&
Promjena paradigme i fokusa na frontline zaposlenike
Platforma za mikroedukaciju namijenjena frontline zaposlenicima, konobarima, blagajnicima, prodajnim predstavnicima, već je godinu dana prisutna na hrvatskom tržištu i bilježi značajan uspjeh. Riječ je o kanadskoj aplikaciji Axonify koja pomaže promijeniti paradigmu upravljanja zaposlenicima i prioritetom učiniti one s kojima kao potrošači imamo izravan kontakt i koje smatramo licem kompanije.  "Naša stručnost u LQ-u jest edukacija, ali primarno je riječ o članovima uprave i menadžerima. U radu s njima shvatili smo koliko je važno educirati i frontline zaposlenike kako bi određena promjena zaista zaživjela u kompaniji, a upravo to je vrijednost aplikacije Axonify. Drago mi je što je tržište prepoznalo ovaj potencijal i siguran sam da će s vremenom zadovoljstvo još više rasti kako će frontline zaposlenici primjenjivati naučeno, što će se, uz veće zadovoljstvo zaposlenika, pozitivno odraziti i na poslovne rezultate", rekao je Alan Žepec čija tvrtka LQ ima zastupstvo platforme Axonify za hrvatsko tržište. Foto: LQ Axonify omogućuje personalizirano iskustvo učenja u samo pet minuta dnevno, a uz uporabu umjetne inteligencije prilagođava se svakom zaposleniku i pruža mu znanja i informacije koje upravo njemu nedostaju. Ovakav način edukacije svojih zaposlenika u Hrvatskoj primjenjuju MOL Grupa, Victus Grupa (Galileo, Leggiero bar, Batak Grill, Food City, Torterie Macaron) te Emmezeta. Frontline zaposlenici dobivaju osjećaj vrijednosti, lakše i bolje obavljaju zadatke te im raste motivacija za uspješno obavljanje posla, ali i učenje. Prednost ovakvog načina učenja jest to što ne oduzima dragocjeno vrijeme u danu, a utisne znanje dovoljno duboko da ono dovede do promjene ponašanja i ostvarivanja poslovnih ciljeva. Na tom tragu platforma omogućuje izravan utjecaj treninga na poslovne rezultate.  Dodatna vrijednost ove aplikacije jest omogućavanje komunikacije menadžmenta i uprave izravno sa zaposlenicima koji su ključan dio uspješnog poslovanja, ali i potiče sustav nagrađivanja za uspješno svladane edukacije.  
&
Bolt, Delivery Hero, Glovo i Wolt udruženi radi regulacije platformskog rada
Europske tehnološke tvrtke Bolt, Delivery Hero, Glovo i Wolt najavile su zajedničke aktivnosti kojima žele pridonijeti kvalitetnijoj regulaciji platformskog rada u Europi. Kao rezultat suradnje nastala je inicijativa Europski projekt sa svrhom (European Purpose Project) kojoj je cilj, uz pozitivan utjecaj na društvo, pružiti nadležnim tijelima u zemljama EU-a smjernice i preporuke u regulaciji zakona o radu. Te su tvrtke uputile i poziv za sudjelovanje u javnom savjetovanju koje se održava na službenoj internetskoj stranici European Purpose Projecta i traje do kolovoza 2021. Inicijativa Europski projekt sa svrhom nastala je na temelju pozitivnog mišljenja stručnjaka u području javnih politika o Izjavi o načelima koju su u prosincu 2020. potpisali Bolt, Delivery Hero, Glovo i Wolt. Izjava u fokus postavlja inovaciju dostupnu svima, tržište i socijalnu ekonomiju te novi poslovni model. Svoju viziju o regulaciji rada na platformama na službenoj stranici projekta u obliku komentara mogu podijeliti i svi zainteresirani građani europskih zemalja. Uz pokretanje inicijative, osnivači Bolta, Delivery Heroa, Glova i Wolta obvezali su se da će do 1. rujna 2021. izraditi kodeks ponašanja te priručnik najboljih korporativnih i regulatornih praksi platformskog rada. Ti će dokumenti objediniti mišljenja različitih dionika te će se moći koristiti kao podrška postojećim regulatornim procesima na razini EU-a. Markus Villig, suosnivač i direktor Bolta, istaknuo je da su rad na platformi i ekonomija povezana s ovim poslovnim modelom izvor inovacija, više zapošljivosti te gospodarskog rasta. "Kako bismo ih ostvarili, potrebno je razviti ekosustav koji odražava bitne europske vrijednosti. Bolt je predani predvodnik njegova razvoja i sudjeluje u stvaranju snažnoga industrijskog glasa dostavnih platformi koji odražava ove vrijednosti", kazao je Villig. Bolt, Delivery Hero, Glovo i Wolt pozivaju i druge koji se žele pridružiti ovoj inicijativi da pruže svoj doprinos komentarima na stranici inicijative www.europeanpurpose.com ili e-mailom na contact@europeanpurpose.com.
&
Istraživanje: Većina ne propušta prvu jutarnju kavu
Za većinu kavoljubaca jutarnja kava predstavlja nezaobilazan ritual bez kojeg ne mogu započeti dan. Da je dobar dio građana Hrvatske tip spavača (41 posto) koji ne mogu bez prve jutarnje kave, pokazalo je i najnovije istraživanje agencije Hendal i Francka provedeno u svibnju ove godine. Iako su druženje i navika najvažniji motivi za konzumaciju kave, čak 62 posto ispitanika pije je radi razbuđivanja, pri čemu je za 97 posto njih jako važan miris i okus kave, zatim brza priprema i važnost rituala pripreme, dok 38 posto priželjkuje da im kavu pripremi netko drugi. Većina građana kojima je razbuđivanje važan čimbenik pri ispijanju prve jutarnje kave nikada je ne propušta (81 posto), a ako im se to dogodi, imaju otežanu koncentraciju (52 posto), manjak energije (51 posto), dan im krene naopako (50 posto), mrgudi su (46 posto) i ne znaju za sebe (43 posto).  Foto: Franck Oni koji piju kavu radi razbuđivanja ne preferiraju razgovore s ljudima i ne donose ključne odluke dok se dobro ne razbude, a pomoć kod razbuđivanja u obliku kave više trebaju večernji tipovi, njih čak 66 posto. Većina kavopija (71 posto) kojima je kava pomoć kod razbuđivanja nastoji odgoditi važnije aktivnosti za razdoblje nakon prve jutarnje kave. Tako 39 posto njih navodi da ne izlaze iz kuće dok ne popiju kavu, trećina ih navodi da ne može ništa raditi dok je ne popiju, a 31 posto prije kave ne donosi nikakve važne odluke. Gotovo svaka osoba ima svoj omiljeni način pripreme najdražega crnog napitka, a rezultati su pokazali kako se ujutro najčešće primarno pije mljevena kava koju ispitanici sami pripremaju u džezvi kod kuće. Trećina ih to čini prelijevanjem vrućom vodom, a mljevenu kavu konzumira čak 75 posto građana, dok je za 46 posto njih ona najčešći izbor.
&
Komunikacijska agencija kao partner, a ne izvršitelj usluge
Iza nas je godina zbog koje preispitujemo sve što smo mislili da znamo, razdoblje koje nas je učinilo opreznijima i uvelo neke nove trendove. Međutim, jedno je ostalo nepromijenjeno: kontinuirana komunikacija s kupcima kao imperativ. U situaciji u kojoj nema javnih skupova, druženja i networking su ograničeni, a sastanci češće smješteni na online platforme, posebna pozornost mora se usmjeriti na kvalitetno komuniciranje. Sada, više nego ikad, bitno je poslati jasnu poruku. U to kada i koliko ćete reći te kojim se kanalima služiti usmjerit će vas komunikacijski partner. Tko je uopće komunikacijski partner? Riječ je o stručnjaku ili timu koji, među ostalim, radi na imidžu tvrtke, rješava krizne situacije, brine se o tome da do krize uopće ne dođe, organizira događanja, komunicira o porukama koje tvrtka želi prenijeti javnosti, ali i sugerira osnovne poruke, promišlja o kanalima komunikacije i priprema sadržaj koji će se prenositi poruku. Za razliku od dobavljača koji vam isporučuje uslugu, komunikacijski partner vaša je desna ruka, vaš savjetnik i podrška vašem poslovanju. Takvim se pristupom koristimo u poslovanju Grizlija jer će samo tako komunikacija biti potpuna i s maksimalnim učinkom. Riječ je o bitnom segmentu poslovanja tvrtke, stoga je iznimno važno odabrati komunikacijskog partnera koji poznaje industriju kojom se bavite, zna doprijeti do krajnjega korisnika ili kupca te razumije filozofiju vašeg proizvoda ili usluge. Komunikacijski partner osoba je od povjerenja, netko kome se možete požaliti, tražiti savjet, ali i sigurna zona prema javnosti i medijima. Teška vremena zahtijevaju posebnu razinu kreativnosti, analitičnosti i spremnosti na prilagodbu. Stoga je obilježje dobrih komunikacijskih partnera stabilnost u kriznim trenucima i u vlastitu poslovanju i za situaciju u kojoj se nalazi klijent. Globalne krize rijetko možemo spriječiti, čak i ako ih predvidimo, no dobar komunikacijski partner izbjeći će vaše potencijalne krizne situacije. Pojavi li se ipak kriza, neovisno o aktivnostima, ispravna i brza reakcija smanjit će i na kraju u potpunosti ugasiti vatru. Tvrtke su prilagodile svoje poslovanje, a komunikacijski partneri osvijestili važnost proaktivnog stava tako da prepoznaju prilike koje se nude klijentu i prije njega samog. Potrebno je proaktivno predlagati komunikacijska rješenja te na dnevnoj razini pratiti aktualnu situaciju. Upravo se u tom dijelu ogleda ključna razlika između toga je li vaša agencija komunikacijski partner ili izvršitelj usluge. Kao partner, komunikacijska agencija ne izvršava samo ono što ste prethodno odgovorili, nego je svjesna prilika koje za vas pruža komunikacijski prostor, a on se mijenja svakodnevno te je nužno uhvatiti onaj pravi trenutak za vašu tvrtku. Česti su primjeri u kojima klijent predlaže korištenje određenim komunikacijskim alatima, primjerice konvencionalnim oglašavanjem ili eventom, a dobar komunikacijski partner predloži mu druga, za njega povoljna i optimalna rješenja. U Grizliju smo posebno ponosni na takav pristup; dapače, istaknuli bismo ga kao ključnu vrijednost koju njegujemo. Nužno je stvoriti odnos povjerenja, razumijevanja i snažne partnerske podrške koja vam osigurava prostor i vrijeme za razvoj vlastite usluge ili proizvoda te internih odnosa. Ciklus razvoja novog ili poboljšanja postojećeg proizvoda zahtijeva apsolutnu posvećenost, stoga je nužno znati da će podrška komunikacijskim aktivnostima biti u rukama stručnjaka koji će provoditi kontinuirani nadzor. Za klijenta je nužno da dobiva pravodobne, točne i jasne informacije, ali i potrebnu edukaciju koja će dovesti do učinkovite i konstruktivne komunikacije. I u najtežim izazovima ključno je brzo reagirati. Nerijetko se o samoj kampanji odluči "pet do dvanaest", a tada do izražaja dolazi brzina, profesionalnost i predanost agencije. Kada je o komunikaciji riječ, uvijek postoji alternativa. Primjerice, za svoje klijente nismo organizirali događaje uživo, ali smo organizirali online panel-rasprave koje su zahtijevale tehničku podršku na najvišoj razini. Snimanje u zatvorenoj prostoriji u radu s osjetljivim skupinama bilo nam je onemogućeno, no snašli smo se i stvorili kvalitetan videosadržaj. Prepreku je bitno svladati, ali tako da je klijent ne osjeti i da na njegovo poslovanje ima minimalne ili nikakve reperkusije. Kriza, koliko god bila teška, na kraju ostavlja mnogo naučenih lekcija koje zajedno trebamo uvesti u svoje poslovanje, ali i komunikacijske strategije. Do mnogih reakcija potaknutih krizom inače nikada ne bi došlo, a nerijetko se pokažu odličnom odlukom. Vjerujem da ćemo vraćanjem na "staro normalno" zadržati nove komunikacijske alate, poput brzih i efektivnih online sastanaka, ali i biti hrabriji te se odmaknuti od konvencionalnih rješenja. Nemojte upasti u zamku i vjerovati u to da, ako je već i odabir komunikacijskih kanala sužen, trebate prestati komunicirati. Budite pronicljivi i odlučite se za komunikacijskog partnera koji će gristi za vas i koji se najbolje snalazi u komunikacijskoj šumi prilika i izazova.
&
Najčešće greške šefova zbog kojih im odlaze kvalitetni ljudi
Na radnome mjestu često vlada toksično ozračje, a poticanje, pa i nesvjesno, takve poslovne "kulture" dovodi do toga da pojedini vrlo dobri djelatnici napuštaju tvrtku. I najbolji lideri mogu pasti u zamku takvog ozračja, a to na kraju može uzrokovati nepoželjnu fluktuaciju radnika. Magazin Inc.com pobrojao je sedam grešaka koje šefovi najčešće nesvjesno čine, a zbog kojih ostaju bez dobrih radnika. Neuspješni su u vođenju misije Svi žele vjerovati da je njihov posao svrhovit i ima važnu misiju. Najbolji lideri posvećuju vrijeme povezivanju rada svakog zaposlenika sa širom slikom i poslovnom misijom tvrtke. Ako se te dvije strane ne poklope, zaposlenici neće imati dojam da njihov rad postiže važan cilj niti da se uklapa u širu svrhu, a tada bi jednostavno - mogli otići. Ne pokazuju zaposlenicima da im je stalo do njihove karijere Dobri lideri katkad ne obraćaju previše pažnje razvoju karijere svojih zaposlenika. Briga za njihovu karijeru uključuje davanje onih zadataka koji će zaposlenicima pružiti priliku za učenje i rast te ulaganje vremena u razgovore s njima kako bi lakše uvidjeli što doista žele u svojoj karijeri, a zatim i izradu plana koji bi ih podržavao da to i ostvare.   Previše su fokusirani na procedure i rutinu Kad zaposlenici zaglibe u izvršavanju poslovnih procesa i nepotrebnu birokraciju te se ustaljeni način rada pretpostavlja zdravom razumu, to postaje pravi problem. Lideri u tom slučaju mogu pridonijeti tako što će smanjiti duljinu procesa rada i izbaciti nepotrebne korake u određenim zadacima.  Dosljedno su nedosljedni Šefovi često ne shvaćaju koliko su bili nedosljedni u donošenju odluka i koliko je frustracija to uzrokovalo zaposlenicima. Ljudi mrze neizvjesnost i radije bi imali šefa s čijim se odlukama i akcijama neće uvijek složiti, ali od kojega barem znaju što mogu očekivati. Ne znaju postaviti prioritete Zaposlenici žele biti u poziciji pobjednika, a ne gubitnika, no šef će pridonijeti gubitničkom mentalitetu ako ne zna postaviti prioritete te nema osjećaj za hitno i bitno.   Suradnja s lošim partnerima  Čak i dobri lideri mogu previdjeti ovaj razorni udarac jer misle da čine ispravnu stvar dajući neuspješnom partneru priliku za uspjeh. Tako oni zapravo samo izbjegavaju svoju dužnost i ne vide štetan učinak koji jedna loša jabuka može imati na cijelu košaru. Ne poštuju svoje zaposlenike Čak i najbolji lideri mogu zaboraviti važnost uvažavanja, posebno u žaru poslovne bitke kad su preplavljeni poslom. Ali od svih sedam pogrešaka - ova je najčešća. Poštovanje je osnovna ljudska potreba. A u svijetu korporacija često se zaboravlja na temeljne ljudske vrijednosti te se nerijetko može čuti kako pojedina radna mjesta upravo zbog toga 'nisu vrijedna tog novca'.  
&
Pet mana zbog kojih smo odbojni drugima
Kako bismo bili uspješni u poslu i životu, trebamo usvojiti i steći znanja, vještine i navike, od tehnoloških inovacija do trendova u području svoje struke, ali postoje i neke druge stvari koje se nigdje ne uče, a bitne su. Netko može biti kvalitetan zaposlenik, dobar šef, direktor, ali nikada neće biti omiljen u društvu ili na radnome mjestu zbog načina na koji komunicira s drugima. Benjamin Franklin, američki državnik koji je bio i briljantni izumitelj, fizičar, ekonomist i pisac, isticao je da neke osobine ljude čine neuglednima. Njegove bezvremenske mudrosti vrijede danas kao i prije 300 godina, piše magazin inc. Ma koliko bili stručni i uspješni u svome poslu, ljudima nećete najbolje sjesti ako... Previše pričate Ljudi vole zabavne osobe i dobro društvo, ali u komunikaciji treba naći granicu. Rijetko su kome simpatični pojedinci koji se stalno ubacuju dok drugi govore, pokušavaju ih nadglasati i pomalo su nepristojni - jer niti čuju niti ih zanima što drugi govore. Postavljate previše pitanja Zanimati se za druge osobe lijepa je gesta, ali postoji granica – to zanimanje ne bi smjelo prijeći u ispitivanje. Kako znati jeste li pretjerali? Franklin je govorio da će pitanja drugoj strani zasmetati kada krenete u otkrivanje tajni i razotkrivanje njihovih loših strana, odnosno mana. Skloni ste storytellingu ("pričam ti priču") Pričanje priča radi što jačeg povezivanja i brendiranja stara je vještina, i danas poželjna. Ali, za to treba biti i prilika i dobar trenutak. Franklin je upozoravao da je u komunikaciji nepoželjno servirati prožvakane priče, uvijek iznova izvlačiti stare teme i ulaziti u suvišne detalje koji govornika zanimaju mnogo više od slušatelja. Volite ulaziti u rasprave Debatiranje traži široko opće znanje i izvanredne retoričke sposobnosti. Zdrava je rasprava poželjna, ali, nažalost, mnoge su besmislene, posebne one koje se vode na društvenim mrežama jer se svode na puko prepiranje.Što god kažete, čak i ako objasnite zašto tako mislite, kod nekih osoba, koje obično nemaju nikakvih argumenata za neslaganje, možete izazvati bijes. Vaš humor nije shvaćen Franklin je humor uspoređivao sa solju - mala doza daje okus, a previše čini hranu neukusnom. Dakle, šalite se samo s onima za koje znate da razumiju vaš humor. I nikada, baš nikada ne izrugujte se nemoćnima, nečijim nedostacima ili bilo kakvim deformacijama. Danas postoji mnogo izvrsnih savjeta o tome kako biti šarmantniji i bolji sugovornik, ali ovi Franklinovi od prije gotovo 300 godina i danas su aktualni. I nije ih teško zapamtiti – kako biste drugima bili simpatičniji, uvijek ih budite spremni saslušati i ne govorite o njihovim lošim stranama – već ih pokušajte opravdati ili se ponašajte kao da za njih ni ne znate.