Atlantic grupa povećala neto dobit za gotovo 60 posto
Foto: Atlantic Grupa
Atlantic Grupa je u 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 5,43 milijarde kuna, što u odnosu na godinu ranije predstavlja rast od 3,4 posto. Dobit iz poslovanja (EBIT) u protekloj godini iznosi 500,4 milijuna kuna i veća je za 36,4 posto u odnosu na 2018., dok je neto dobit narasla 59,8 posto na 390,4 milijuna kuna. Bez jednokratnih stavki i promjena u računovodstvenim standardima, dakle na usporedivoj osnovi, dobit iz poslovanja porasla je 13,1 posto, a neto dobit 28,9 posto
"Atlantic Grupa je 2019. zaključila s povijesno najvišim prihodima i profitabilnošću. Godina je za nas bila iznimno uspješna i ispratili smo je kao stabilna, financijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija s osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti. Nastavili smo sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, dok istovremeno osnažujemo fokus na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta i temelj transformacije za budućnost. Posebno smo zadovoljni činjenicom da tržište kapitala prepoznaje naš ukupni rezultat pa smo imali i povijesno rekordne vrijednosti dionice, ali i rekordni iznos dividende po dionici, što je okrunjeno i nagradom Zagrebačke burze za izuzetan doprinos razvoju tržišta kapitala", komentirao je rezultate predsjednik Uprave Emil Tedeschi.
Najviše rasli Argeta, Pića i hrvatsko tržište
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su utjecala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 7,7 posto i segment Pića s rastom od 5,2 posto. Kava se s 1,13 milijardi kuna prihoda od prodaje koji čine 20,9 posto udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U distribucijskom poslovanju najznačajniji je rast od 8,2 posto ostvarilo tržište Hrvatske, a slijedi Slovenija s rastom od 3,7 posto. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,1 posto, brendovi principala u distribuciji 27,5 posto, a ljekarnički lanac Farmacia sudjeluje u ukupnim prihodima s 8,3 posto.
Razvoj distribucije, ali i ljudskih potencijala
Nakon širenja distribucijskog portfelja u regiji u 2018., novi distribucijski ugovori potpisani početkom 2019. u Makedoniji i krajem godine u Srbiji te Sloveniji, a potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distribucijskog poslovanja.