&
Za Nanobitovom igrom luduju u arapskim zemljama
Gaming studio iz Zagreba, Nanobit izdavač lifestyle, casual i narativnih igara, sve je popularniji i u arapskom svijetu. Njihova igra Hollywood Story samo tri mjeseca nakon lansiranja bilježi odlične rezultate. Do sada ju je preuzelo više od milijun i pol igrača iz čak 17 zemalja arapskog svijeta, a u mnogima je i među top 3 na ljestvicama Apple i Google Play trgovina. Nanobit je na arapsko tržište mobilnih igara odlučio krenuti u partnerstvu s vodećim izdavačem igara u MENA regiji, Tamatemom iz Jordana. Riječ je o regiji u koju se ubrajaju Saudijska Arabija, Katar, Kuvajt, Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Jordan, Libanon, Palestina, Sirija, Egipat, Sudan, Libija, Tunis, Alžir i Maroko. HollywoodStory/ Foto:Nanobit Hollywood Story je, zbog specifičnosti tržišta, jezično i kulturološki prilagođen za arapski svijet, pa je igra u tom području poznata pod nazivom Fashion Queen. Riječ je o igri zabavnog karaktera kroz koju igrač gradi svoj lik koji postaje hollywoodska zvijezda. Da je Nanobitova igra u arapskim zemljama postala ultimativni hit potvrđuje i posjet kraljice Ranie od Jordana središnjici Tamatema gdje je ona iz prve ruke iskušala mogućnosti igre. I oduševila se. "Zadovoljni smo ovim rezultatima. Arapsko tržište, iako specifično po mnogim stvarima, ima velik potencijal, tako da potaknuti uspjehom ovog projekta, s našim partnerom Tamatemom, već radimo na novim projektima. Ovaj uspjeh je prvenstveno rezultat zajedničkog rada svih kolega u Nanobitu", istaknuo je Filip Cindrić, voditelj poslovnog razvoja Nanobita. Filip Cindrić/Foto:Nanobit Uspjeh na tržištima arapskog svijeta nova je potvrda uspjeha Nanobita, kompanije koju je prestižni Financial Times uvrstio na listu najbrže rastućih tech kompanija Europe. Njihove igre ukupno su preuzete više od 130 milijuna puta, a na mjesečnoj razini ih igra preko 10 milijuna aktivnih igrača sa svih kontinenata svijeta. U Nanobitu, zajedno sa Tamatemom, planiraju nastaviti dalje razvijati postojeću igru te je kroz dodavanje novih značajki učiniti još atraktivnijom za lokalne igrače.  
&
Preko web stranice Enter Croatia stranci mogu brže u Hrvatsku
S ciljem povećanja efikasnosti prelaska granice RH te kako bi naši gosti bili upoznati s epidemiološkim mjerama koje su na snazi u Hrvatskoj, Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo turizma pokrenuli su web stranicu entercroatia.mup.hr.  Na stranici se nalazi online obrazac u koji se upisuju svi podaci koji su uobičajeno traženi u procesu prelaska granice te uz jednostavno predočenje putovnice ili osobne isprave policajcu na granici, broj ili kod s osobne iskaznice ili putovnice se automatski povezuje sa svim unaprijed upisanim podacima u online obrascu. Na taj način je cjelokupna procedura upisivanja podataka svake pojedinačne osobe u vozilu svedena na vremenski minimum te se povećava prometna protočnost. Ubrzan ulazak u zemlju „Ovim inovativnim rješenjem omogućit će se ubrzani ulazak turista u Hrvatsku, a pri kojem osiguravamo sve sigurnosne protokole i komunikaciju s našim gostima. Hrvatska je prepoznata kao zemlja s izrazito efikasnim sustavom pripremljenosti i povoljnom epidemiološkom slikom, a turističkom smislu to nam je prilika da se još jednom dokažemo kao destinacija koja stavlja naglasak na sigurnost i inovativnost“, izjavio je ministar gari Cappelli povodom predstavljanja projekta EnterCroatia. „Nakon odlične epidemiološke situacije u Hrvatskoj, te nakon otvaranja granica kreiranjem ove posebne web stranice, stvorili smo sve potrebne preduvjete za brz, učinkovit i siguran dolazak turista u Hrvatsku. Vjerujemo kako će naša nova promotivna kampanja The Vacation You Deserve Is Closer Than You Think,  koja je pokrenuta na tržištima u okruženju poput Austrije, Mađarske, Slovenije, Slovačke, Češke, Njemačke, Italije i Poljske ostvariti dobre rezultate te kako će nas građani navedenih zemalja uskoro posjećivati u sve većim brojevima“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako je za promociju na tržištima koje najvećim dijelom ovise o zračnoj prometnoj povezanosti poput Velike Britanije, Francuske, Skandinavije, ali i dalekih tržišta poput Kine, SAD-a i Južne Koreje, kreirana on line platforma  EnjoyTheViewFromCroatia, koju mogu koristiti i svi hrvatski turistički djelatnici za vlastitu promociju. Istovremeno, svi oni koji ispune svoje podatke online, na njihovu email adresu će biti poslane upute koje će sadržavati epidemiološke informacije i mjere na snazi u Republici Hrvatskoj za njihov siguran boravak u Hrvatskoj. U ovom trenutku web stranica ima obrazac dostupan na hrvatskom i engleskom jeziku, a tijekom sljedećih nekoliko dana bit će dostupna i na brojnim drugim jezicima te će na istim jezicima putnici i dobiti upute, odnosno sve će biti dostupno na preko 10 različitih jezika. Važan poticaj za sezonu U Hrvatskoj udruzi turizma smatraju kako je dodatna liberalizacija prelaska granica i uvođenje aplikacije za turiste važan  poticaj za sezonu. "Današnja odluka Vlade o dodatnoj liberalizaciji prelaska granica za državljane zemalja koje imaju dobru epidemiološku situaciju ključna je za hrvatski turizam jer je Hrvatska jedna od prvih zemalja u Europskoj uniji koja je sa najviše razine poslala jasnu poruku da je turistički otvorena. To je iznimno važno u ovoj fazi kada za Hrvatsku, zbog kvalitetne epidemiološke situacije, postoji rastući interes turista sa naših tradicionalnih emitivnih tržišta. Nova  aplikacija gdje će svi inozemni gosti unaprijed moći najaviti svoj dolazak i dobiti online sve epidemiološke upute kao i uvođenje posebnih traka na graničnim prijelazima za brži prijelaz, dodatni su poticaji za dolazak inozemnih gostiju ove sezone. Brži prelazak granice odnosi se na državljane Slovenije, Mađarske, Austrije, Češke, Slovačke, Estonije, Latvije, Litve, Poljske i Njemačke, a oni čine značajan dio naših gostiju.", istaknuo je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma. Iz Hrvatske udruge turizma su naglasili da hotelijeri i turistički djelatnici spremni dočekuju goste. "Trenutno su otvoreni 231 hotel i 86 kampova, a u narednim danima otvorenje dodatnih kapaciteta najavile su sve vodeće turističke kompanije. Svi standardi sigurnosti boravka gostiju implementirani su u smještajne objekte, restorane i ostale turističke sadržaje prema preporukama hrvatskih epidemiologa, Svjetske zdravstvene organizacije i s obzirom na preporuke s ključnih emitivnih tržišta. Hrvatska je cijelo vrijeme trajanja epidemije vrlo efikasno upravljala krizom, te je prema ocjenama međunarodnih organizacija među najuspješnijim zemljama u upravljanju s Covid krizom. Novi slučajevi zaraze trenutno se pojavljuju samo sporadično te Hrvatska ima jednu od najboljih epidemioloških situacija na Mediteranu, zbog čega je vodeći svjetski mediji ističu kao jednu od najpoželjnijih turističkih destinacija.", istaknuo je  Veljko Ostojić  
&
Veliki interes Nijemaca za odmor u Hrvatskoj
S obzirom na to da je pandemije koronavirusa imala negativan utjecaj na sve sfere života i poslovanja, poseban interes javnosti zaokuplja pitanje ovogodišnje turističke sezone i dolaska stranih gostiju. Prema provedenom istraživanju agencije Arbona, u posljednjih 90 dana, s naglaskom na posljednja dva tjedna, iz rezultata Googleovog pretraživača vidljivo je kako ključne turističke termine, poput 'kuće za odmor', 'kampovi' ili 'godišnji odmor', korisnici mnogo više pretražuju za područje Hrvatske nego za ostale turističke države poput Španjolske, Italije i Grčke. Interes za Hrvatsku kao turističku destinaciju sve više raste na popularnim inozemnim tržištima, a posebno u Njemačkoj. "Tu činjenicu potkrepljuje rast pojmova za pretraživanje u posljednjim tjednima, poput 'Urlaub Kroatien', 'Ferienhaus Kroatien' i drugih, što je svakako dobar pokazatelj za ponovnu aktivaciju i buđenje našeg turizma", rekao je Andrej Tonković iz Arbone. Otvaranjem granica Hrvatskoj se pruža prilika za povratak turista i turizma, stoga godina koja je po svemu do sada nepredvidljiva, ulijeva bar neku nadu kad su turistički indikatori u pitanju. Prema pretraživanju na Google tražilici, indeks za Hrvatsku trenutno je viši od 75 posto, a ide i do 100 posto. Daleko ispod Hrvatske nalaze se Italija, Grčka i Španjolska. "Prema dobivenim rezultatima možemo vidjeti da dolazi do znatnog rasta pretraživanja ključnih riječi u vezi s odmorom u Hrvatskoj. Pretražuju se i turistički gradovi Hrvatske koji, nakon znatnog pada zbog pandemije, ponovno imaju uzlazni tren", istaknuo je Sandro Lazarić iz Arbone. Kampiranje u Hrvatskoj iz godine u godinu dobiva sve veću pažnju i potražnja je u stalnom rastu, a provedeno istraživanja govori u prilog i tome, te je i tu indeks pretraživanja veći od 50 posto, što znači da su Nijemci dokazano zainteresirani za posjet. Ovog puta s manjim omjerom, ali prema pretragama na tražilicama, za nama svakako zaostaju Italija i Španjolska. Hrvatska time postaje destinacija za kampiranje koja se najčešće pretražuje.
&
Velika pobjeda hrvatske digitalne agencije Human
Hrvatska agencija Human odnijela je pobjedu za najbolju web-stranicu prema šest glavnih kriterija The International Academy of Digital Arts & Sciences na međunarodnoj dodjeli nagrada za najbolja internetska postignuća 2019. godine. Human je osvojio glavnu nagradu za izradu web-stranica u natjecanju na koje je pristiglo više od 13.000 radova iz 70 zemalja svijeta. Među finalistima u raznim kategorijama pronašla su se imena poput HBO-a, NASA-e, Spotifya, Saturday Night Livea, Googlea i drugih. Dvostrukom pobjedom, glasovima žirija Akademije i glasovima publike Human je pokazao da za pobjedu nije presudno veliko ime već kreativna ideja i kvalitetna izvedba. "Od trenutka kada smo pokrenuli novi web, dobivamo pozitivne komentare, ali primiti takvo veliko međunarodno priznanje uvijek je šlag na torti. Naša snažna konkurencija i resursi kojima raspolažu dodatna nam je potvrda da smo odradili pravi posao jer je nagrada ipak otišla k nama", komentirao je Vanja Bertalan, predsjednik Uprave agencije Human. Zbog izvanrednih okolnosti ovogodišnja dodjela nagrada održana je online, a u probranom društvu dobitnika nalaze se Nike, Spotify, National Geographic, Washington Post, HBO, Condé Nast te pojedinci koje je Akademija nagradila za prošlogodišnje digitalne aktivnosti, među kojima su Tom Hanks, Jimmy Fallon, Celine Dion, Lil Nas X, Greta Thunberg i mnogi drugi. The Webby Awards smatra se jednom od najprestižnijih digitalnih nagrada od pokretanja 1996. godine, a o važnosti i veličini natjecanja, među ostalima, govori činjenica o dosegu od 3,1 milijarde impresija putem printa, online i broadcasting kanala koje nagrada dobiva na godišnjoj razini.
&
Koliko je oglašavanje utjecalo na posjećenost dućana u vrijeme krize?
Sektor maloprodaje doživio je mnoge promjene od veljače 2020. godine, kada je Hrvatsku zahvatila pandemija COVIDa-19. AdScanner i GfK proveli su istraživanje nad šest najuspješnijih oglašivača u Hrvatskoj i utvrdili kako su se prilagodili novonastaloj situaciji. Budući da je izrazito velik broj ljudi ostajao kod kuće, dolazi do očekivanog porasta televizijske gledanosti, što je naročito izraženo u 12. i 13. tjednu, početkom lock downa, kao i u dane neposredno nakon potresa u Zagrebu. U prosjeku, gotovo 30 posto PayTV kućanstava u Hrvatskoj gledalo je televiziju u tjednu nakon zagrebačkog potresa, odnosno u razdoblju od 23. do 29. ožujka 2020. Pojačan je interes i za informativnim sadržajem što pokazuje i porast gledanosti kanala HRT4. S prosječnim tjednim udjelom u gledanosti od 1,6 posto u siječnju i veljači, HRT4 penje se na 7,5 posto u najgledanijem tjednu. Početkom „Škole na 3.“ značajnije raste i gledanost kanala HRT3. Najveće skokove u promatranom periodu, na cijelom danu, zabilježili su kanali HRT-a. Prvo rezanje budžeta pa onda rast Dok televizija bilježi skok u rastu gledanosti, istovremeno se naglo režu budžeti za oglašavanje u mnogim sektorima. Isti trend prate i hipermarketi – supermarketi, s prosječno 2200 emitiranih spotova tjedno, količina prikaza se smanjuje na oko 1300 emitiranja u 12. tjednu. Iako, potrebno je napomenuti i kako, usprkos početnim rezovima, oglašivači kasnije pojačavaju aktivnosti što je, s obzirom na podatke, bila dobra odluka. Udio kućanstava koja su posjetila pojedini trgovački lanac i marketinške aktivnosti pojedinog lanca u pozitivnoj su korelaciji od 60 posto.  Istraživanje pokazuje kako su posjećeniji bili upravo trgovački lanci koji su imali više marketinških aktivnosti u proteklom periodu. S povećanjem količine marketinških aktivnosti, posjećenost svih trgovina poprima oblik uzlazne krivulje. U razdoblju od 24. veljače do 26. travnja 2020. ukupno tržište hipermarketa i supermarketa raslo je 16 posto vrijednosno u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Neke navike usvojene u posljednja dva mjeseca, neće se u potpunosti promijeniti i vratiti na staro, stoji u istraživanju a trgovci koji imaju relativno veći pad penetracije kupaca imat će veći problem održavanja dugoročnog rasta. "Stabilizacija krize uzrokovane koronavirusom i vraćanje na 'novo normalno' trebala bi dovesti do povratka marketinških aktivnosti, no one će morati biti dobro promišljene, planirane i prilagođene situaciji uz stalno praćenje i analiziranje ponašanja kupaca", zaključak je istraživanja.