&
Slavonija je najdivnija tajnovita regija
Britanski Telegraph objavio je reportažu o Slavoniji koju autorica Jane Foster predstavlja kao "najdivniju tajnovitu regiju" koju vrijedi posjetiti i iskusiti s obzirom na njezine prirodne, kulturne i enogastronomske atrakcije, izvijestili su iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Reportaža The little-known European region that’s making wine for the King’s Coronation, nastala je u suradnji predstavništva HTZ-a u Londonu i uredništva tog medija, nakon što je autorica u veljači boravila u Slavoniji. Slavonski gradovi, parkovi prirode te brojne poznate vinarije, koje njeguju tradicionalnu proizvodnju vina uz autohtonu gastronomsku ponudu, dio su detalja koje ističe u reportaži o Slavoniji, pri čemu posebnim označava mjesta poput Iločkih podruma i vinsku sortu traminac. To vino se naime, kako kažu iz HTZ-a, tradicionalno konzumira na britanskom dvoru još od krunidbe pokojne kraljice Elizabete II., a poslužit će se i na krunidbi kralja Charlesa III. u Londonu, jednom od najvažnijih događaja u novijoj britanskoj povijesti. Foster u reportaži o Slavoniji, uz enologiju, predstavlja i kulturno bogatstvo poput stare gradske jezgre Osijeka i Iloka, kao i posebnosti Vukovara te bogatstvo flore i faune Kopačkog rita. Iz HTZ-a dodaju da "sinergija bogatoga kulturnog nasljeđa, brojnih događanja i prirodnih ljepota Slavoniju čini dobitnom destinacijom raskošne turističke ponude za sva tržišta, pa tako i za Veliku Britaniju". Kažu i da u prilog dodatnoj atraktivnosti Slavonije na tržištu Velike Britanije ide i nova direktna zračna linija Ryanaira na relaciji London - Osijek, koja će od lipnja prometovati četiri puta tjedno i pridonijeti prometnoj dostupnosti slavonskih destinacija. "Pozitivne trendove s britanskog tržišta potvrđuju i podaci sustava eVisitor prema kojima su turisti s tog tržišta u dosadašnjem dijelu godine u Hrvatskoj ostvarili gotovo 153.000 noćenja ili tri posto više nego u istom razdoblju rekordne 2019.", zaključuju iz HTZ-a.
&
Besplatni razgledi s vodičima 15. siječnja u više od 40 gradova
"Upoznaj svoju zemlju" naziv je projekta besplatnih razgleda s turističkim vodičima koji će se u više od 40 hrvatskih gradova 15. siječnja organizirati u povodu Dana međunarodnog priznanja Republike Hrvatske, najavili su iz Zajednice društava turističkih vodiča Hrvatske. Razgledi će se održavati u cijeloj Hrvatskoj, a gotovo u svim gradovima počinju u 12 sati, osim u njih par gdje će se to uskladiti s drugim protokolima obilježavanja, poput primjerice u Vukovaru, gdje imaju program i obilježavanja mirne reintegracije ili na Cresu, gdje će biti dan ranije zbog početka karnevala. Zajednica vodiča provodi projekt u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) i nizom partnera te uz podršku mnogih muzeja, povijesnih postrojbi i kulturnih ustanova. Akcija se provodi od 2018. godine, podsjeća za Hinu predsjednica Zajednice društava turističkih vodiča Hrvatske Kristina Nuić Prka te ističe da je svaki puta polučio velik odaziv građana, što očekuje i ove godine. Zastoj je bio 2021. zbog pandemije, a 2022. akcija je ipak provedena, dok se ove godine očekuje velik broj građana. "Prve godine smo uključili 60 gradova, bilo je više od pet tisuća sudionika, a koliko će ih biti sada teško je reći, no zanimanje je veliko. Važno je da ljudi znaju o svojoj kulturnoj i povijesnoj baštini jer u doba globalizacije, kada se gube nacionalni identiteti, to ostaje jedino drugačije i bogato", poručuje Prka Nuić. Osim nacionalnog identiteta i kulturne baštine, time se, kako naglašava, ukazuje iznova i na važnost turističkih djelatnika i vodiča za međunarodni ugled Hrvatske. "Pozivamo sve građane da upoznaju gradove diljem Hrvatske i zajedno s turističkim vodičima otkriju skrivene priče. Svaki državljanin Hrvatske može biti promotor i ambasador svoje domovine i dobro je znati njezinu povijest, kulturu i ostalo", smatra Nuić Prka, koja zahvaljuje kolegama vodičima i volonterima zahvaljujući kojima projekt ne košta ništa, a daje puno.
&
Općini Kneževi Vinogradi nagrada za najbolju hrvatsku vinsku destinaciju
Baranjska općina Kneževi Vinogradi dobitnica je titule Velikog zlatnog suncokreta kao najbolja hrvatska vinska destinacija koja se u organizaciji Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj "Klub članova Selo" dodjeljuje na svečanosti Suncokret ruralnog turizma Hrvatske - "Sunflower Award"!. Tim povodom u četvrtak je u Osijeku održana konferencija za novinare na kojoj je osječko-baranjski župan Ivan Anušić rekao da ulaganja u turizam počinju davati rezultate. "Govorimo o 40-postotnom povećanju turističkih posjeta Osječko-baranjskoj županiji u prva dva mjeseca ove godine u odnosu na isto razdoblje lani, kazao je Anušić dodajući kako je na tom području turizam postao ozbiljan biznis. Napomenuo je se u Slavoniji i Baranji proizvodi polovica ukupne proizvodnje vina u Hrvatskoj te da turistička ponuda privlači sve veći broj ljudi, ne samo iz Europe. Načelnik nagrađene općine Kneževi Vinogradi Vedran Kramarić ocijenio je da će priznanje tu općinu dodatno pozicionirati u turizmu na turističkoj karti kontinentalne Hrvatske kao svojevrsnu top destinaciju. Zahvalio je vrhunskim vinarima kojih je na području općine oko 20, kao i udrugama u turizmu koje se bave vinarstvom i organizatorima vinskih manifestacija. Ovo nije prvo turističko priznanje za općinu Kneževi Vinogradi jer je prije nekoliko godina na Danima hrvatskog turizma Etno selo Karanac odnijelo titulu top destinacije ruralnog turizma a nedugo zatim i općina je bila druga u istoj konkurenciji, iza Općine Konavle u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Prošle je godine selo Zmajevac nominirano za top selo – najljepše selo svijeta no nažalost nije ušao među 10 kandidata u završnoj utrci premda je i samo prihvaćanje kandidature bila već veliko priznanje. Kramarić tvrdi da na području općine trenutačno ima od 450 do 500 turističkih ležajeva, a da prije 15 godina nije bilo ni jednoga. "Osim poljoprivrede koja je osnovna gospodarska grana ovog kraja, u turizmu vidimo perspektivu i budućnost", poručuje načelnik najavljujući dolazak privatnog investitora koji je, kako je rekao, spreman u turizam sela Karanac investirati desetke milijuna eura. Kramarić upozorava da izostaje pomoć države. Kaže da se općina javila na jedan natječaj ministarstva turizma i prijavila projekt od 50 milijuna kuna.  
&
U siječnju i veljači prodano 18,5 posto više vozila nego lani
U Hrvatskoj su u prva dva mjeseca ove godine prodana 6.973 nova putnička vozila što je 18,5 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, dok je samo u veljači prodano 3.627 novih vozila, uz rast od 24,6 posto, podaci su o registracijama koje prenosi agencija Promocija plus. Volkswagen je prodao najviše novih vozila u prva dva mjeseca 2023., njih 820, tako da VW ima 11,7 posto u ukupnoj prodaji. Na drugom mjestu je Škoda sa 738 prodanih vozila i udjelom od 10,5 posto, treći je Renault (682 prodana nova vozila i udjel od 9,7 posto). Dacia je četvrti proizvođač najprodavanijih vozila u Hrvatskoj s ukupnom prodajom u siječnju i veljači od 632 komada i udjelom od devet posto, peta je Kia (552 vozila i udjel od 7,9 posto). S prodanih 180 vozila, Renault Clio najprodavaniji je model tijekom veljače. Dacia sa Dusterom kojih je prodano 150 komada, te Sanderom kojih je prodano samo dva manje drži drugo i treće mjesto. Na četvrtom mjesto najprodavanijih modela je Volkswagen Taigo (108). To je ujedno kvartet koji je jedini imao prodaju veću od 100 vozila. Prema pogonskom gorivu, u prva dva mjeseca ove godine prodan je 3.551 benzinac što je 50,9 posto od ukupne prodaje, na drugom su mjestu hibridi s prodajom od 1.504 komada i udjelom od 21,6 posto. Dizelaša je odabralo 1.317 kupaca pa je stoga udjel vozila na dizelski pogon 18,9 posto u ukupnoj prodaji. Električnih vozila prodano je 337 (udjel 4,8 posto, a vozila na plin 264 (udjel 3,8 posto).  
&
Hrvatski građani prvi po broju napojnica u zemljama gdje Glovo posluje
Hrvatski građani su prvi po broju napojnica u svih 25 zemalja u kojima Glovo posluje, a najveće napojnice davane su u Šibeniku, Čakovcu i Rijeci, izvijestili su iz Glova, jedne od vodećih aplikacija za dostavu više kategorija proizvoda. Prošle godine gradovi u kojima su domaći korisnici najviše davali napojnice bili su Šibenik (s više od 23 posto domaćih kupaca), Čakovec (22 posto) i Rijeka (21,5 posto). Zagreb je 11. na ljestvici gradova koji daju napojnice u Hrvatskoj, s 19,21 posto kupaca. Iz Glova su predstavili trendove naručivanja u 2022. godini na temelju aktivnosti hrvatskih korisnika u 29 gradova, koji su među ostalim pokazali da korisnici aplikacije Glovo u Hrvatskoj preferiraju američku, talijansku i bliskoistočnu hranu, a najdraža jela su im hamburgeri, pizze i ćevapi. Podaci pokazuju rastuću sklonost hrvatskih građana tradicionalnoj hrani (rast od118 posto u narudžbama u odnosu na 2021.) i zdravoj hrani (rast od 60 posto). Jedna od najpopularnijih kategorija u bili su proizvodi “cvijeće i darovi” sa 65 posto više narudžbi, navodi se u priopćenju. Najviše cvijeća hrvatski građani lani su naručili za valentinovo, a vlasnici kućnih ljubimaca također su prošle godine imali 162 posto više narudžbi. Najviše narudžbi bilo je između 10 i 11 sati, pokazali su podaci. Hrvatski korisnici aplikacije Glovo najviše naručuju petkom. Hrvatski rekorder po broju narudžbi u 2022. je korisnik s ukupno 648 narudžbi, dok je najveću vrijednost narudžbe u 2022. ostvario jedan korisnik iz Splita - 8.500 kuna za pametni telefon.