&
Majka i kći ljubav prema modi i dizajnu pretvorile u uspješnu poslovnu priču
Vinkovčanke Mirela i Matea Šimunić, majka i kći, dijele ljubav prema modi i dizajnu. Iz te ljubavi izrasla je poslovna priča i brend torbi MIKO, prepoznatljiv po portretima Šokica i Šokaca, koje je naslikao Mirelin suprug odnosno Matein otac. Nakon puno rada, promišljanja i isprobavanja, ambiciozne Slavonke odlučile su pokrenuti projekt MIKO urban ethno fashion. "Priča o torbama počela je prije tri godine kada smo, nakon duga razmišljanja, u sekundi došle do zaključka da trebamo izrađivati torbe", priča nam Matea Šimunić. U obiteljskom poslu sudjeluju svi, ali 'slavu', kaže kroz smijeh Matea, nose ona i njezina majka. "Uvijek kažemo da iza našeg brenda stoji mala vojska pomagača. Moj otac Miljen Šimunić (1964. - 2006.) radove je naslikao davno, prije 16 godina te je s tim ciklusom radova odradio svoj dio 'posla', zauvijek. Majka je glavni pokretač priče, ona je odlučila da se projekt mora realizirati, da se Šokice i Šokci moraju pokazati svijetu, da se moramo ujediniti i da to moraju za početak biti torbe - jer je to naša najveća slabost. Brat je također uključen u priču, on je zadužen za izradu ručki, naramenica te presvlačenja gumba", otkriva Matea kako funkcionira podjela posla. Mirela Šimunić / Foto: Stella Mešić Nije zaboravila spomenuti ni druge brojne pomagače - od prijatelja do dobavljača, fotografa i modela koji sudjeluju u procesu stvaranja i prezentacije slavonskog brenda u koji su se zaljubile brojne Hrvatice. "Znalo se od početka tko će preuzeti društvene mreže i komunikaciju s 'MIKOljupcima', a tko će ići po materijal i slati pakete. Što se tiče dizajna, tu smo obje prisutne i jako se dobro slažemo. Volimo različite boje, detalje i oblike, ali imamo sličan stil te je sam proces stvaranja vrlo zanimljiv i uvijek dođemo do zajedničke odluke kojom smo obje zadovoljne", pojašnjava Matea. Ističe da i ona i njezina majka imaju oči širom otvorene za dobar dizajn. Ideja za torbu, kaže, može im pasti na pamet u običnoj šetnji uz Bosut ili, kao što je slučaj za najnoviji model torbe, jedan jastuk iz trgovine. Za izradu torbi koriste razne materijale, ovisno o tipu kolekcije, modelu torbe, obliku, godišnjem dobu… Najnovija kolekcija Sand napravljena je od umjetne kože te od prirodnog materijala pluta. Ručke nisu više kožne, nego su u Hrvatskoj ručno izrađene od drveta. Torbe iz najnovije kolekcije Sand / Foto: Stella Mešić "Za svaki je proizvod karakterističan motiv Šokice i Šokca koji krase torbe u obliku prišivenog printa ili ovalnog privjeska u različitim materijalima", kaže Matea i napominje da dio materijala nabavljaju u Hrvatskoj, a dio naručuju iz Njemačke, Italije i Slovenije. MIKO torbe mogu se kupiti u nekim trgovinama i galerijama u Rijeci i Varaždinu, a prodaju ih i putem svog Facebook profila. Foto: Stella Mešić
&
Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh
Digital Takeover, najveći inovacijski i transformacijski digitalni summit u regiji, ugostit će Emila Tedeschija, a za sve čitatelje organizatori su osigurali besplatne ulaznice koje se mogu preuzeti na Entriostranici. Tedeschi će održati inspirativno predavanje pod nazivom No crystalball u kojem će ispričati svoju priču o uspjehu Atlantic Grupe, tvrtke koja se od 1991. godine razvila od lokalnog hrvatskog distributera u jednu od najvećih i najdinamičnijih kompanija u regiji. Što je sve potrebno da biste došli do vrha? Saznajte na Digital Takeoveru Na nadolazećem Digital Takeoveru 2020, koji će se održati od 7. do 11. rujna, Tedeschi će se u predavanju osvrnuti na svoje početke bavljenja biznisom te na sve izazove, padove i uspone koje je prošao dok nije postigao status kojeg ima danas. Podijelit će svoje iskustvo rada u velikoj grupaciji, a kroz savjete i praktične primjere opisat će put pun prepreka u kojem je počeo kao mali distributer, a postigao status jedne od najvećih kompanija u ovom dijelu Europe. Tedeschi je jedan od keynotespeakera, uz umjetnika i performera Stelarca, Marca Randolpha, suosnivača globalnog diva Netflixa te hrvatskog astronoma Korada Korlevića, čija predavanja možete uživo pratiti na Digital Takeoveru 2020. Profil pravog biznismena: Tedeschijev doprinos društvu je višestruk Sudjelujući u radu ključnih tijela u procesu pridruživanja EU-u, Emil Tedeschi je bio aktivno uključen u proces približavanja Hrvatske Europskoj uniji i standardima koje članstvo podrazumijeva. Bio je član saborskog Odbora za praćenje pregovora o pristupanju RH u Europsku uniju i Gospodarsko-socijalnog vijeća te predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca, a danas aktivno pruža podršku ne samo ekonomskom, već i društvenom i kulturnom razvoju regije. Tijekom svoje karijere dobio je nekoliko prestižnih nagrada za svoja poslovna dostignuća, kao i državno odlikovanje Predsjednika Republike za posebne zasluge u gospodarstvu. Godine 2012. organizacija Mass Media International dodijelila mu je regionalnu nagradu „Business Personality 2012”. Tedeschi je u posljednjih nekoliko godina održao mnoga predavanja i u njima se kritički referirao na stanje na domaćem tržištu apostrofirajući goruće probleme s kojima se svakodnevno susreću poduzetnici. Njegovo predavanje posjetiteljima Digital Takeovera jedinstvena je prilika za nova poslovna iskustva, napredak i poboljšanje vlastitog uspjeha i kompanije. Digital Takeover daje uvid u budućnost Više od 65 vrhunskih svjetskih i domaćih predavača sudjelovat će od 7. do 11. rujna na najvećem regionalnom inovacijskom i transformacijskom digitalnom summitu Digital Takeover 2020. U pet dana summita održat će se preko 24 sata programa u kojem sudjeluju stručnjaci i inovatori iz svijeta biznisa, marketinga, inovacija, blockchain tehnologije, fintecha, retaila, medicine, medija i drugih industrija. Svi koji preuzmu ulaznicu moći će svaki dan uživati u live streamu, a dodatno je Digital Takeover 2020 upotpunjen i bogatom videotekom gdje se na zahtjev može pogledati dopunski sadržaj programa summita. Preuzmite svoju besplatnu ulaznicu – digitaltakeover.hr  
&
Popularna hrvatska aplikacija za parkiranje obara rekorde
Posljednjih mjeseci zbog koronavirusa zabilježen je pad prodaje parkirališnih karata, ali povratkom u novo normalno te zahvaljujući dolasku stranih turista, u srpnju i kolovozu u Hrvatskoj je zabilježen znatan oporavak ovog sektora. Tako popularna hrvatska aplikacija za parkiranje PayDo obara rekorde te u se u ovom trenutku približava brojci od 200.000 korisnika, aktivna je u 77 hrvatskih gradova, u potpunosti besplatna te s nacionalnom pokrivenosti jamči dostupnost usluge na gotovo svakom koraku. Omogućuje plaćanje parkiranja bez naknade jer ne koristi SMS protokol, a posebno je vole turisti kojima je to često jedini način mobilnog plaćanja parkiranja. To potvrđuju i podaci da je do sada najveći broj PayDo transakcija ostvaren upravo u turističkim regijama (Istra, Kvarner i Dalmacija) dok najviše korisnika u kontinentalnom dijelu osim Zagreba ima grad Osijek. Ove sezone u cijeloj Hrvatskoj drastično se povećao broj transakcija putem ove aplikacije, dok je u turističkim središtima poput Rovinja, Pule, Opatije, Fažane, Tučepa i Orebića PayDo postao vodeći način plaćanja parkiranja. Najveći dnevni broj PayDo transakcija u 2020. zabilježen je već početkom srpnja dok je prošle godine taj broj ostvaren tek sredinom kolovoza. No nisu samo stranci prepoznali prednosti koje PayDo nudi – postoje i posebne pogodnosti za poslovne i privatne korisnike. Modul za poslovne korisnike dostupan na www.paydo.hr, omogućuje da svaka tvrtka registrira jedinstveni račun putem kojeg može upravljati plaćanjem parkiranja svojih zaposlenika i pripadajućih vozila, uz znatne uštede i smanjivanje administracije (za sve kupovine obavljene putem poslovnog prepaid računa dobiva jedan račun na kraju mjeseca). Za sve korisnike Mastercard® kartica do kraja 2020. aktivna je i dodatna promotivna pogodnost: 10% od plaćenog iznosa za satne karte vraća se korisniku na promotivni račun koji može koristiti prilikom budućeg plaćanja parkiranja. Osim toga, dodatna novost je da za svaku kupljenu satnu parkirališnu kartu posljednji četvrtak u mjesecu Mastercard® na isti račun korisniku vraća 20% iznosa plaćene karte. Građanima je omogućeno i plaćanje dnevnih parkirnih karti izdanih od strane kontrolora, ali i velikog broja posebnih parkirališnih karata poput mjesečnih, godišnjih, stanarskih, povlaštenih itd. Aplikacija je u ovom trenutku aktivna na 77 lokacija: Bale, Biograd na Moru, Bjelovar, Buje, Buzet, Cavtat, Cres, Crikvenica, Čakovec, Donji Miholjac, Dubrovnik, Đakovo, Đurđevac, Fažana, Gradac, Grožnjan, Hvar, Jastrebarsko, Karlovac, Kaštela, Koprivnica, Korčula, Kostrena, Krk, Ludbreg, Makarska, Mali Lošinj, Marija Bistrica, Murter, Novi Vinodolski, Novigrad, Ogulin, Okrug Gornji, Omiš, Omišalj/Njivice, Opatija, Orebić, Osijek, Pag, Podstrana, Poreč, Posedarje, Požega, Preko, Primošten, Pula, Rab, Rijeka, Rogoznica, Rovinj, Samobor, Sisak, Slano, Slavonski Brod, Solin, Split, Starigrad – Paklenica, Ston, Sveti Filip i Jakov, Šibenik, Tisno, Tkon, Tribunj, Trogir, Trpanj, Tučepi, Umag, Varaždin, Velika Gorica, Vinkovci, Virovitica, Vodice, Vodnjan, Vrbnik, Vukovar, Zadar i Zagreb. Korisnici vanuličnih parkirališta (garaže i parkirališta s barijerama) također mogu platiti parkirališne karte putem PayDo aplikacije u Cavtatu, Zračnoj luci Dubrovnik, Splitu (9 vanuličnih parkirališta), na Zagrebačkom Velesajmu te novootvorenoj podzemnoj garaži Poljana u Šibeniku. Osim parkirališnih karata odnedavno je putem ove aplikacije omogućena i kupnja ulaznica za nacionalne parkove. Trenutno je u ponudi NP Mljet, a cilj je da se ponuda uskoro proširi i na ostale nacionalne parkove diljem zemlje. Za korištenje navedenih pogodnosti potrebno je preuzeti besplatnu aplikaciju PayDo na platformama za iOS i Android (App Store, Google Play) ili na web stranici: www.paydo.hr. Nakon toga, aplikacija na jednostavan i intuitivan način brine o procesu registracije i kupovine. Naročito je praktično korištenje mapa s ucrtanim parkirališnim zonama i automatskim pozicioniranjem uz uključene lokacijske usluge.
&
Plan za mirovinu kroz prvu digitalnu platformu
Prvi put u Hrvatskoj personalizirana digitalna platforma mirovinskifondovi.hr, kreirana na temelju dizajna usmjerenog na potrebe ljudi, donosi detaljne odgovore na jedno od najvažnijih životnih pitanja - kako napraviti dobar plan za mirovinu. Građani na jednome mjestu mogu dobiti relevantne informacije o mirovinskom sustavu, obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima i svojim mirovinama, objašnjene na jednostavan način. Uz to, svatko može putem autoriziranih kalkulatora izračunati točan iznos buduće mirovine i provjeriti stanje na svom računu u obveznome mirovinskom fondu. S obzirom na to da, prema istraživanju Ipsos Pulsa, hrvatski građani u pravilu ne planiraju mirovinu, a samo 14 posto u tridesetima razmišlja o danima u mirovini, platforma je razvijena kako bi povećala svjesnost o važnosti izrade educiranog plana za vlastitu sigurniju budućnost.  Hrvatski umirovljenik radio je u prosjeku 32 godine i dva mjeseca, a u mirovini će provesti i više od dva desetljeća te, prema podacima HZMO-a, vrijeme u mirovini iznosi 21 godinu i 2 mjeseca. A na platformi korisnici mogu saznati i što treba napraviti, korak po korak, kako biste otišli u mirovinu.  Foto: Pixabay/Ilustracija Interaktivna mapa koja mjeri demografska kretanja Na temelju podataka Državnog zavoda za statistiku napravljene su usporedne analize u posljednjih 20 godina za svaku županiju. U ovom trenutku u Hrvatskoj 1,2 zaposlenika rade za mirovinu jednog umirovljenika, a nepovoljni demografski trendovi postat će još izraženiji. Stručnjaci upozoravaju na potrebu individualne odgovornosti za vlastitu financijsku budućnost. "U želji da što bolje razumijemo naše korisnike i anticipiramo njihove potrebe, sve više koristimo principe dizajna usmjerenog na potrebe ljudi u kreiranju naših servisa. Našu novu platformu mirovinskifondovi.hr kreirali smo kako bismo pružili građanima relevantne informacije objašnjene na jednostavan način, koji im mogu olakšati planiranje i osvijestiti ih o potrebi štednje za mirovinu. Povećanje individualne odgovornosti i financijske pismenosti jedno je od ključnih pitanja sigurnije budućnosti hrvatskih građana te stoga UMFO provodi čitav niz akcija kako bi potaknuo pozitivne trendove", rekla je Dijana Bojčeta Markoja, direktorica UMFO-a. Digitalna platforma realizirana je u suradnji s digitalnom agencijom za premium sadržaj i tehnologiju 01 Content & Technology – C3 Croatia, koja jedina u Hrvatskoj kreira digitalne servise na temelju specifične metodologije i dubinskog razumijevanja novih, povezanih korisnika.
&
Hrvatski dizajn proglašen najboljim na svijetu
Staša Brozina i Veronika Uravić Čolak dobitnice su jedne od najprestižnijih svjetskih nagrada. Naime, linija bezglutenskih proizvoda Bakin' Mix dobitnik je nagrade Red Dot Award za dizajn proizvoda u kategoriji komunikacijskog dizajna za visokokvalitetno rješenje dizajna ambalaže u prehrambenoj industriji. Bakin' Mix je hrvatski gluten free brend, mješavina za kruh, peciva i kolače, čija je posebnost, uz vrhunsku kvalitetu i jednostavnost pripreme, činjenica da je razvijen u Hrvatskoj u suradnji s nutricionistima i drugim stručnjacima. Visoku kvalitetu dizajna i kreativno ostvarenje na svjetskoj razini ove godine ocjenjivao je žiri od 24 stručnjaka iz područja komunikacijskog dizajna, a Bakin’ Mix nagrađen je u konkurenciji od 6992 rada iz cijelog svijeta. "Ovo je veliki poticaj i vjetar u leđa za naš prvi brend, koji će zasigurno pomoći u uspješnom plasmanu na domaćem i međunarodnom tržištu. Ovime smo dokazali da nam je bitna cjelovita kvaliteta proizvoda, da smo ovom projektu pristupili temeljito i pažljivo, da je na projektu radio dobar tim, da je Veronika bila pravi odabir, a pored vrhunske kvalitete proizvoda, imamo i dizajn koji je u skladu s postojećim trendovima te se time obvezujemo na najviši standard u svakom segmentu poslovanja našeg brenda Bakin’Mix. Reakcije svih onih koji su vidjeli proizvod bile su od prvog dana vrlo pozitivne, no ipak moram priznati da je nagrada iznenađenje jer je konkurencija doista velika", kazala je Staša Brozina, direktorica tvrtke A1 All Natural, koja stoji iza pokretanja ovog brenda. Foto: Petar Fabian "Proces izgradnje brenda i dizajna ambalaže proizvoda trajao je oko 6 mjeseci, radili smo temeljito i na osnovi istraživanja i analize sličnih proizvoda na domaćem i međunarodnom tržištu. U području brendinga projekt je uključivao imenovanje, vizualni identitet serije proizvoda i dizajn ambalaže. U svemu tome bila je uključena ekipa iz tvrtke A1 All Natural i ja. Usko smo surađivali te povezali sva naša znanja i iskustva, a meni je bilo bitno to što su bili unaprijed jasno postavljeni i izraženi ciljevi branda", otkriva dizajnerica Veronika Uravić Čolak iz dizajnerskog studija Reedesign Studio Rijeka. Oblik ambalaže proizvoda Bakin' Mix unaprijed je određen kao i kod drugih sličnih proizvoda, no kao takav dao je mogućnost da se u procesu dizajna prikaže izgled proizvoda koji svojom strukturom stvara 'zaštitno lice' brenda – bake čija je sijeda kosa vezana u punđu. Dizajn ambalaže na taj je način naglasio osnovnu vrijednost brenda – povezivanje tradicije sa suvremenim prehrambenim potrebama.