&
dm uveo uslugu ekspresnog preuzimanja u prodavaonicama
Kupcima dm-a od sada je dostupna usluga ekspresnog preuzimanja narudžbi iz dm online shopa u prodavaonici po njihovu izboru. Novom uslugom drogerijski lanac objedinio je kupnju putem interneta i kupnju u prodavaonicama kako bi kupcima pružio najbolje od oba iskustva i dodatno se prilagodio njihovim potrebama. Uz novu uslugu, kupci kupnju mogu obaviti u dm online shopu, a naručene proizvode već za tri sata preuzeti u odabranoj prodavaonici. "Gotovo godinu dana nakon pokretanja, dm online shop svakodnevno posjećuje sve veći broj kupaca koji, uz internetsku kupnju, pretražuju proizvode i detalje o njima. Znatan broj kupaca odluku o kupnji donosi online, a kupnju obavlja u prodavaonicama što višekanalnu maloprodaju čini nezaobilaznom. Usavršavanjem internetskih usluga te brisanjem granica između digitalnog i nedigitalnog uvođenjem usluge ekspresnog preuzimanja prilagodili smo se navikama kupaca koji očekuju objedinjeno i neprekinuto iskustvo kupnje na svim kanalima", izjavila je Gordana Picek, prokuristica i voditeljica resora Nabave i marketinga u dm-u. Pri korištenju uslugom ekspresnog preuzimanja, prije odabira proizvoda u online shopu u tražilici prodavaonica potrebno je odabrati onu u kojoj želite preuzeti proizvode. Na taj način dostupnost proizvoda u željenoj prodavaonici bit će vidljiva već tijekom odabira proizvoda. Kao način dostave potrebno je odabrati 'ekspresno preuzimanje u dm prodavaonici', a među načinima plaćanja dostupno je plaćanje kreditnim i debitnim karticama te uslugom Apple i Google Pay. Usluga ekspresnog preuzimanja besplatna je za sve registrirane kupce koji imaju 'Moj dm' račun, dok se ostalim kupcima naplaćuje dodatnih 9,90 kuna. Nakon najviše tri sata primit ćete e-mail s potvrdom i kodom koji je potrebno predočiti prilikom preuzimanja narudžbe. Proizvodi koji se kupe na taj način bit će zapakirani u održivu trajnu torbu ili vrećicu za kupnju koja je besplatna za sve narudžbe. Online trgovina dm-a, koji nudi više od 12.000 proizvoda, pokrenuta je u listopadu prošle godine, a samo u kolovozu ove godine posjetilo ju je gotovo 700.000 kupaca.
&
Promjene paradigmi u vođenju i organizacijskoj kulturi
Kako bi još jače i glasnije govorili i educirali o organizacijskoj kulturi koja prije svega počinje u njima samima – u njihovim zaposlenicima i kolektivu, a i kako bi svoje znanje mogli podijeliti s drugima, marketinška i PR agencija Dhar media osnovala je prvo Poslovno učilište za organizacijsku kulturu i vođenje u Hrvatskoj.  "Više nego ikad prije, danas je potrebno prilagođavanje kako bismo bili ukorak s promjenama i izazovima koje nosi posao. I ne samo posao već – povrh svega – odnosi. Odnosi su ti koji čine tim dobrim, složnim i kompaktnim. Oni su ti koji će obojiti naš radni dan. Energija koja vlada u timu trebala bi se moći uskladiti s potrebama klijenata kako bi posao tekao glatko i bez velikih stresova. Svjesnost življenja u trenutku te pritom slušanje druge strane rješava mnoge izazove koje može nametnuti posao. Organizacijska kultura svrhe jest ona kultura koja povezuje svoje djelatnike s vrijednostima organizacije na kojima ona počiva – poput ovih navedenih", kaže Lea Brezar, CEO Dhar medije i ravnateljica Poslovnog učilišta za organizacijsku kulturu i vođenje. Svjesni nužnosti promjena poslovnih paradigmi u vođenju, razvili su svoju metodu edukacije o toj važnoj temi. U svijetu gdje na tržište rada dolazi generacija Z koja sa sobom nosi nova očekivanja – posebice povezanost sa svrhom kompanije, važno se razvijati kako bi se novim naraštajima moglo ponuditi sasvim drugo poslovno okružje. "Brendfulness metoda jest metoda koja ujedinjuje komunikacijske vještine, znanja modernog rukovođenja tvrtkama, autentičnu kreativnost i stečeno iskustvo u provedbi kulture poslovanja. Dhar media ima viziju i osjećaj za formiranje nove razine poslovanja  koja se nameće u vremenima kada mnogo toga što je poznato više jednostavno - ne vrijedi", naglasila je Zrinka Jezdić, jedna od predavača na Poslovnom učilištu za organizacijsku kulturu i vođenje. Još ima mnogo mjesta za razvoj  Dhar media posluje 12 godina, a u tom je razdoblju hrvatsko tržište doživjelo pomake, no tvrtke još ne rade dovoljno na kulturi organizacije na način na koji to rade strane kompanije, kaže Lea Brezar. Ističe također kako je Gregg Ward, osnivač i izvršni direktor Centra za vođenje s poštovanjem, u jednom od intervjua za magazin Brendfulness naglasio da dolazi vrijeme za neke nove temelje organizacijske kulture i u svijetu i u Hrvatskoj, a koja se bazira na međuljudskom, informacijskom i proceduralnom poštovanju što je ustvari postupak donošenja odluka koji se odnose na zaposlenike, poput radnog vremena te prepoznavanja dobrih/loših rezultata koje zaposlenici smatraju poštenim i transparentnim. "Uspoređujući ove vrijednosti s tržištem rada u Hrvatskoj koje se odnosi jednako na poslodavce i zaposlenike – još imamo mnogo mjesta za razvoj. Vrijednosti kompanije nužno je uskladiti s vrijednostima zaposlenika što bi značilo da svaki zaposlenik treba ispuniti svoju svrhu u poslu kojim se bavi. To također znači kontinuirani rad na timovima i na temama osobnog razvoja te mogućnost rotacije radnih mjesta prema afinitetima zaposlenika. Naravno da se promjene ne događaju preko noći, ali je komunikacija o njima iznimno važna - kao i komunikacija općenito", kaže Brezar dodajući kako se njezina agencija već niz godina bavi temom organizacijske kulture i vođenja u sklopu dharmičkog menadžmenta, danas se koristeći metodom brendfulnessa. "Nakon pokretanja magazina Brendfulness koji se bavi upravo tom temom, poslovno učilište bilo je logičan iskorak. U kurikulu našeg programa stoje teme: Vizualni identitet svrhe, Kultura komuniciranja, Organizacijska kultura svrhe, Brendfulness metodologija i načela vođenja, Očuvanje mentalnog zdravlja, Povratak kreativnosti te Mind & body - kognitivna neuroznanost. Kombinacija je to stručnih znanja uz podršku novih metoda u odnosima s javnošću, psihologiji, psihoterapiji te znanosti općenito", kaže Lea Brezar navodeći kako se trenutno intenzivno radi na pripremi kurikula i programa te s upisima kreću u proljeće 2022. godine.  
&
Zastanite i usporite - bit ćete uspješniji!
Ako usporite, bit ćete uspješniji! Iako to možda na prvu zvuči logično, usporavanje je zapravo brži put do uspjeha. Brže, jače, više, energičnije... Društvene mreže pune su influencera, poduzetnika i "gurua" koji promoviraju užurbanost po svaku cijenu. Popularno je biti sasvim okupiran i u gužvi, biti užurban ili bar stvoriti dojam da se živi takav život ne mareći za postignute rezultate. Novinar i poduzetnik Andrew Thomas za magazin Inc iznio je svoje iskustvo. Kada je pokretao posao, tjedno je radio od 80 do 90 sati. Ništa drugo osim posla za njega nije postojalo: ni obitelj, ni prijatelji, zabava, putovanja... Samo je radio jer je vjerovao da će, ako bude na poslu provodio cijele dane, automatski biti uspješniji. Sve dok se 2017. godine nije iscrpio do te mjere da se onesvijestio i zadobio potres mozga. Tek tada je postao svjestan da je na krivom putu. Prema njegovu iskustvu četiri su razloga zašto usporavanje može pomoći da budete uspješniji, uživate, budete ispunjeni i stvorite život kakav želite. Stvari će vam biti jasnije Koji je smisao ubijanja od posla ako idete u pogrešnom smjeru? Mnogi se ljudi bacaju u posao koji im neće dati željene rezultate. To je kao da trčite na traci za trčanje - radite, ali to vas ne vodi nikamo. Usporite i odvojite vrijeme za promatranje - to će unijeti mnogo više jasnoće u vaš život. Ne možete vidjeti kamo idete ako ste prezauzeti trčanjem spuštene glave. Ne možete vidjeti sjajne prilike koji su vam nadohvat ruke jer ste fokusirani isključivo na jednu zacrtanu stvar. Zastanite, dajte si vremena, razmislite o svojim namjerama - lakše ćete uočiti prilike i mogućnosti koje se pojavljuju pred vama. Ne možeš naprijed ako si 'slomljen' Ne možete nastaviti raditi i stvarati život kakav želite ako niste sposobni za to. Thomas kaže da je zbog iscrpljenosti njegova ozljeda mogla biti i teža i pita se čemu onda svi napori i cjelodnevni rad. Ako vam je cilj uspjeti, trebali biste biti spremni odvojiti vrijeme za potrebe svoga uma, tijela i duha kako biste ostali zdravi. Dan ima 24 sata i ako nas većina sate provodi na društvenim mrežama, ne smije biti izgovora da nemamo vremena za odmor, meditiranje, vježbanje i kuhanje zdravog obroka. Iskoristite moć svojih emocija Zapitajte se kada ste posljednji put otvoreno izrazili svoje emocije? Ljudi ih većinom zanemaruju i ne upravljaju njima. Usporavanjem možete osjetiti i doživjeti svoje emocije,  opisati ih, upravljati njima i dopustiti im da vas odvedu do zdravog odgovora. Primjerice, ljutnja je snažna emocija. Govori vam da nešto nije u redu, no kada je upregnete da radi u vašu korist, njena energija može poslužiti za bitnu promjenu. Ako ste stalno u žurbi i pod stresom, ljutnja će nadvladati i upravljat će vama, a štetne posljedice mogu vas kočiti na putu prema uspjehu. Usporavanje će vam pomoći preusmjeriti emocije u ono što je dobro za vas i što će vas činiti uspješnijima. Donosit ćete bolje odluke Čemu silni napor i trganje na poslu ako jedna kriva odluka može uništiti sve što ste postigli? Kad usporite i nađete vremena za odmor i meditaciju, snižavate početnu razinu mentalnog stresa. Ako niste pod pritiskom, možete slobodno upijati informacije, procijeniti okolnosti i donijeti pravu odluku. Do uspjeha stižemo donošenjem dobrih odluka, a za takve je dobre odluke zaslužno upravo usporavanje.  Ovi bi vam savjeti mogli pomoći da radite bolje, brže, učinkovitije i održivije, a da pritom u svemu uživate. "Preživjevši potres mozga i promijenivši se, mogu vam reći da je život mnogo bolji kad žurbu uravnotežite s polaganošću", zaključuje Andrew Thomas.
&
Alternativna moda kao inspiracija za dobru poslovnu priču
Ivona Šorša od djetinjstva je pokazivala zanimanje za odjeću i modu, pa je upis u zagrebačku Školu za modu i dizajn bio logičan izbor. Tada je od roditelja dobila svoju prvu šivaću mašinu te je neprestano šivala, odnosno ponavljala ono što je učila u školi. Već je tada izrađivala torbe za sebe i prijateljice, smišljala odjeću za izlaske i šivala kostime za maškare. Kasnije je diplomirala na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, gdje je usavršila znanje o konstrukciji i dizajnu odjeće, a danas je vlasnica Darkone, jedinstvenog neodark alternativnoga odjevnog brenda za žene i muškarce, koji prima narudžbe za odjeću po mjeri, u duhu vlastitih kreacija. "U svoje radove ulažem mnogo vremena, truda i promišljanja te se držim određene filozofije brenda. Trudim se biti objektivna, no svi smo subjektivni na neki način – a moj osobni doživljaj odjeće koju nosim nije samo privlačna estetika, već i uspomene koje me vežu uz nju. Prilikom dizajniranja svakog novoga komada trudim se i nadam ujedinjenju tih dvaju aspekata – da će se nekome komad dovoljno svidjeti da ga kupi, a zatim će ga nositi i u njemu stvoriti prekrasnu uspomenu koje će se prisjetiti idući put kad ga vidi u ormaru", kaže Ivona Šorša koja ističe kako su joj alternativna modna i glazbena scena oduvijek bile veliko nadahnuće. Foto:Darkona "Odjeća je samo komad tkanine dok je netko ne odjene i svojim jedinstvenim stilom, načinom nošenja i kombiniranjem s drugim komadima i dodacima ne udahne život. Glazba mi je vrlo važna jer mi pomaže izraziti različita emocionalna stanja, a filmska kostimografija također mi je vrlo zanimljiva. I na kraju, možda će zvučati kao klišej ako kažem da me inspirira i svakodnevni život. Važno mi je da odjeća koju stvaram bude funkcionalna i udobna, bez obzira na atipičan izgled. Također, uvijek kada radim po narudžbi za klijenta, put do završnog proizvoda vrlo je inspirativan", kaže Ivona i ističe da se u Hrvatskoj teže baviti svakim onim poslom koji je drugačiji od uobičajenog. Fokus na domaće tržište S druge strane, ova mlada dizajnerica ističe da bi teško uspjela pokrenuti poslovanje bez potpore za samozapošljavanje HZZ-a. "Imati vlastiti posao i raditi za sebe uvijek je teško, ali ako ste svim srcem u tome, zapravo vam i nije teško", ističe Šorša koja je neke svoje proizvode uspjela prodati i u inozemstvu, ali trenutno je fokusirana na domaće tržište. Foto: Darkona Proizvodi Darkone dostupni su isključivo online, putem službenog webshopa, a marketinški je aktivna samo putem društvenih mreža, no usmena preporuka, ističe, najvažniji je kanal u prodaji jer zadovoljni klijenti šire priču o Darkoni. "Imam mnogo planova i svakodnevno radim kako bih se približila nekom cilju, bio on mali ili velik. Budući da poslujem tek nepunih godinu dana, još uvijek mi je primarni cilj plasiranje brenda na tržištu kako bih postala prepoznatljiva. U budućnosti ću svakako uložiti u novu opremu kako bih mogla još bolje izraziti svoje kreativne vizije, a voljela bih i surađivati s drugim kreativcima i umjetnicima. Imam velike i pomalo zastrašujuće snove, koji će kad-tad postati moja stvarnost", kaže na kraju ova mlada poduzetnica. Foto: Darkona
&
Hug&Punch mjesto gdje se o kavi može naučiti više
Matuljski Hug&Punch SCA Premier Campus, prvi je centar izvrsnosti za edukaciju i certificiranje specijalista za kavu u ovom dijelu Europe, čiji je cilj pomicanje granica svijeta kave u Hrvatskoj s brendova na kave single origin. Riječ je o jednom od ukupno devet takvih centara na europskoj razini. Uz energiju entuzijasta koji mijenjaju pristup espressu, u Hug&Punchu profesionalci iz industrije kave imaju na raspolaganju stručne edukacije autoriziranih predavača iz cijelog svijeta, i to iz pet specijaliziranih i certificiranih modula edukacije za bariste i zaljubljenike u kavu: green - zelene kave, cuppinga - kušanja kave, roastinga ili prženja kave, barista - kuhanja espressa te brewinga, odnosno kuhanja filtar-kave. "Želja nam je omogućiti ljubiteljima kave uživanje u kavi vrhunske kvalitete i provjerenog podrijetla, a baristima kontinuirano usavršavanje njihovih vještina. U Hug&Punchu, uz edukativni centar, funkcioniramo i kao mikropržionica i dobavljač sirove specialty kave s geografskim porijeklom. Pod etiketom Hug&Punch pokrenuta je proizvodnja kave osobitih svojstava, a naša ponuda uključuje i tailor made blendove specialty kave što HoReCa partnerima omogućava stvaranje vlastite mješavine uz nadzor stručnjaka, pa tako svaki barist može kreirati novu mješavinu s vlastitim potpisom", poručili su iz Hug&Puncha. Hug&Punch ujedno predstavlja i platformu u sklopu koje se o kavi može naučiti više. Zamišljen je kao open-door sustav proizvodnje koji kupcu nudi uvid u proces prženja kave pa svi posjetitelji mogu dobiti cjelokupnu informaciju o kavi - od zrna do šalice. "Ove godine predvodnici smo turizma na Mediteranu po broju dolazaka i noćenja, a podaci o fiskalizaciji govore o većoj potrošnji nego u pretpandemijskoj 2019. godini. Pozivu mojih današnjih domaćina rado sam se odazvao jer ćemo samo ovakvim, inovativnim idejama stvoriti vrhunske proizvode koji će Hrvatsku ucrtati na karti izazovnoga europskog tržišta", izjavio je ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić prilikom posjeta ovom centru, gdje je upoznat s planovima za daljnji razvoj ove rastuće u industrije.  Tomislav Ćorić / Foto: Hug&Punch 
&
Fokus je ključni atribut za poslovni uspjeh
Općepoznata je stvar kako nema uspjeha preko noći, stoga je izrazito važno na svome poslovnom putu ostati fokusiran, a to je, prema riječima Martina Zwillinga, osnivača i izvršnog direktora tvrtke Startup Professionals, jako teško. Potaknut svojim iskustvom i radom diljem svijeta s brojnim poduzetnicima, u tekstu za američki Inc. Zwilling ističe kako većina novih poduzetnika ima više novih ideja i teško se odlučuje koju će realizirati. "Tada 'izgorite' pokušavajući riješiti previše mogućnosti odjednom ili zaključite kako zapravo nikad ništa ne napravite dovoljno dobro", kaže Zwilling navodeći kako su dobri primjeri poduzetnika s velikim početnim fokusom Jeff Bezos i Elon Musk, koji su se u startu fokusirali na jednu ideju, a potom su uspjeli proširiti svoj fokus i utjecaj i na druge.  Uz sposobnost osobnog fokusiranja, Zwilling smatra da najbolji poduzetnici grade i zahtijevaju kulturu usredotočenosti i izvrsnosti u svome timu, prema svojim ulagačima, pa čak i svojim savjetnicima.  To može uspjeti svima ako se drže sljedećih pravila: Spremni ste podijeliti svoju osobnu priču kako biste izgradili vjerodostojnost Čak i na samom početku, kad nemate poslovnog iskustva, sigurno imate neka osobna postignuća i dokaze da ste dovršili započete stvari, da gotovo nikada ne odustajete i ostajete usredotočeni. Svi će vam ulagači reći da više ulažu u osobu nego u proizvod jer su naučili da se samo fokusom postiže uspjeh.  Imate dokumentirane poslovne ciljeve i vremenski okvir Jako je teško stići bilo kamo (ili postići nešto) ako nemate cilj. Uz dokazane rezultate, ulagači traže i pisani poslovni plan, barem nekoliko stranica, a ključni parametri uvijek uključuju mogućnosti i predviđanje. Imate neki element intelektualnog vlasništva Jasno je da se trebate usredotočiti na stvaranje i podnošenje patenta, a to će vam dati golemu prednost u odnosu na konkurenciju. Ističete rezultate, a ne razne aktivnosti Ovdje je riječ o sposobnosti fokusiranja na posao koji donosi postignuća kao jedini način da nadmašite konkurenciju jer se tržište s vrlo zahtjevnim kupcima brzo razvija. Pokazujete stvarno znanje o svom tržištu i konkurentima Većina ambicioznih startupa ima sjajnu ideju o proizvodu, ali dobar proizvod ne mora značiti i uhodan posao. Čak i ako investitora uspijete impresionirati svojom tehnologijom, morate ga uvjerite da imate i tržište. Dajete prioritet i zadržavate pozornost na korisnim stavkama Ako vas investitor pita o tome u koje tri stavke ulažete svoje vrijeme, on također očekuje čuti u kojoj su one korelaciji s ključnim poslovnim ciljevima.  Samo proces dijeljenja poslovnog putovanja na manje korake te prepoznavanja i slavljenja uspjeha na svakom tom koraku omogućit će vam da zadržite fokus. S vremenom će se vaš kredibilitet i resursi povećati, a tada možete ciljati i na to da budete sljedeći jednorog, odnosno da vrijednost vaše tvrtke bude veća od milijardu dolara.