&
Delta Air Lines uvodi izravnu liniju New York-Dubrovnik od 3. srpnja
Američki zračni prijevoznik Delta Air Lines uvodi izravnu liniju New York-Dubrovnik od 3. srpnja, koja će prometovati četiri puta tjedno između njujorške zračne luke John F. Kennedy (JFK) i Zračne luke Dubrovnik, izvijestili su iz Hrvatske turističke zajednice. Direktor HTZ-a Kristjan Staničić ističe da su to sjajne vijesti za Hrvatsku i njezin turizam. "Uvođenjem nove aviolinije Delta Air Linesa Hrvatska postaje povezanija s tržištem SAD-a, a tim letovima ćemo u ovoj sezoni ugostiti i znatno veći broj Amerikanaca, što je posebice važno za južne hrvatske destinacije koje su na američkom tržištu iznimno popularne", naglasio je Staničić. Otkriva i da će prema Hrvatskoj letjeti Deltini zrakoplovi tipa Boeing 767-300 s 226 sjedećih mjesta, kao i da je Delta Airlines već treća aviokompanija koja će ove sezone povezivati Hrvatsku i SAD. "S obzirom da je Hrvatska bila jedna od prvih europskih zemalja koja se ponovno otvorila američkim putnicima, na ovu veliku potražnju odgovaramo uvođenjem ovog leta. Turisti u Hrvatskoj mogu uživati ​​u mnogim sadržajima, a mi smo uzbuđeni što ćemo našim putnicima ovog ljeta moći ponuditi veći izbor odredišta istovremeno podržavajući lokalno gospodarstvo i globalni oporavak industrije putovanja", poručio je viši potpredsjednik u Delta Air Linesu Joe Esposito. Hrvatska od travnja otvorena za turiste iz SAD Iz HTZ-a dodaju i da je Delta Air Lines jedna od najvećih i najuspješnijih svjetskih zrakoplovnih kompanija, čije je sjedište u Atlanti, a prije pandemije koronavirusa svake su godine prevozili oko 200 milijuna putnika na više od 300 destinacija u 50 zemalja. Taj prijevoznik je i, kako kažu iz HTZ-a, vodeći transatlantski avioprijevoznik s mrežom u 33 grada u 19 europskih zemalja. Dolazak u Hrvatsku komentirala je i ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, ističući da "iznimno raduje odluka kompanije Delta Air Lines o uspostavljanju ove aviolinije". "Hrvatska je od početka travnja otvorena za turiste iz SAD-a uz dokaz o cijepljenju, prebolijevanju ili negativnom PCR-u ili antigenskom testu te potvrdu uplaćenog smještaja u RH. Naši hoteli, kampovi i restorani, marine i zračne luke, muzeji i parkovi prirode obilježeni nacionalnom oznakom sigurnosti "Safe Stay in Croatia", osiguravaju najviše epidemiološke standarde za turiste, a u Hrvatskoj postoji puno mogućnosti sigurnog i opuštajućeg odmora i radujemo se što ćemo uskoro ponovno dočekati američke turiste", zaključila je ministrica Brnjac. Osim Delte, izravne sezonske letove iz SAD-a za ovo ljeto prema Hrvatskoj odnosno Dubrovniku već ranije ove godine najavili su United Airlines i kompanija Pragusa.One Airline.
&
Odabrani finalisti natjecanja Effie Awards Croatia 2021
U prvom krugu ocjenjivanja žiri natjecanja Effie u finale je poslao najefikasnije radove hrvatske komunikacijske industrije. Prema njihovu odabiru, u finalu se našlo 17 projekata. U drugom je krugu žiri među navedenim projektima odabrao najefikasnije od najefikasnijih, a tko kući nosi Effie statue, saznat će se 14. lipnja na spin-offu rovinjskog festivala pod nazivom DK Home presented by A1, posvećenom domaćim stručnjacima i domaćoj pameti. To će biti idealno mjesto za umrežavanje i razmjenu iskustava na panel-raspravama, a atmosferu će dodatno zagrijati svečana dodjela nacionalnih strukovnih nagrada Effie, MIXX-a i IdejeX! Pića Iz vrta prirode Klijent: Jamnica plus Brend: Jamnica Botanica Primarna agencija: Señor Partnerske agencije: Studio Nexus, Cvoke, Centralna jedinica   Juicy 100 % sokovi Klijent: Stanić Beverages Brend: Juicy 100 % sokovi Primarna agencija: Šareni artikl Partnerske agencije: Pro Media Group, Centralna jedinica   Financijske i osiguravateljske usluge Osigurava vaš mir Klijent: Wiener osiguranje Vienna Insurance Group Brend: Wiener osiguranje Primarna agencija: Señor Partnerske agencije: OMD Media, Komakino   Pavle Pauq predstavlja LAQO Klijent: Croatia osiguranje Brend: LAQO Primarna agencija: Bruketa & Žinić & Grey Partnerske agencije: 404, Millenium promocija   Telekomunikacijske usluge bonbon_bontovnici Klijent: Hrvatski telekom Brend: bonbon Primarna agencija: McCann Zagreb Partnerske agencije: Pro Media group, Nivas, 404   A1 – Switchaj na najboljoj mreži Klijent: A1 Hrvatska Brend: A1 – Youth Primarna agencija: BBDO Zagreb Partnerske agencije: MediaCom Zagreb, Euroart93, Pozor, Švenk   HT Božić Klijent: Hrvatski telekom Brend: Hrvatski telekom Primarna agencija: McCann Zagreb Partnerska agencija: Pro Media group   A1 – Mozaik Klijent: A1 Hrvatska Brend: A1 – Mozaik Primarna agencija: BBDO Zagreb Partnerske agencije: MediaCom Zagreb, Euroart93, Poozor, Švenk   Razno 100 % COVID free putovanje Klijent: Gradska knjižnica Poreč Brend: Gradska knjižnica Poreč Primarna agencija: Studio Sonda Partnerska agencija: Synet   #alijatovolim Klijent: 24sata Brend: 24sata Oriđiđi produkcija  Primarna agencija: Pink Moon Partnerska agencija: Lordan Kondić, obrt za sitne popravke u marketingu   Niskobudžetne kampanje 100 % COVID free putovanje Klijent: Gradska knjižnica Poreč Brend: Gradska knjižnica Poreč Primarna agencija: Studio Sonda Partnerska agencija: Synet   Tematski marketing 100 % COVID free putovanje Klijent: Gradska knjižnica Poreč Brend: Gradska knjižnica Poreč Primarna agencija: Studio Sonda Partnerska agencija: Synet   #PodrzavamoLokalno Klijent: Atlantic Droga Kolinska Brend: Argeta Primarne agencije: Luna\TBWA, Publicis One Slovenia Partnerska agencija: Pro Media Group   Engaged Community #bolimePipi i nakon lita Klijent: Pipi Beverages Brend: Pipi Primarna agencija: Imago Ogilvy Partnerska agencija: Drap   Medijska ideja Doogvertising Klijent: Mars Croatia Brend: Pedigree DentaStix Primarna agencija: MediaCom Zagreb   Pozitivne promjene: opće dobro – neprofitni sektor Nešto zbilja važno Klijent: Udruga roditelja djece s teškoćama u razvoju "Brački pupoljci" Brend: Udruga roditelja djece s teškoćama u razvoju "Brački pupoljci" Primarna agencija: CTA komunikacije   Pozitivne promjene: opće dobro – brendovi #prviput Klijent: Zagrebačka banka Brend: Zagrebačka banka Primarna agencija: Señor Partnerske agencije: MediaCom Zagreb, 404, Centralna jedinica.
&
Srebrnjak, Belupo i Podravka u projektu za smanjenje prekomjerne težine
Dječja bolnica Srebrnjak, Belupo i Podravka u zajedničkom znanstveno-istraživačkom projektu razvijat će personalizirani koncept za redukciju prekomjerne i održavanje zdrave tjelesne mase u liječenju kroničnih bolesti djece i odraslih, a vrijednost projekta je 9 milijuna kuna. U Hrvatskoj 57,4 posto starijih od 18 godina ima prekomjernu tjelesnu masu i debljinu, od čega debljinu ima 18,7 posto stanovnika. Alarmantno stanje je upravo u mediteranskim zemljama, gdje se zdrava prehrana sve manje konzumira, posebice među djecom. Prekomjernu težinu i debljinu ima i 34,9 posto djece, od čega debljinu ima njih 14 posto - 17,2 posto dječaka i 10,7 posto djevojčica. Zabrinjava podatak da se u 12 godina udio djece s prekomjernom tjelesnom masom i debljinom povećao za gotovo 15 posto. Multidisciplinarni znanstveno-industrijski tim stručnjaka pod vodstvom Mirjane Turkalj iz Dječje Bolnice Srebrnjak, Lenkice Penava iz Belupa i Katarine Pentek iz Podravke umrežit će znanja iz područja medicine, nutricionizma, farmacije i prehrambene tehnologije te će u tri godine provedbe projekta razviti klinički dokazan i zdravstveno siguran koncept redukcije prekomjerne i održavanja zdrave tjelesne mase kod djece i odraslih Dio od 6,8 milijuna kuna sufinancirat će se bespovratnim EU-ovim sredstvima, a novac će biti uložen u kliničku studiju, istraživanje i razvoj novih proizvoda, patentnu zaštitu te zapošljavanje novih stručnjaka. Prekomjerna tjelesna masa i debljina globalni su javnozdravstveni problemi i rizični su čimbenici za nastanak kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa, nekih vrsta karcinoma i astme. Također je rizični čimbenik za razvoj komplikacija kod covida-19, što uključuje potrebu za hospitalizacijom, intenzivnom njegom i mehaničkom ventilacijom, ali i smrtne ishode bolesti.  
&
Otvoren natječaj za potporu mladim poduzetnicima
ACT Grupa i Raiffeisenbank Hrvatska podržat će mlade poduzetnike u razvoju poduzeća i nastupu na tržištu. Program Nevjerojatni podržat će 10 mladih poduzetnika do 35 godina, a danas su otvorene prijave za sudjelovanje. Podrška podrazumijeva mentorstvo za razvoj poduzeća, koje će održati iskusni profesionalci iz mentorske mreže ACT Grupe i stručnjaci iz RBA Hrvatska, zatim potporu u obliku usluga u vrijednosti od 5.000 eura, edukacije iz područja marketinga, prodaje, strategije i operacija - ovisno o stvarnim potrebama polaznika programa te promociju uključenih mladih poduzetnika. ACT Grupa potporna je organizacija čiji su programi podrške već duži niz godina usmjereni na poduzetnike koji, uz financijski povrat, imaju i pozitivni utjecaj na društvo i zajednicu (tzv. impact-poduzetnici). Kako je strateško opredjeljenje Raiffeisenbanka Hrvatske podržavanje poduzetništva kao generatora razvoja društva i ekonomije, tako je logična i suradnja s ACT Grupom. "Friedrich Wilhelm Raiffeisen je, prije više od 150 godina, osnovao zadrugu s uvjerenjem da pomažući drugima, pomažeš sebi. Nitko još ne može znati koliko će program Nevjerojatni ojačati neku novu poduzetničku priču, ali mi već sada jako vjerujemo u njega. ACT Grupa poznaje poduzetnike u dušu, a mi znamo da su poduzetnici srce ekonomije i motor razvoja. Zato im želimo biti potpora u punom smislu te riječi - od savjeta, umrežavanja, edukacija do brušenja poduzetničkih vještina. Sretni smo što možemo podržati ovakve inicijative koje pozitivno utječu na razvoj društva i ekonomije. Svatko tko se odluči biti poduzetnik, za nas je nevjerojatan", istaknuo je na predstavljanju programa Ivan Tolić, voditelj Komunikacija i održivosti iz RBA. "Mladi su ranjiva skupina koja sad ulazi u drugu veliku ekonomsku krizu tijekom svoga životnog vijeka. Mladi poduzetnici iskazuju da im je potrebna podrška, da im nedostaje vidljivosti, da im nedostaje radnog iskustva. Govore o tome kako teško sklapaju poslove jer su od klijenata i poslovnih partnera često marginalizirani i smatrani neiskusnima i nedovoljno dobrima. Važno im je dati podršku", rekla je Ana Brigović iz ACT Grupe, koja je dodala da će, uz tehničku i mentorsku podršku, na platformi Nevjerojatni dijeliti i inspirativne poduzetničke priče.
&
Mladim ljudima bit će teže nego njihovim roditeljima
Mladi ljudi danas imaju bolji pristup obrazovanju, mentalnom zdravlju i mogućnostima putovanja u odnosu na prijašnje generacije, ali suočavaju se s izazovima kao što su rast troškova stanovanja i obrazovanja, posljedice klimatskih promjena, ali i sve zahtjevniji natječaji za posao. Također, u odnosu na prijašnje generacije, velike su razlike između bogatih i siromašnih, velikim dijelom uvjetovane obiteljskim nasljeđivanjem. Udio milenijalaca u vrijednosti kućanstva i dalje je značajno nizak u usporedbi s generacijama baby boomera. Prošle su godine milenijalci u ranim 30-ima posjedovali samo tri posto ukupnog bogatstva kućanstva. S druge strane, baby boomeri ušli su u svoje 30-e posjedujući 21 posto bogatstva kućanstva tijekom 1990-ih, pokazuje najnovije istraživanje Financial Timesa čiji je zaključak da mladi, pogotovo oni ispod 35 godina, osjećaju manje optimizma smatrajući da će im u životu biti teže nego njihovim roditeljima. Primjerice, američki milenijalaci zarađuju manje njego njihovi roditelji kada su bili te dobi. Velika gospodarska kriza iz 2008. dodatno je pogoršala položaj mladih. Prema podacima Eurostata, u krizi su mlade osobe (15 - 24 godine) najviše bile pogođene padom zaposlenosti, što je uglavnom posljedica vrlo raširenog rada na određeno vrijeme kod mlade populacije. Primjerice, 2008. godine 40 posto mladih od 15 do 24 godine radilo je na određeno vrijeme, a u populaciji od 25 do 64 godine ovaj je udio iznosio 11 posto. Nema sumnje da će na život i financije mladih negativne posljedice ostaviti i kriza koju je izazvala pandemija koronavisrusa, ali statistike i prije ove krize upućuju na negativne trendove. Sve više mladih bez posla Istraživanje koje je provela Međunarodna organizacija rada (ILO), objavljeno prošle godine, pokazuje da opada udio mladih u zaposlenosti. Na globalnoj razini je u 2019. godini bilo zaposleno 35,6 posto mladog radno sposobnog stanovništva, dok ih je 1999. bilo 46,4 posto. Znatan pad broja zaposlenih mladih ljudi može se tek djelomično objasniti porastom za oko dva posto mladih koji u promatranom razdoblju studiraju. Razvoj novih tehnologija koje transformiraju mogućnosti na tržištu rada donosi nove izazove. Danas mnogi mladi ljudi odgađaju svoj ulazak na tržište rada vjerujući da bi razvoj tehnologija mogao stvoriti nova, sada nepostojeća zanimanja, a koja će biti bolje plaćena i imati pozitivan učinak na društveno-ekonomski razvoj. Istodobno, oni mladi ljudi koji su već ušli na tržište rada, i dalje se suočavaju s brojnim izazovima u smislu dostupnosti i kvalitete poslova. Koliko će roboti "krasti" radna mjesta? Tehnološki napredak, posebno u područjima automatizacije, robotike, umjetne inteligencije, strojnog učenja i blockchaina, stvorit će potpuno nove industrije, proizvode i usluge, a onda i radna mjesta. S jedne strane, to će dovesti do povećanja produktivnosti, a s druge, stvoriti velikih nerazmjer u mogućnostima mladih ljudi u razvijenim zemljama koje imaju jaku tehnološku bazu, ali i onih u nerazvijenim zemljama. Primjena robota, ponajprije u proizvodnji i transportu, također otvara brojna pitanja u vezi s njihovim utjecajem na tržište rada. Primjerice, u Južnoj Koreji na 10.000 zaposlenih sada ima 710 robota, a procjenjuje se da će se njihov broj u sljedećih nekoliko godina znatno povećati, u prvom redu u zemljama u razvoju. Istraživanje koje se bavilo utjecajem robotizacije na zapošljavanje u industriji odjeće i obuće, elektronike i maloprodaje te u pozivnim centrima u brojnim zemljama u razvoju, pokazalo je da nema većeg utjecanja na istiskivanje ljudi, odnosno "krađe" radnih mjesta. Istraživanje objavljeno 2018. i provedeno u 17 zemalja (14 europskih zemalja, Australija, Južna Koreja i Sjedinjene Američke Države) utvrdilo je da je povećana uporaba robota dovela do povećanja produktivnosti, ali i da roboti smanjuju udio zaposlenosti niskokvalificiranih radnika.