&
Viber u Hrvatskoj: Više od 300 mil. poziva i 200 poruka u sekundi
U posljednjem izvještaju Rakuten Viber, jedna od vodećih svjetskih aplikacija u uslugama glasovne komunikacije i razmjene poruka, otkriva da su Hrvati u 2021. godini putem aplikacije ostvarili više od 300 milijuna poziva, proveli 25 milijuna sati u glasovnim i video razgovorima te poslali više od 200 poruka u sekundi. Najveći broj poziva i poslanih poruka ostvaren je tijekom praznika – Nove godine, Valentinova i Dana žena. Viber također ističe da je više od 260 milijuna stickera "začinilo" razgovore u Hrvatskoj, što je porast od 50 posto u odnosu na 2020. godinu. Tijekom prošle godine Viber je proslavio 11. rođendan te postigao izvrsne rezultate s više od milijardu instalacija na Android uređajima, a ponudio je i AR filtre u partnerstvu sa Snapchatom. Od prošle jeseni, kada su se pojavili, hrvatski korisnici kreirali su više od milijun Viber filtara koji su im omogućili da se dodatno vizualno izraze tijekom razgovora. Uz to što su idealni za komunikaciju, Viber filtri također su dostupni i brendovima koji se njima mogu koristiti u svojim marketinškim strategijama kako bi dodatno povećali svjesnost o brendu ili proizvodima. U posljednjih godinu dana Viber je pokrenuo nekoliko partnerstava u Hrvatskoj, koja su obogatila iskustvo korisnika platforme. Na redizajniranom zaslonu Explore više od 30 posto Viberovih mjesečnih korisnika sada može čitati najnovije vijesti koje im donosi jedan od vodećih domaćih portala za novosti te su im također dostupne i druge teme poput sporta i životnog stila. Koronavirus.hr ostao je jedan od najvećih communityja na Viberu s više od 50 posto mjesečno aktivnih korisnika. Tri humanitarne organizacije – SOS Dječje selo, Crveni križ i Hrabri telefon – nastavili su partnerstvo s Viberom prepoznajući prednosti publike mobile-first. Community SOS Dječjeg sela broji više od 30.000 članova, od kojih je gotovo 70 posto aktivno na mjesečnoj bazi. Tijekom blagdanskog razdoblja korisnici Vibera razmijenili su oko 5.000 digitaliziranih božićnih čestitki SOS Dječjeg sela koje su bile dostupne unutar chatbota. Viber je podijelio s nama rezultate za 2021. u segmentu poslovnih rješenja: - rast od 27 posto u segmentu novih chatbotova uz 12 posto povećanje user engagementa- rast od 23 posto u broju novih poslovnih poruka (povećanje od 55 posto na globalnoj razini)- rast od 15 posto u segmentu isporučenih Viberovih poslovnih poruka: broj transakcijskih poruka (potvrde narudžbi, praćenje isporuke, podsjetnici na termine) porastao je za 23 posto, promotivnih (posebne ponude, popusti) za 11 posto i konverzacijskih (direktna podrška) za impresivnih 98 posto. Globalno, više od 8.500 brendova oslanja se na Viberova poslovna rješenja kojima ostvaruju komunikaciju 1-na-1 sa svojim klijentima. Brendovi se također mogu koristiti Viberovim rješenjima za oglašavanje kako bi povećali svoju vidljivost i privukli nove potrošače. Prošle godine interes oglašivača iznimno je porastao te je ostvareno 70 posto više prikaza oglasa. Najuspješnije kategorije oglašavanja u prošloj godini na globalnoj razini bile su – zdravlje i fitness (+90 posto), energija (+56 posto) i transport (+51 posto). U Hrvatskoj su oglašivači koji su ostvarili najbolji učinak bili iz maloprodaje (uključujući e-trgovinu), bankarstva, FMCG-a, tehnologije i obrazovanja. "Pandemija COVID-a 19 nastavila je utjecati na društvo i 'novo normalno' i u prošloj godini. Drago mi je što su korisnici i brendovi prepoznali Viber kao jednog od bitnih društvenih čimbenika u svom osobnom i poslovnom životu tijekom ovih zahtjevnih vremena", izjavio je Atanas Raykov, senior direktor EMENA u Rakuten Viberu te nastavio: "Već duže vrijeme strategija je Vibera da postane super-app – da korisnicima pruži što više usluga s dodanom vrijednošću, a brendovima što ​​više mogućnosti za interakciju sa svojim potrošačima u nativnom okružju. Gore spomenute brojke dokaz su da svoju aplikaciju razvijamo u pravom smjeru jer se i korisnici i brendovi sve više koriste Viberom u svakodnevnoj komunikaciji." Čak i tijekom razvoja novih značajki za korištenje i komunikaciju brendova, sigurnost korisnika i privatnost podataka ugrađeni su u DNK tvrtke. Viber je još od 2016. godine posvećen zaštiti podataka svojih korisnika unaprijed zadanom obostranom enkripcijom. Tijekom 2021. godine Mozilla zaklada, ZDNET i Tom's Guide pohvalili su napore Rakuten Vibera u segmentu privatnosti i sigurnosti.
&
Osam pogrešaka šefova koje dovode do odlaska iznimnih zaposlenika
Za uspjeh u poslovanju važno je imati iznimne zaposlenike, no njihovo zapošljavanje samo je pola puta prema uspješnosti, kaže se u tekstu Elle Kaplan, izvršne direktorice iz Lexion Capital Managementa, za američki Inc. Stoga je nabrojila neke uobičajene pogreške koje nadređeni trebaju prestati raditi ako žele dobre zaposlenike zadržati u tvrtki. Preopterećivanje najboljih Ako imate dobre ljude, nemojte ih 'sagorjeti na poslu'. Koliko god su kreativni i učinkoviti,  morate prestati iskorištavati svoje najbolje radnike. Autorica ističe kako nije fer da bolji radnik radi dvostruko više, i to često za istu plaću. Nepoštovanje razlike privatno − poslovno Upravljanje ravnotežom između obiteljskog života i posla bitka je koju, nažalost, mnogi gube. Zdrava ravnoteža između posla i privatnog života iznimno je važna jer kada su zaposlenici zadovoljni svojim životom izvan posla, veća je vjerojatnost da će raditi na višoj razini kada su na poslu. Mikroupravljanje Ako pokušavate kontrolirati svaki djelić poslovanja, umanjit ćete kvalitetu sveukupnog posla, a pritom brzo izgubiti povjerenje u svoj tim, kaže Elle Kaplan te dodaje da ako od prvog dana počnete raditi na izgradnji povjerenja, moći ćete dopustiti svome timu da donosi vlastite odluke i nove ideje.  Neusađivanje svrhe Istraživanja su pokazala da postoji dosljedan odnos između produktivnosti i profitabilnosti  tvrtke te toga koliko snažno zaposlenik vjeruje u misiju ili svrhu tvrtke. Imajte na umu da svrhu ne trebate usađivati, već zaposlenicima izložiti samo širu sliku onoga na čemu rade. Ljudi zapravo samo žele znati da njihov rad ima smisla i osjećati da je pri tome važna njihova uloga.    Nepružanje prilike za rast Studija u Harvard Business Reviewu proučavala je zašto najbolji radnici traže posao i otkrila da je nedostatak razvojnih prilika česti uzrok ranog napuštanja tvrtke. Ako želite izbjeći egzodus, pokažite svome timu da ste tu da im pružite prilike za razvoj i da ste spremni uložiti u njihov rast. Sudjelovanje u ogovaranju Autorica ističe da šefovi koji se hrane uredskim tračevima i imaju miljenike stvaraju neprijateljsko okružje i na kraju se usredotočuju na pogrešne stvari. Nedopuštanje da zaposlenici razviju svoje talente Zaposlenici žele otkriti svoje jedinstvene talente. Elle Kaplan smatra da bi poslodavac trebao potaknuti svoj tim da raširi krila, posebno kad je riječ o izvanrednim zaposlenicima. Odsustvo empatije Zaposlenici su ljudska bića, a neki šefovi to lako zaborave. Iako ne morate biti prijatelji sa svakim zaposlenikom, emocionalna inteligencija jako je važna te bi se nadređeni trebali truditi biti suosjećajni i brižni.
&
Tetra Pak pokrenuo edukativnu inicijativu o kružnom gospodarstvu
Tetra Pak® je pokrenuo edukativnu inicijativu "Od Tetra Pak ambalaže do recikliranih maramica" s ciljem podizanja svijesti potrošača o važnosti recikliranja višeslojne kartonske ambalaže za napitke i educiranja o principima kružnog gospodarstva. Vrijednost inicijative su prepoznali partneri Tetra Paka - tvrtke Vindija, Dukat, Konzum, Belje i Lucart te koji su se pridružili kampanji. Inicijativa je osmišljena u svrhu promicanja odvojenog prikupljanja i recikliranja među hrvatskim potrošačima kao i ukazivanja na to da svatko od nas može doprinijeti kružnom gospodarstvu te iskorištenoj ambalaži dati drugi život tako što će pravilno rukovati ambalažom nakon što konzumira proizvod. Mehanika ove kampanje omogućuje posjetiteljima Super Konzum trgovina da kupnjom pet odabranih mliječnih proizvoda partnera kampanje u Tetra Pak ambalaži s oznakom "Štiti što je dobro" dobiju deset Lucart EcoNatural paketića recikliranih maramica proizvedenih od recikliranog kartonskog dijela iskorištene Tetra Pak ambalaže. Kad u ruci budu imali reciklirani proizvod napravljen od Tetra Pak kartonske ambalaže, potrošači će u praksi vidjeti "drugi život ambalaže", navodi se u priopćenju najveće svjetske tvrtke za pakiranje hrane. Cilj je kampanje educiranje potrošača o koracima koje trebaju poduzeti kako bi ambalažu pripremili za daljnje recikliranje: isprati praznu ambalažu, odmotati rubove, spljoštiti ambalažu, zadržati zatvarač na ambalaži te ju na kraju odložiti u žuti spremnik. Na taj način se uštedi čak 20 posto prostora u kontejnerima te pridonosi manjim otpuštanjima CO2 tijekom transporta. U Zagrebu je moguće odložiti korištenu Tetra Pak ambalažu u žute spremnike. Ona se potom šalje u tvornice papira, gdje se reciklira i dobiva novi život te postaje koristan i kvalitetan higijenski papirnati proizvod, kao što su maramice, ručnici ili toaletni papir. "U Tetra Paku vjerujemo kako je neophodno da se sva ambalaža pošalje na reciklažu, a ne na odlagalište. Ključni elementi za postizanje ovog cilja su učinkovita infrastruktura za prikupljanje i recikliranje otpada te spremnost ljudi da usvoje nove potrošačke navike, uključujući razvrstavanje otpada. Vjerujemo kako će ova kampanja podići svijest potrošača o mogućnosti recikliranja višeslojne kartonske ambalaže za napitke, ali i pomoći da se način razmišljanja potrošača pomakne bliže principima kružnog gospodarstva. Zahvaljujemo našim partnerima koji su podržali ovaj projekt", komentirao je Željko Samodol, voditelj Tetra Paka u Hrvatskoj.  
&
Highlander od ove godine i na najjačem tržištu na svijetu
Planinarenje je posljednjih nekoliko godina sve popularnija aktivnost koju više ne prakticiraju isključivo profesionalci, već i brojni rekreativci. Mir koji pružaju planine, svjež zrak i pogled s vrhova, šumski obronci i vedro nebo iznad njih pružaju upravo to. Poseban planinarski doživljaj nastao u Hrvatskoj 2017., koji se proširio diljem svijeta je Highlander, planinarska avantura koja se održava u 15 zemalja svijeta, a od ove godine dolazi i u SAD. Riječ je o najvećem svjetskom tržištu long-distance planinarenja, što ovu suradnju čini još važnijom i predstavlja jedno od najvećih postignuća ovog hrvatskog brenda, a ujedno je i značajna reklama Hrvatskoj u cijelom svijetu.  "Izuzetno smo sretni i ponosni što će se hrvatski planinarski event Highlander ove godine organizirati i u Americi. Lansiranje na američko tržište predstavlja zasigurno našu najveću pobjedu do sada i siguran sam, prekretnicu u poslovanju jer se radi o najjačem tržištu na svijetu, ali i tržištu koje treba fokus na zdravlje i brigu o prirodi“, rekao je izvršni direktor Highlandera Jurica Barać, navodeći kao će se to dogoditi u Kaliforniji, u regiji Big Bear Lake od 27. rujna do 2. listopada na kojem očekuju sudionike iz preko 40 zemalja svijeta. Amerika broji preko 40 milijuna ljudi koji su na neki način povezani s planinarenjem na razini godine, a ogroman broj nacionalnih parkova i prekrasnih lokacija ukazuje na to da će Amerika uskoro postati njihovo primarno tržište. "Kad smo prije šest godina startali s projektom znali smo da ćemo jednog dana doći i na američko tlo i to se upravo događa, a najzaslužniji su Highlander i Spartan Race timovi koji su mjesecima intenzivno radili na ovom projektu te im se ovim putem zahvaljujem, kao i našim partnerima i prijateljima, bez kojih ovo ne bi bilo moguće“, rekao je Barać. Održavanje Highlandera u SAD-u rezultat je strateškog partnerstva hrvatskog brenda s vodećom svjetskom event tvrtkom Spartan Race koji je sklopljen 2021. godine. "Partnerstvo Spartana s hrvatskim brendom Highlander omogućuje nam da potaknemo još više ljudi diljem svijeta da sudjeluju u fizički zahtjevnim aktivnostima za koje misle da su im izvan dosega. Ovdje se radi o pronalaženju naših granica, a zatim o njihovom prelasku", rekao je osnivač i izvršni direktor Spartan Race-a Joe De Sena. Ono po čemu je Highlander, osim po energiji, drugačiji od ostalih planinarskih događaja je i činjenica da ima zabavan i edukativan sadržaj te satove yoge i fizioterapije, a osim toga sudionici su tijekom avanture na digitalnom detoksu, odnosno ne koriste smart uređaje bez kojih je svakodnevicu danas nemoguće zamisliti.