Bloomberg Adria uskoro počinje s radom: "Nikad nije bilo bolje vrijeme za nišni medij"

22. travnja 2022.

Tektonske promjene i disrupcija potresaju sve industrije, pa tako i medijsku. Traže se nova rješenja i novi poslovni modeli. Ako mene pitate, a to je potvrdilo i naše veliko regionalno istraživanje, nikad nije bilo bolje vrijeme za nišni medij, kaže Samo Ošina, glavni operativni direktor BBA-e

Samo Ošina / Foto: Bloomberg Adria

Regionalna multiplatformska medijska mreža Bloomberg Adria, koja će djelovati kao dio globalnog brenda Bloomberg, uskoro počinje s radom na području jugoistočne Europe. Uz TV program istodobno se pokreće digitalna platforma na pet jezika u pet država – više od 120 novinara, financijskih stručnjaka i analitičara stvarat će sadržaj namijenjen ponajprije poslovnoj zajednici. Tim povodom razgovarali smo sa Samom Ošinom, glavnim operativnim direktorom Bloomberg Adrije.

Bloomberg Adria predstavljena je kao prva multimedijska poslovna platforma u regiji. Kakve ćete sadržaje proizvoditi i plasirati?

Poslovne analize industrija i kompanija, uvid u trendove, širi i dublji pogled u poslovna zbivanja glavni su fokus pri kreiranju sadržaja Bloomberg Adrije. Ukratko nas zanima i kontekst, ali i uzrok i posljedica. Uz kombinaciju preuzetoga globalnoga Bloombergova sadržaja naši će novinari, analitičari i financijski stručnjaci u Zagrebu, Ljubljani, Beogradu, Skopju i Sarajevu proizvoditi originalni sadržaj i analizirati gospodarstvo i regionalni biznis.

Hoće li, kao što je to slučaj na globalnoj razini, u fokusu BBA-e biti financijski podaci i analize?

Naši sadržaji, po svim standardima i metodologiji Bloomberga, bit će kombinacija produbljenih analiza i poslovnih događaja u regiji, s ciljem doprinosa razumijevanja šire globalne, a prije svega regionalne poslovne i financijske priče. BBA-ina je dodana vrijednost i pristup Terminalu, najvećoj poslovnoj bazi podataka na svijetu koja ima uvid u krvnu sliku svih gospodarstava svijeta, a samim time i odličnu prediktivnu podlogu.

Tko će proizvoditi sadržaj?

Više od 120 novinara, financijskih stručnjaka i analitičara će, uz preuzeti globalni, kreirati vlastiti sadržaj Bloomberg Adrije po zemljama, ali uz regionalni rakurs.

Kada Bloomberg Adria počinje s radom i u kojim će zemljama biti emitiran TV program?

Pripreme su u punom jeku, uskoro ćemo najaviti točan datum, u svakom slučaju počinjemo u ovom kvartalu. Uz TV program istodobno kreće digitalna platforma na pet jezika u pet država – Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini te Sjevernoj Makedoniji.

bloombergFoto: BBA

Na koju publiku ciljate?

Bloomberg Adria prije svega je servis za poslovnu zajednicu. Ciljamo na menadžere i vlasnike, ali i sve one koje traže dublje i šire analize poslovnih događaja u regiji i na globalnoj razini. S druge strane, naša su ciljna publika i studenti poslovnih i drugih sveučilišta koje želimo informirati i dati im uvid u kretanja na tržištu, na kojem će vrlo brzo postati aktivni igrači.

Tko vam je konkurencija? Koje su vaše glavne prednosti i kvalitete, ono što će vas razlikovati od postojećih poslovnih medija u regiji?

U regiji je nekoliko kvalitetnih poslovnih medija, ali su fokusirani na svoje države i time na kreiranje sadržaja koji su ograničeni na pojedinačni gospodarski ekosustav. Mi nudimo regionalni rakurs. Gledamo stvari šire, radimo regionalnu priču s velikim uredničkim timom, koji se nalazi u pet glavnih gradova. A važan su dio uredničkog tima i naši analitičari. Na taj način donosimo dubinu i širinu, koje za sada nedostaju regiji. A s druge strane, imamo cjelovitu podršku od Bloomberga, što znači da donosimo globalni pogled na svijet koji jednako tako nedostaje regiji.

Kako ocjenjujete medijsku scenu u regiji?

Tektonske promjene i disrupcija potresaju sve industrije, pa tako i medijsku. Traže se nova rješenja i novi poslovni modeli. Ako mene pitate, a to je potvrdilo i naše veliko regionalno istraživanje, nikad nije bilo bolje vrijeme za nišni medij. Konzumenti medija gladni su kvalitetnog sadržaja, koji su voljni i platiti.

Imate bogato menadžersko iskustvo. Što Vas je potaknulo na to da se priključite projektu?

Cijeli projekt ima tri stvari koje tražim u poslu. A to su međunarodnost, ono 'nešto novo' i, prije svega, pravu priliku i izazov. Ali, posve iskreno – na kraju je presudila pozitivna energija koju pušta Bloomberg Adria, gdje nema sitnih vijesti, nego stvaramo pravu regionalnu priču koja će donijeti dodanu vrijednost cijeloj regiji.

Što je za Vas najveći izazov u ovom projektu?

Spajanje i koordinacija svih timova od New Yorka do Londona, preko naših pet glavnih gradova, veliki je izazov. Ali uz pozitivnu energiju koju stvara ovaj projekt vjerujem da to neće biti problem.

Je li bilo teško pronaći kvalitetne kadrove koji su u stanju realizirati tako ambiciozan projekt?

U startu smo to vidjeli kao drugi najveći izazov ovog projekta, ali nas je demantirao dosadašnji uspješni onboarding talentiranih pojedinaca iz različitih sredina. Kombinacijom financijskih stručnjaka i novinara koji od prvog dana pohađaju naše edukacijske programe odgovorili smo na izazov deficita ekonomski potkovanih novinara u regiji. Imamo visoke kriterije, želimo da naši ljudi razgovaraju al pari s biznis-zajednicom regije.

Uz proizvodnju medijskog sadržaja, želite organizirati i poslovna događanja u regiji. Što će ona ponuditi poslovnoj zajednici?

Naša poslovna događanja imaju zadaću okupljati, informirati, povezivati i inspirirati regionalne biznis-lidere. BBA-in moto je i u zadanim formatima napraviti razliku. Želimo da svatko s Bloomberg Adria eventa ponese osjećaj nove vrijednosti i zadovoljstva.

 

Ivana Barać