Aplikacija koja omogućuje pogodnosti novih tehnologija na drukčiji način

10. travnja 2021.

Ernest Antolović/ Foto: Privredni.hr

Zamislite da kroz kameru mobitela gledate kako pored vas hodaju dinosauri ili prilikom skeniranja boce mlijeka imate sve informacije, pa i detaljan recept kako napraviti milkshake. To su samo neki od primjera proširene stvarnosti (augmented reality) kojom se bavi zagrebačka tvrtka Digital reality. Njihova aplikacija temelji se na tehnologijama koje omogućavaju da putem kamere mobitela ili VR naočala u neki prostor ugradite 3D oblike.

"Naša aplikacija AR sales asistent globalna je mobilna aplikacija koja pruža dodatne informacije o proizvodima, ponajprije putem proširene stvarnosti. Informacije koje krajnji korisnici mogu dobiti jesu recenzije proizvoda, informacije o promocijama, o samom proizvodu, primjerice, povezani recepti za prehrambene namirnice, nutritivne vrijednosti, vizualne upute o proizvodu ili njegovoj uporabi te sve ostalo što proizvođač proizvoda želi prenijeti svojim kupcima", kaže vlasnik i direktor Digital reality Ernest Antolović navodeći kako je aplikacija u završnoj fazi s još nekim sitnim doradama te će biti komercijalna unutar mjesec dana.

Pojam SaaS aplikacija u prijevodu znači softver kao usluga. Ovaj model korištenja aplikacijom vrsta je najma u kojem softverske tvrtke poput Digital realityja razvijaju aplikaciju te njenu uporabu nude ostalim tvrtkama.

"To se razlikuje od tradicionalnog načina u kojem su poduzeća angažirala softverske tvrtke da samo za njih razviju aplikaciju. Time se za korisnike znatno smanjuju troškovi razvoja, opreme i održavanja jer istu aplikaciju rabi veći broj klijenata. Tvrtka koja je razvila SaaS aplikaciju brine se o njenu održavanju, nadogradnjama, bazama podataka, serverima i svemu ostalom, dok se tvrtke korisnici aplikacije istom koriste na način da plaćaju najam za nju te im je dostupna putem interneta. Dodatna pogodnost jest i to da se takve aplikacije najčešće plaćaju prema korištenju, stoga je trošak u skladu sa stvarnim potrebama", kaže Antolović. Pojašnjava da u njihovu slučaju to znači da tvrtke koje žele pružiti više informacija o svojim proizvodima, putem proširene stvarnosti ne moraju razvijati vlastitu aplikaciju, a time vrijeme i trošak od ideje do realizacije mogu svesti na minimum.

aplikacija Digital reality Foto: Digital reality 

Nisu im strani izazovi poduzetništva 

Iako je tvrtka Digital reality startup u tehnologijama proširene stvarnosti, Antolović je zajedno sa svojim kolegama u poduzetničkim vodama više od 10 godina te su im poznati svi izazovi privatnog poduzetništva.

"Vjerujem da većini poduzetnika ne nedostaje novih poslovnih ideja, no za pokretanje nove tvrtke potrebni su vam također i financijski resursi. Stoga je u našem slučaju vjetar u leđa bio natječaj Europskog fonda za regionalni razvoj putem kojeg smo uspjeli financirati većinu troškova projekta. Bez takvih poticaja vjerojatno bismo se zadržali u poznatim vodama, tj. poznatim tehnologijama", kaže Antolović navodeći kako njegova tvrtka trenutno ima petero zaposlenih, no u timu ih je ukupno 11, računajući i zaposlene u matičnoj tvrtki Shipshape.

Ernest Antolović, foto 2 Ernest Antolović / Foto: Privredni.hr

"Osnovu našeg poslovanja do nedavno je činio razvoj web-trgovina koje nudimo putem tvrtke Shipshape. No, web-trgovina je alat koji služi našim klijentima da ponude svoje proizvode kupcima. Da bi se ostvarila sama prodaja, potrebno je mnogo više od izrade web-trgovine. Potrebna su znanja o digitalnom marketingu, tj. o oglašavanju na internetu, društvenim mrežama, afiliate-marketingu, ponašanju kupaca, trendovima, novim tehnologijama itd. S obzirom na to da je to naša svakodnevica, prilagodili smo svoju ponudu te sada nudimo klijentima full service, od izrade web-trgovine do oglašavanja, promocije i vođenja iste. Nudimo, dakle, klijentima sve usluge koje vode do povećanja prodaje, umjesto samo alata", pojašnjava Antolović i dodaje da su njihovi planovi i dalje pratiti tržišne trendove i prilagođavati se kako bi im klijenti uvijek bili korak ispred svoje konkurencije.

"Ulazak u AR, tj. tehnologije proširene stvarnosti jest upravo još jedan alat koji naše klijente može učiniti drukčijima od konkurencije, a koji im omogućava da svojim kupcima pruže novo i zanimljivo iskustvo, da ih zabave i informiraju", zaključuje Antolović.

Digital reality, foto 2 Foto: Privredni.hr

 

Ilijana Grgić