Pet trendova zbog kojih je danas teže biti menadžer nego prije

18. travnja 2021.

Foto: Shutterstock

Svakih nekoliko godina mijenja se način rada i upravljanja, kaže Michael Schneider. Primjerice, dinamiku radnog mjesta mijenja i ideja o ravnomjernim organizacijskim shemama, koje su rezultat promjene moći te smanjenja broja razina i zaduženja između zaposlenika i rukovoditelja u nastojanju da se poveća agilnost i komunikacija te skrate procesi donošenja odluka.

Iako to nije novi trend, ta je promjena moći prisutna zbog kontinuiranog razvoja automatizacije robotiziranih procesa, uporabe umjetne inteligencije i razvoja rješenja za mobilno radno mjesto.

Uz zabrinutost zbog sindroma sagorijevanja i zbrke uloga, učinkovite prakse upravljanja dodatno se opterećuju kad lideri preuzimaju veće i složenije timove. Schneider je za portal Inc izdvojio pet trendova u radnom okruženju koji liderima otežavaju uspješno obavljanje svoga posla.   

Povećavanje intenziteta, složenosti i tempa rada

Poslovi postaju sve zamršeniji. S manje hijerarhije dolazi i do širenja odgovornosti. Kao rezultat zamršenosti uloga zaposlenici često moraju ulaziti u sferu izvan svojih uobičajenih poslova.

Uz dinamične elemente posla, menadžeri moraju imati odgovornost i znati kako njihovi timovi rabe botove, softver i komunikacijske alate. Takva proširena radna zaduženja dodaju potpuno novu razinu u vođenju tima. 

Zadržavanje zaposlenika postaje sve izazovnije

Mnoge organizacije pribjegavaju privlačenju zaposlenika iz drugih organizacija, što otežava zadržavanje zaposlenika unutar jedne kompanije. Budući da timovi nemaju dovoljno osoblja, menadžeri su pod dodatnim pritiskom jer trebaju maksimizirati učinak svoga tima te i sami preuzimaju dodatni posao. To na kraju dovodi do sindroma izgaranja, a takve situacije samo još više pojačavaju problem zadržavanja zaposlenika u tvrtki.

Timovi sve više rastu

Ne samo da se povećava odgovornost unutar organizacijske ljestvice već danas sve više menadžera odgovara i za izdvojene zaposlenike. Upravljanje digitalnim timom čini proces rada menadžera još slojevitijim i zahtijeva od njih da povećaju razinu komunikacije i pristupa svakom zaposleniku - što je teško kad ste već pretrpani poslom.

Menadžeri s manje potencijala moraju činiti više 

Da bi održali istu ili povećali razinu izvedbe, menadžeri moraju osmisliti kako povećati produktivnost tima. Zbog toga se obično odluče na sebe preuzeti teret. Zato nije ni čudo što velika većina menadžera kaže da nema vremena za osnove upravljanja poput treniranja, mentorstva i razvoja zaposlenika.

Radni odnosi postaju sve ovisniji

Kako se zaposlenici priključuju i preuzimaju više posla, postaju odgovorni kratkoročnim voditeljima projekata i višefunkcionalnim menadžerima. A tada se pojavljuje izazov nejasnih zaduženja i prioriteta te preklapanja u izvršavanju zadataka. 

Autor ističe da organizacije mogu zaobići takve trendove tako da podržavaju menadžere i ulažu u timske resurse. Menadžerima je važno naglasiti važnost delegiranja, proaktivne komunikacije, suradnje te osobnih sastanaka zaposlenika, a za timove je važno naučiti kako funkcioniraju i opremiti ih alatima i tehnologijom za pojednostavnjivanje poslova.

P.hr/B.S.