Bijeli svijet: Model poslovanja koji kopiraju svi

14. ožujka 2019.

Foto: Bijeli svijet

U potrazi za odgovorom na pitanje koji je to poslovni koncept s velikim tržišnim potencijalom i malim početnim ulaganjima u koji se trenutno u Hrvatskoj isplati uložiti, rijetko tko bi odgovorio – praonica rublja. Da je tome zaista tako, dokazuju predviđanja da će i ove sezone u Hrvatskoj rasti broj noćenja stranih turista, posebice u privatnom smještaju. Ovakvi komercijalni objekti imaju gotovo nepresušne potrebe za uslugama čišćenja, pranja, sušenja i općenito opskrbe smještajnih jedinica, a što im svakim danom predstavlja sve veći problem.

Naime, paralelno s ojačavanjem pozicije Hrvatske kao atraktivne turističke zemlje i na dalekim tržištima poput Kine i Koreje, očekuje se da će ovaj profil gostiju obilaziti više od jedne destinacije u zemlji. Kako trend kraćih noćenja utječe na češće izmjene rublja, to za iznajmljivače predstavlja veliki izazov, podjednako u primorskim i u kontinentalnim središtima.

"Značajan broj hrvatskih radnika danas radi u inozemstvu, pa je nedostatak uslužnog osoblja još jedna prepreka koju trebaju prevladati. Zbog toga osnovne radnje, poput učestalog pranja i sušenja posteljine, često nema tko napraviti", objasnio je vlasnik tvrtke Bijeli svijet Mario Martinek, čija tvrtka već godinama uspješno posluje na domaćem i europskom tržištu upravo u rješavanju ovog problema.

Samo dva mjeseca do profitabilnog posla 

U posljednje četiri godine, ova tvrtka od desetak zaposlenika samo u Hrvatskoj sudjelovala je u otvaranju više od 80 objekata – samoposlužnih i uslužnih praonica rublja. Tako su pomogli zapošljavanju više od 200 osoba. Prema njihovim podacima, u 90 posto slučajeva objekti profitabilno posluju cijele godine, a od ideje do realizacije potrebno je u prosjeku samo dva mjeseca. Otvoreni su i objekti izvan granica zemlje, a povećati prisutnost na stranim tržištima jedan je od glavnih ciljeva ove kompanije.

"Naši klijenti su najčešće tvrtke koje sa željom za isplativijim modelom poslovanja traže dugoročna rješenja. Uz hotele i kampove tu su i mnogobrojne obitelji u potrazi za samostalnim izvorom prihoda - na što smo posebno ponosni", kaže Martinek, koji ističe kako za pokretanje praonice nisu potrebne posebne tehničke vještine niti prijašnje iskustvo u poduzetništvu.

"Uz minimum radne snage i fiksnih troškova, prednost je i rad s gotovinom, bez odgoda plaćanja i nenaplaćenih potraživanja. Uz početno ulaganje od oko 20.000 eura može se pokrenuti uspješan posao, a povrat investicije moguće je ostvariti već nakon 12 mjeseci", napominje Martinek.

Svojim klijentima nude besplatne edukacije i pomoć pri apliciranju za sredstva za samozapošljavanje, a vode ih korak po korak kroz cijeli proces: od prikupljanja bespovratnih sredstava za pokretanje posla do otvaranja i rada u vlastitim objektima. S druge strane, hoteli, kampovi, restorani i ostale veće jedinice ugradnjom profesionalne opreme značajno uštede na energentima poput struje i vode. Ušteda struje iznosi 25 posto, a vode čak 44 posto godišnje.

Zbog napora koji ulažu u edukaciju građana, ali i brojnih kompanija u Hrvatskoj i regiji, kao strateški partner jedne od najvećih svjetskih korporacija LG Electronics, tvrtka Bijeli svijet na nedavno održanom festivalu inovacija u Filipinima osvojila je Nagradu za najboljeg partnera kompanije LG u 2018. godini.

 

P.hr/I.Grgić