosch čini alternativne pogonske sklopove pristupačnima. Već 2030. godine tri četvrtine novih vozila i dalje će pod poklopcem motora imati uobičajene motore, a neki od njih imat će električnu podršku sustava od 48 V ili utični hibrid. Iz tog razloga ne radimo samo na dizelskim motorima, već nastojimo učinkovitijima učiniti i benzinske motore. Boschev najnoviji napredak uključuje izmjene na motoru i tretman modernih sustava ispušnih plinova kako bi se čestične emisije benzinskih motora svele na razinu od gotovo 70 posto nižu od standarda Euro 6d, čak i u situacijama stvarne vožnje. pristupačnima", pojašnjava Denner.

U području razvoja sustava pomoći vozačima kompanija će ostvariti rast od 12 posto u ovoj godini te prodaju od dvije milijarde eura. Za nadolazeće razine automatizirane vožnje Bosch će uložiti četiri milijarde eura do 2022. godine. Za tržišta SAD-a i Azije trenutačno razvija sustave razine 2 koji omogućavaju vozačima da dignu ruke s volana na autoputu.

Podsjetimo, u Njemačkoj su Bosch i Daimler nedavno dobili prvo odobrenje za sustav razine 4 na svijetu: usluga automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu. Ova usluga automatiziranog parkiranja napredovala je u odnosu na fazu prototipa. Do kraja 2021. godine očekuje se da će desetak drugih parkirnih garaža biti opremljeno uslugom automatiziranog parkiranja.

Promjene u industriji mobilnosti potiču nove igrače na tržištu s kojima je Bosch započeo suradnju. Primjerice, tvrtka surađuje s tvrtkama DiDi, Lyft i Uber, trima najvećim pružateljima prijevoznih usluga, koji već imaju više od 50 milijuna vožnji dnevno diljem svijeta. DiDi, vodeći kineski pružatelj usluga mobilnosti, koristi Boscheve usluge za baterije temeljene na oblaku za pomoć pri povećanju uporabnog vijeka baterija njihovih vozila. U budućnosti će pružatelji mobilnih usluga poput ovih sve više upotrebljavati shuttle za pružanje prilagođene mobilnosti na zahtjev. Očekuje se da će do 2025. više od 2,5 milijuna vozila shuttle voziti po svjetskim cestama.

 

P.hr/J.V.