
&
Google.org Impact Challenge i u Hrvatskoj, na raspolaganju 2 milijuna eura
Google do 1. ožujka provodi prvi natječaj Google.org Impact Challenge za zemlje srednje i istočne Europe, uključujući Hrvatsku i deset drugih zemalja, u sklopu kojeg će odabranim organizacijama koje rade na smanjenju digitalnog jaza i promiču uključiv gospodarski rast dodijeliti ukupno dva milijuna eura.
"Pozdravljam ovu inicijativu jer vjerujem da može pomoći smanjiti jaz u online vještinama koji se tijekom pandemije proširio. Jednake mogućnosti na tržištu rada za cjelokupno stanovništvo ključne su za zdravo društvo. Upravo stoga u Hrvatskoj od 2016. godine sudjelujemo u podršci digitalnom obrazovanju i razvoju digitalnih vještina. Natječaj Google.org Impact Challenge predstavlja još jedan važan korak u potpori razvoja ovih važnih vještina među skupinama u nepovoljnijem položaju", izjavio je Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics.
Joško Mrndže / Foto: Google
Samo u srednjoj i istočnoj Europi Google je u 2020. pomogao 250.000 ljudi, od čega u Hrvatskoj njih više od 20.000, da unaprijede i razviju digitalne vještine ili prijeđu na digitalno usmjerenu karijeru.
"Htio bih naglasiti da se ovaj natječaj ne odnosi samo na privlačno financiranje, već je riječ o razmjeni sjajnih ideja i oslobađanju potencijala još neotkrivenih organizacija koje svojim inovativnim idejama u velikoj mjeri mogu utjecati na društvo. Analiziranje uzbudljivih ideja i prijedloga te upoznavanje izuzetno zanimljivih ljudi iz nevladinih organizacija i stručnjaka bilo je sasvim dovoljno da prihvatim poziv da budem član žirija", rekao je Hrvoje Josip Balen, suosnivač i član Uprave Algebre.
Projekti moraju biti dobrotvorni, mogu biti veliki ili mali i na bilo kojem stupnju razvoja, bilo da je riječ o novoj ideji ili dobro uhodanom projektu koji je spreman za daljnji razvoj i rast. Podnositelji zahtjeva moraju imati sjedište u jednoj od sljedećih zemalja: Hrvatskoj, Bugarskoj, Češkoj, Estoniji, Mađarskoj, Latviji, Litvi, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj ili Sloveniji.

&
Znakovi koji otkrivaju da imate dobrog šefa (pa i ako ne mislite da je tako)
Brojna istraživanja potvrđuju da tvrtke koje imaju angažirane i brižne zaposlenike imaju najbolje financijske rezultate, pa i u teškim ekonomskim vremenima kakva su danas. Njihovo zadovoljstvo usko je povezano sa sposobnošću lidera i menadžera, što znači da bez kvalitetnog rukovodećega kadra nema zadovoljnih i produktivnih zaposlenika.
Istraživanja pokazuju da trećina zaposlenika ne napušta tvrtke radi posla već "samo" zbog lošeg menadžera.
Dobri šefovi iznimno su važni za uspješnost tvrtke. A kako možemo znati imamo li dobrog lidera/šefa? U nastavku donosimo neke osobine i kvalitete koje je izdvojio Businessinsider.
Ne favoriziraju pojedince
Ako jasno stavite do znanja da vam je određena osoba važnija od drugih, to će potaknuti ostale zaposlenike da odustanu od pokušaja da vas impresioniraju svojim radom. I što je još važnije - tim potezom uništit ćete moral tima.
Pokazuju visok stupanj ljudskosti
Nažalost, postoje šefovi koji misle da je zlostavljanje zaposlenika dobra motivacijska tehnika. Samo oni lideri koji svoje zaposlenike prije svega cijene kao ljude, bit će u prednosti ispred onih menadžera koji se služe metodama zatrašivanja.
Otvoreni su za nove stvari
Studija koju je provela konzultantska kuća Zenger Folkman pokazala je da mladi ljudi obično postaju bolji menadžeri dijelom i zbog toga što su otvoreni za promjene. Također, najbolji menadžeri svojim zaposlenicima uvijek ostavljaju malo prostora za eksperimentiranje i inovacije.
Drže se dogovora
Kad se lider drži danih riječi, pozitivno utječe na moral tima i kulturu na radnome mjestu.
Daju sve od sebe
Najbolji lideri ne dopuštaju da se stvori jaz između onoga što su rekli da će učiniti i onoga što su zaista u stanju postići. Na taj način potvrđuju da su u stanju ispuniti svoje obveze i tako daju primjer ostatku tima.
Traže rezultate, a ne savršenstvo
Pravi vođe motiviraju svoje zaposlenike da se trude. Oni su sami primjer, a pružaju i razne alate za uspjeh zaposlenika u poslu. No, svjesni su da njihovi podređeni mogu pogriješiti, da se to svima događa. Zato nikada ne kažnjavaju sitne neuspjehe i greške jer znaju da će na taj način ugušiti inovacije, eksperimentiranje i proaktivnost u svome uredu. Prekruti šefovi to ne shvaćaju, oni su jednostavno nerealni.
Pristojni su
Kako bi pokazali svoju dominantnost, nesigurni šefovi naređuju i ponašaju se kao da su bogovi. Suprotnost su njima oni koji su pristojni i uvijek imaju lijepu riječ.
Pružaju podršku
Šefovi bi trebali izgraditi povjerenje kod svojih zaposlenika, a to uključuje i određenu dozu podrške. Sigurno je da ne trebaju nikoga držati za ruku, ali nezainteresiranost i ponižavanje mnogo je gora krajnost.
Ne podmeću klipove
Dobar šef zaposlenicima ne otežava napredovanje ako uspješno rade svoj posao - već se trudi pomoći im i olakšati posao.
Znaju slušati
Uvijek je važno slušati druge. S vremena na vrijeme, ako to situacija zahtijeva, dobri šefovi dođu do svojih radnika kako bi čuli njihova mišljenja. Oni koji imaju razvijenu razinu slušanja, pokazuju zaposlenicima da ozbiljno razmatraju i cijene njihova stajališta.
Dobri su treneri
Dobri su šefovi poput dobrih trenera: cijene i poštuju, ali ne zaziru od konstruktivne kritike kako bi izvukli najbolje iz svojih zaposlenika.
Imaju smisla za humor
Dobri šefovi svoj posao shvaćaju ozbiljno - ali znaju da to ne podrazumijeva i njihovu ozbiljnost. Kad se ukaže prilika, ne propuštaju se našaliti i nasmijati sa svojim zaposlenicima.

&
Otvorene prijave tvrtki za Business Matchmaker
Započele su prijave poduzeća za Business Matchmaker, a riječ je o projektu na kojem se studenti ekonomskog usmjerenja predstavljaju potencijalnim poslodavcima kombinacijom speed datinga i intervjua za posao. Poslodavci, koji unaprijed imaju uvid u životopise prijavljenih studenata, imaju se priliku upoznati s njima u kratkim selekcijskim intervjuima, nakon čega slijedi evaluacija s obje strane. Zatim poslodavci odabiru tri studenta koja su ih se najviše dojmila te s njima ostvaruju dulji razgovor.
Ovaj događaj organiziraju Ured za savjetovanje i razvoj karijera Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i studentska udruga eSTUDENT s ciljem povezivanja uspješnih poduzeća sa studentima završnih godina Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
S obzirom na 'novo normalno' događaj će se održati online, početkom svibnja 2021. godine.
Sudjelovanjem na Business Matchmakeru svako se poduzeće predstavlja velikom broju studenata, kojima prezentiraju mogućnosti razvoja karijere i zapošljavanja.
Pritom imaju mogućnost upoznati mlade talente te možda i pronaći novog člana za svoj tim. Na taj način profitiraju i poslodavci i studenti na obostrano zadovoljstvo, a obje strane ostvaruju i novo iskustvo selekcijskog procesa u online okruženju!
Prijave su na službenoj web-stranici do 25. veljače 2021. godine.

&
Otvorene prijave za Green-Tech Hackathon: Nagrada 50.000 kuna
Veleposlanstvo Ujedinjene Kraljevine Velike Britanije i Sjeverne Irske, uz partnere – Fil Rouge Capital kao investicijskog partnera i Algebra LAB kao organizacijskog i savjetodavnog partnera organizira Green-Tech Hackathon koji će se, u online obliku, održati 13. i 14. veljače.
Glavne su teme hackathona očuvanje planeta, bioraznolikost, zelene tehnologije, održivi razvoj, kao i sve druge teme pod zajedničkom krovnom temom green deala. Stručnjaci i mentori Algebra LAB-a stajat će na raspolaganju sudionicima hackathona kako bi im pomogli da svoje ideje pretvore u provedive i održive projekte, a žiri će na kraju ovog dvodnevnog druženja najperspektivniji projekt nagraditi novčanom nagradom u iznosu od 50.000 kuna.
"Green-Tech Hackathon pokrenuli smo kako bismo potaknuli, podržali i dali glas svima koji imaju izvrsna održiva rješenja koja će sačuvati naš lijepi planet, potaknuti rast i stvoriti radna mjesta u 'zelenoj' tehnologiji i industriji. Mi, kao Veleposlanstvo, ali i UK, zalažemo se za zeleni rast. Ulaganje u zelena rješenja za stvaranje održivih radnih mjesta i suočavanje s izazovima koji su usko vezani uz klimatske promjene, smanjenje biološke raznolikosti te očuvanje javnog zdravlja je ključno", izjavio je britanski veleposlanik Andrew Dalgleish.
"Svi mentori koji će stajati na raspolaganju sudionicima imaju dugogodišnja iskustva u podržavanju startup projekata kroz najdugovječniji akcelerator u zemlji. Posebno nam je drago što nam se kao jedan od mentora pridružuje i Matija Žulj, osnivač tvrtke Agrivi, koja uvelike predstavlja baš profil projekta koji se uklapa u green tech priču. Projekti i inicijative vezane uz očuvanje bioraznolikosti u narednom će periodu još više biti u fokusu u pozivima za financiranje projekata na nacionalnoj i višim razinama, što je dodatni poticaj onima sa zanimljivim idejama i projektima da se već danas uključe u razvoj takvih ideja", naglasila je Maja Brkljačić, business development manager Algebra LAB-a.
Krajnji je rok za prijavu 22. siječnja 2021., no organizatori pozivaju zainteresirane timove da se prijave što prije budući da je selekcijski proces kontinuiran te da će se prijave evaluirati kako stižu.

&
Zagrebačka pivovara donirala 500 tisuća kuna za stradale u potresu
Zagrebačka pivovara donirala je 500 tisuća kuna za pomoć stradalima u razornim potresima koji su pogodili područje Petrinje, Gline, Siska i okolice. Cjelokupan iznos uplaćen je na račun državnog proračuna namijenjen donacijama financijskih sredstava u akciji "Pomoć za obnovu nakon potresa“.
"Kao kompanija željeli smo dati svoj doprinos te se nadamo da će i ova donacija Zagrebačke pivovare pomoći onima kojima je najpotrebnije", istaknuo je predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare Miroslav Holjevac.
Osim novčane donacije, Zagrebačka pivovara je donirala i 300 paketa izotoničnog napitka Hidra za ljude angažirane na terenu u Sisačko-moslavačkoj županiji, a u zagrebačkoj Pivani pripremali su se topli obroci za stradale na ugroženim područjima.
U priopćenju se navodi i kako su Zagrebačka pivovara i Ožujsko pivo i nakon zagrebačkog potresa donirali milijun kuna pomoći. U sklopu društveno odgovorene kampanje "Dobri ljudi“ financijska sredstva su donirana udrugama i zakladi koje su svojim inicijativama i aktivnostima bezrezervno pomagale potrebitima - Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja, Plavom telefonu, Fondu 5.5 i Hrvatskoj mreži za beskućnike.

&
Hrvatska među Austrijancima najtraženija destinacija u 2021.
Poznati organizator putovanja Gruber Reisen u Austriji je proveo posebno tržišno istraživanje Barometar putovanja u 2021. godini, a rezultate istraživanja, prema kojima je Hrvatska vodeća i najtraženija destinacija na austrijskom tržištu, objavio je i popularni online stručni časopis Traveller Online, izvijestio je Branimir Tončinić, direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Austriji.
Prema rezultatima istraživanja, nakon vodeće Hrvatske koja je ostvarila udio od 36 posto, po potražnji slijede Austrija s 33 posto, Grčka s 30 posto, Italija s 28 posto te Španjolska s 15 posto udjela.
"Ovo su odlični pokazatelji na nama vrlo važnom austrijskom tržištu. Posljedica je to, između ostalog, i kontinuiranih promotivnih aktivnosti koje provodimo na najvažnijim emitivnim tržištima, čiji je cilj pozicioniranje naše zemlje kao sigurne, raznolike, kvalitetne, dobro pripremljene i najbliže turističke destinacije", izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Putovanje već bukiralo 23 posto ispitanika
Rezultati također pokazuju kako je potražnja za putovanjima na ovom tržištu vrlo izražena jer je 23 posto ispitanika već bukiralo putovanje u 2021. godini, dok će 73 posto ispitanika svoja putovanja bukirati kada se stvore uvjeti za putovanja. Samo dva posto ispitanika navelo je da će zbog koronavirusa i vlastita osjećaja nesigurnosti ove godine ostati kod kuće.
"Prilikom bukiranja putovanja potrošači posebnu pozornost pridaju sigurnosti u odredišnoj destinaciji, a vrlo im je važna i mogućnost besplatne promjene bukinga ili drugih mogućnosti storniranja uz minimalne troškove", komentirao je Tončinić.
Od aktivnosti tijekom putovanja najviše se preferira kupališni odmor koji je navelo 58 posto ispitanika, a sve više raste i udio posjeta gradovima, kružnih putovanja i wellnessa, koji postaju sve zanimljiviji. Kada je riječ o broju putovanja tijekom godine, 39 posto ispitanika želi dva puta godišnje otputovati na odmor, a kada je riječ o prosječnom trajanju odmorišnog putovanja 47 posto ispitanika odabralo je putovanja u trajanju do tjedan dana, dok je njih čak 45 posto izrazilo interes i za putovanjima u trajanju od dva tjedna.