
&
Tjedan restorana Hrvatska od 24. ožujka do 2. travnja
Manifestacija Tjedan restorana Hrvatska održat će se od 24. ožujka do 2. travnja u cijeloj Hrvatskoj i u njoj će s posebnim jelovnicima po povoljnijim cijenama sudjelovati 70 restorana, najavili su organizatori te manifestacije koja se odražava 13. godinu za redom.
Označavajući tu manifestaciju i "najukusnijim tjednom u godini", organizatori poručuju da da je to prilika za uživanje u vrhunskoj gastronomiji, da se proba nešto novo i drugačije u društvu obitelji i prijatelja.
"Svake godine manifestacija je sve popularnija, a restorani popunjeni do posljednjeg mjesta", dodaju, uz napomenu da će restorani u sklopu tog Tjedna nuditi jelovnike sa slijedom od tri jela (predjelo, glavno jelo i desert) po fiksnoj cijeni od 14, 17 i 20 eura, za razliku od redovite ponude kada su oko 50 posto i više.
Većina restorana u tu ponudu uključuje i aperitiv ili čašu vina, a cijela je manifestacija po uzoru na slične u svjetskim metropolama s ciljem da se što većem broju građana omogući posjet restoranima.
To je ujedno i promocija restoranske kulture, poticanje interakcije ugostitelja i posjetitelja restorana te oživljavanje gastro scene Hrvatske.
Sva ponuda može se pogledati na i na web stranicama Tjedna restorana, pri čemu organizatori preporučuju i telefonske rezervacije, i to što prije.

&
U siječnju prodano 3.346 novih automobila, 12,6 posto više nego lani
U Hrvatskoj je u siječnju prodano 3.346 novih putničkih vozila, što je 12,6 posto više nego u siječnju 2022. kada je prodano 2.971 novo vozilo, podaci su Promocije plus.
Najviše novih vozila u siječnju ove godine prodao je Volkswagen, njih 391 pa VW ima udjel od 11,7 posto u ukupnoj prodaji. Drugi je Ford s 318 novih prodanih vozila i udjelom od 9,5 posto, dok je treća Škoda, s 281 prodanim vozilom i udjelom od 8,4 posto. Četvrto mjesto drži Renault (273 prodanih novih vozila i udjel od 8,1 posto), peta je Dacia (263 prodanih i udjel od 7,8 posto).
Najprodavaniji model u prvom mjesecu ove godine bio je Ford Ecosport kojih je prodano 146, druga je Opel Corsa s prodajom od 118 primjeraka. Dacia Duster, sa prodajom od 104 auta, zauzima treće mjesto najprodavanijih novih vozila u siječnju, četvrti je VW Tiguan (97).
VW Taigo i Škoda Octavia dijele peto mjesto najprodavanijih modela sa siječanjskom prodajom od po 88 vozila.
Više od polovice od svih kupaca, točnije njih 51,5 posto, odnosno 1.723, u siječnju je kupilo vozilo na benzinski pogon. Hibrid je odabralo 697 kupaca ili njih 20,8 posto, a dizelaša 608, odnosno 18,2 posto. Potpuno električni pogon odabralo je 185 ljudi ili 5,5 posto, a plinski njih 133, odnosno četiri posto.

&
Besplatni razgledi s vodičima 15. siječnja u više od 40 gradova
"Upoznaj svoju zemlju" naziv je projekta besplatnih razgleda s turističkim vodičima koji će se u više od 40 hrvatskih gradova 15. siječnja organizirati u povodu Dana međunarodnog priznanja Republike Hrvatske, najavili su iz Zajednice društava turističkih vodiča Hrvatske.
Razgledi će se održavati u cijeloj Hrvatskoj, a gotovo u svim gradovima počinju u 12 sati, osim u njih par gdje će se to uskladiti s drugim protokolima obilježavanja, poput primjerice u Vukovaru, gdje imaju program i obilježavanja mirne reintegracije ili na Cresu, gdje će biti dan ranije zbog početka karnevala.
Zajednica vodiča provodi projekt u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) i nizom partnera te uz podršku mnogih muzeja, povijesnih postrojbi i kulturnih ustanova.
Akcija se provodi od 2018. godine, podsjeća za Hinu predsjednica Zajednice društava turističkih vodiča Hrvatske Kristina Nuić Prka te ističe da je svaki puta polučio velik odaziv građana, što očekuje i ove godine.
Zastoj je bio 2021. zbog pandemije, a 2022. akcija je ipak provedena, dok se ove godine očekuje velik broj građana.
"Prve godine smo uključili 60 gradova, bilo je više od pet tisuća sudionika, a koliko će ih biti sada teško je reći, no zanimanje je veliko. Važno je da ljudi znaju o svojoj kulturnoj i povijesnoj baštini jer u doba globalizacije, kada se gube nacionalni identiteti, to ostaje jedino drugačije i bogato", poručuje Prka Nuić.
Osim nacionalnog identiteta i kulturne baštine, time se, kako naglašava, ukazuje iznova i na važnost turističkih djelatnika i vodiča za međunarodni ugled Hrvatske.
"Pozivamo sve građane da upoznaju gradove diljem Hrvatske i zajedno s turističkim vodičima otkriju skrivene priče. Svaki državljanin Hrvatske može biti promotor i ambasador svoje domovine i dobro je znati njezinu povijest, kulturu i ostalo", smatra Nuić Prka, koja zahvaljuje kolegama vodičima i volonterima zahvaljujući kojima projekt ne košta ništa, a daje puno.

&
Hrvatski građani prvi po broju napojnica u zemljama gdje Glovo posluje
Hrvatski građani su prvi po broju napojnica u svih 25 zemalja u kojima Glovo posluje, a najveće napojnice davane su u Šibeniku, Čakovcu i Rijeci, izvijestili su iz Glova, jedne od vodećih aplikacija za dostavu više kategorija proizvoda.
Prošle godine gradovi u kojima su domaći korisnici najviše davali napojnice bili su Šibenik (s više od 23 posto domaćih kupaca), Čakovec (22 posto) i Rijeka (21,5 posto). Zagreb je 11. na ljestvici gradova koji daju napojnice u Hrvatskoj, s 19,21 posto kupaca.
Iz Glova su predstavili trendove naručivanja u 2022. godini na temelju aktivnosti hrvatskih korisnika u 29 gradova, koji su među ostalim pokazali da korisnici aplikacije Glovo u Hrvatskoj preferiraju američku, talijansku i bliskoistočnu hranu, a najdraža jela su im hamburgeri, pizze i ćevapi.
Podaci pokazuju rastuću sklonost hrvatskih građana tradicionalnoj hrani (rast od118 posto u narudžbama u odnosu na 2021.) i zdravoj hrani (rast od 60 posto).
Jedna od najpopularnijih kategorija u bili su proizvodi “cvijeće i darovi” sa 65 posto više narudžbi, navodi se u priopćenju.
Najviše cvijeća hrvatski građani lani su naručili za valentinovo, a vlasnici kućnih ljubimaca također su prošle godine imali 162 posto više narudžbi. Najviše narudžbi bilo je između 10 i 11 sati, pokazali su podaci.
Hrvatski korisnici aplikacije Glovo najviše naručuju petkom.
Hrvatski rekorder po broju narudžbi u 2022. je korisnik s ukupno 648 narudžbi, dok je najveću vrijednost narudžbe u 2022. ostvario jedan korisnik iz Splita - 8.500 kuna za pametni telefon.

&
Startup Zuluhood pobjednik devetog Idea Knockouta
Startup Zuluhood pobjednik je devetoga regionalnog natjecanja poslovnih ideja Idea Knockout, koje suorganiziraju Bug i Hrvatski Telekom, te odlazi u Las Vegas, na sajam CES s gdje ga čeka izlagački štand na dijelu sajma nazvanom Eureka Park koji predstavlja više od 350 ponajboljih startupova iz cijelog svijeta.
Zuluhood je mobilni marketplace za usluge fokusirane na sigurnost doma i obitelji. Riječ je o inovativnoj mobilnoj platformi koja redefinira industriju sigurnosti doma pružajući korisnicima instantnu digitalizaciju i pristup lokalnim zaštitarskim kućama te nudeći vlasnicima kuće fleksibilnost u osiguravanju svojeg doma.
Petnaest je timova iz Hrvatske i regije predstavilo svoje poslovne ideje iz tehnološkog i srodnih područja, a to su Ani Biome, Cardi Ball, Clastr, Digicyte, Dizz Concep, Grow, Medpack, New Machines, Rentee, seniorSOS.help, Smart Garden Systems, Solve4X, Spiritus, VeeMee i Zuluhood.
Najboljim se pokazao Zuluhood, na drugom je mjestu MedPack, a na trećem Clastr.

&
Inovacija hrvatske tvrtke Sobočan oduševila struku u Njemačkoj
Inovacija hrvatske tvrtke Sobočan movo svjetskoj javnosti predstavila se i na prvoj svojoj interaktivnoj izložbi hrvatskog dizajna održanoj prošlog tjedna u Hamburgu.
Uz inovativan i moderan dizajn, posebno ih je oduševila funkcionalnost movo premium namještaja koji se savršeno prilagođava različitim prostorima i okruženjima.
"Interes javnosti za našu movo izložbu dodatno potvrđuje da vrhunski hrvatski dizajn pripada svjetskom tržištu i da se može ravnopravno nositi s renomiranim svjetskim brandovima. Uz predstavljanje movo premium namještaja u pop-up trgovini u Berlinu i na izložbi u Hamburgu pripremamo i predstavljanja u još nekoliko velikih europskih gradova. Istovremeno, u Sobočanu radimo na novim inovacijama s kojima ćemo nastaviti promovirati hrvatski dizajn izvan granica Hrvatske", istaknuo je Dejan Sobočan, izvršni direktor Sobočana.
Foto: movo
Setove izložbe pripremila je poznata njemačka dizajnerica Irina Grawe, dok je profesionalne fotografije izložbenog postava izradio Jonas von der Hude, jedan od najpoznatijih fotografa u Njemačkoj čije su fotografije krasile naslovnice magazina Vogue, Architectural Digest Magazine, Arcade, kao i najpoznatijih lifestyle magazina u Njemačkoj.