&
Kako se nositi sa stresom koji donosi koronavirus?
Epidemija koronavirusa može donijeti fizičke probleme onima koji su zaraženi, ali i mentalne poteškoće svima onima u blizini, pa čak i onima koji nisu u objektivnoj opasnosti od zaraze. Svjetska zdravstvena organizacija dala je naputke o tome kako se nositi sa stresom koji donosi pandemija, a stručnjaci za mentalno zdravlje iznose niz savjeta, posebno onima koji inače pate od tjeskobe i koji su sada pod izrazitim stresom.   Stalan priljev informacija može ojačati osjećaj stresa i zato WHO savjetuje da vijesti gledate jednom ili dva puta dnevno i pratite samo službene izvore informacija, a nikako informacije na neprovjerenim izvorima te putem društvenih mreža.  Ako radite od kuće, komunicirajte s prijateljima i kolegama preko videa kako biste bili s njima u društvu, preporučuju psihoterapeuti. Također, pomaganje drugima pokazalo se kao jedan od najboljih načina kako ojačati svoje mentalno zdravlje. To može biti mala usluga ukućanima, susjedima ili prijateljima, a dobre osjećaje mogu izazvati i razgovori ili razmjena tekstualnih poruka s onima s kojima se dugo niste čuli. Onima koji imaju problema s mjerama društvenog distanciranja, dobrotvorna udruga Mind predlaže držanje rutine i planiranje redovnih pregleda svog stanja.  Korisno je i udaljiti se od društvenih mreža na neko vrijeme ili onemogućiti pristup pojedinim riječima ili izvorima informacija koji dolaze na vašu stranicu, a koji u vama izazivaju tjeskobne osjećaje. Inače ako ste pod stresom ili osjećate tjeskobu stručnjaci Službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ otvorili su osam telefonskih linija za psihološku pomoć osobama koje se nalaze u samoizolaciji ili karanteni. Razgovori sa stručnjacima mogući su svakodnevno od 8 do 20 sati na: 01 2991 356, 01 4696 276, 01 4696 107, 01 4696 297, 01 6468 334, 01 6468 335, 01 6468 337 i 01 6468 338. Telefonski brojevi su namijenjeni svim osobama koje osjećaju potrebu za psihološkom pomoći u novonastaloj kriznoj situaciji vezanoj za koronavirus, a savjete o tome kako se nositi sa ovom situacijom te kako smanjiti razinu tjeskobe svakodnevno će pružati psiholozi, psihoterapeuti i psihijatri Zavoda.  
&
Pošta besplatno dostavlja Podravkine prehrambene proizvode
Kako bi hrvatskim građanima olakšale svakodnevicu uslijed epidemije koronavirusa i doprinijele da što manje izlaze iz svojih domova, Podravka i Hrvatska pošta udružile su snage i omogućile online narudžbu paketa Podravkinih prehrambenih proizvoda, uz besplatnu dostavu. Akcija pripreme paketa potaknuta je brojnim upitima građana o mogućnostima dostave Podravkinih proizvoda koje najčešće koriste u svojim kućanstvima. U posebnim paketima koje je od sada moguće naručiti putem internetske trgovine Žuti klik po cijeni od 500 i 800 kn, nalaze se tako proizvodi za velike i male, upravo oni koji su prema dostupnim prodajnim podacima najtraženiji iz Podravkinog asortimana kao što su kvasac, juhe, konzervirano povrće, ribe u konzervi, dječja hrana, proizvodi za pripremu slastica, namazi i dr. Kako se navodi u priopćenu, pojedinačne cijene proizvoda najniže su redovne cijene na tržištu. Paketi se mogu naručiti i poslati nekome drugome. "Dok je velika većina građana sada u sigurnosti doma, naši zaposlenici neumorno rade kako bi proizveli dovoljne količine prehrambenih proizvoda. Pritom, ulažemo i dodatan napor u pakiranju i pripremi paketa koji preko pošte dolaze na kućne adrese ljudi kako bi što manje izlazili. Na ovaj način, uz našeg partnera Hrvatsku poštu, podupiremo aktivnosti nadležnih institucija usmjerene ograničavanju širenja koronavirusa", poručuje Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke. Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatske pošte, ističe kako svi osjećaju dužnost pomoći. "Podravka i Pošta zajedničkim će snagama osigurati dobru uslugu narudžbe putem Žutog klika i dostave paketa namirnica. Poštari su uvijek na raspolaganju građanima, a posebno u kriznim vremenima. Sve zaposlenike opremamo zaštitnim sredstvima, iznimno se pazi na higijenu i  ograničen je broj rukovanja pojedinačnim pošiljkama. Pakete ćemo prevoziti u sigurnim uvjetima", dodaje Čulo.
&
HDS daje pomoć skladateljima stradalima u potresu
Hrvatsko društvo skladatelja objavljuje prvi paket vlastitih mjera iz „Fonda solidarnosti“ za redovne i pridružene članove. Glazbeni autori pogođeni potresom i izvanrednim gospodarskim stanjem zbog epidemije korona virusa mogu računati na 550 tisuća kuna pomoći iz Fonda. Zbog ozbiljnosti situacije, Fond, u kojemu je inače svota od 50 tisuća kuna, Skupština predstavnika je na telefonskoj sjednici hitnom preraspodjelom sredstava Društva popunila s dodatnih 500 000 kn."Ovo su hitne i kratkoročne mjere koje za cilj imaju hitnu pomoć članovima koji su već sada u velikim problemima!, istaknuo je glavni tajnik Društva Antun Tomislav Šaban. "Nekoliko je naših članova i njihovih obitelji evakuirano iz svojih stanova u centru Zagreba. Uz to, na našu prošlotjednu najavu pomoći uslijed epidemije korona virusa već se javljaju brojni kolege autori čija je egzistencija ozbiljno ugrožena". dodaje Šaban.Na te hitne probleme Društvo će sljedećih tjedana odgovoriti kroz Fond solidarnosti, iz kojeg pomaže redovne, a u iznimnim situacijama, kakva epidemija korona virusa zasigurno jest, i pridružene članove. HDS je zato imenovao Povjerenstvo koje će u sljedećim tjednima po ubrzanom postupku odlučivati o zahtjevima svih tražitelja pomoći. Predsjednik Društva Ante Pecotić ovim povodom poručuje kako je jasno da će ograničena sredstva kojima Društvo raspolaže ublažiti prvi udar samo zbilja najpotrebitijima. "Odredit će se prioriteti pri pomaganju, no, i u vlastitim odlukama i zalaganju kod države i europskih institucija i fondova, koje HDS poduzima, mislimo i mislit ćemo na sve. Solidarnost je jedna od osnovnih odrednica Društva od njegova osnutka", kaže Pecotić.Kriteriji po kojima će Povjerenstvo odlučivati o dodjeli jednokratnih bespovratnih sredstava članovima uzimat će u obzir prije svega težinu ugroze po člana, kao i dosadašnju aktivnost te činjenicu koliko su autorske tantijeme bitne za egzistenciju pojedinog člana.Glavni direktor HDS ZAMPa, službe za zaštitu autorskih prava, Nenad Marčec, ističe kako je Fond solidarnosti je prva krizna mjera Društva, ali sigurno je da će ih trebati još. "ZAMP u posebnim okolnostima, sa svim djelatnicima čiji je posao sada organiziran od kuće, radi punom parom kako bismo glazbenim autorima i svim nositeljima prava redovno isplatili naknade za prethodnu godinu, predviđene u travnju i lipnju. To je izazov, ali i naš glavni prioritet, jer znamo da je to brojnim članovima do daljnjeg jedini siguran izvor prihoda. Istodobno, radimo i na tome da u travnju književnim autorima raspodijelimo sredstva od prava javne posudbe u knjižnicama. To je posao koji zadnjih godina obavljamo za Društvo hrvatskih književnika, i vjerujem da ćemo i u tome uspjeti sljedećih tjedana", naglašava Marčec.HDS ZAMP priprema i plan za dugoročne mjere ublažavanja pada prihoda svih nositelja prava u novonastaloj situaciji. Cilj je pomoći im prebroditi dugo razdoblje zdravstvene i gospodarske krize koje, nažalost, tek dolazi i neće poštedjeti nikoga. O toj pro-aktivnoj mjeri službe za ublažavanje posljedica korone izvještavat ćemo detaljnije u sljedećim tjednima. HDS sve članove poziva da zahtjeve s objašnjenjem potreba za financijskom pomoći dostave na mail info@hds.hr .
&
Pogled ispod trepavica s hrvatskim predznakom
Ljubav prema umjetnosti, prvenstveno crtanju, od rane mladosti, u kombinaciji s godinama rada i usavršavanjem rezultiralo je uspješnom poslovnom pričom iza koje stoji jedna od hrvatskih najpoznatijih make up stručnjakinja Marija Butković. Njezin profesionalni put započeo je prije 18 godina, a danas uz vlastiti profesionalni makeup studio može se pohvaliti i vlastitim brandom Marra. Prije sedam godina otvorila je tvrtku Vanitas, putem koje se 2016. godine javila na  poziv Ministarstva poduzetništva i obrta, a sve kako bi lansirala novi brend. Ukupna vrijednost projekta bila je veća od 672 tisuće kuna, od čega je udio bespovratnih europskih sredstava bio veći od 496 tisuća kuna. "Marra brend postoji godinu i pol dana, mogu reći da smo išli postupno i prirodnim rastom i novitetima te otkrivanjima nekih novih stvari. Naš brend je vezan uz ljepotu žene i njezinu ljepotu koja se mijenja, ljepotu koja slavi ono nešto što svaka žena ima, što je jedinstveno, upečatljivo i nezamjenjivo", kaže Marija Butković koja je tijekom svih ovih godina surađivala je s vodećim modnim časopisima te radila na brojnim modnim revijama, editorijalima te reklamnim kampanjama. Njezin brend dekorativne kozmetike napravljen je na bazi prirodnih sastojaka i sastoji se  primera na bazi hijalurona, zatim serum na bazi hijalurona i brusnice, balzama za njegu usana s efektom sjajila na bazi peptida koji usnama daju punoću, fiksatora i osvježivača make upa kao serum za rast obrva. Svi proizvodi testirani su godinu dana prije nego što su pušteni u prodaju, a zanimljivo je kako se pod tim brendom proizvode i trepavice te spužvice za blendanje, koje su dostupne i u dm prodavaonicama. Marija Butković/Foto: Privredni.hr  "Što se tiče ulaska u lance drogerija, važno je reći da kod poslovanja u uslugama te u trgovini treba uložiti jako puno truda, komunikacije. Imala sam tu sreću da sam u životu sretala ljude koji su bili otvoreni za razgovor koji su mi davali dobre savjete, a ustvari sam i sama bila otvorena za taj neki rizik. Kad govorimo o trepavicama, to je jedan vrlo mali artikl koji se veoma lako može plasirati. To su proizvodi koji su ciljano orijentirani, i to na populaciju koju zanima make up", kaže nam Marija, koja ističe kako je cjelokupna linija napravljena je na bazi prirodnih sastojaka te je željela kroz njih promovirati sve dobro i pozitivno što Hrvatska ima, od čiste prirode do prepoznatljivih mirisa. Kad je riječ o plasmanu proizvoda, posebnu važnost igraju društvene mreže, odnosno objave blogera i influencera, koji su izrazito snažan komunikacijski kanal, pogotovo kad je upitanju kozmetika. "Kad se ostavi samo jedan dobra recenzija, to se jako osjeti na samom plasmanu, ali i na prodaji, bilo putem naše web prodaje, bilo u drogerijama", otkriva nam Marija koja misli svoju poslovnu priču i dalje širiti.   "Za mene uvijek znaju reći da sam ja uvijek išla sigurnim korakom, možda je to neki stil koji ja volim. Volim da sve počiva na jednom kvalitetnom temelju. Kad je riječ o budućim poslovnim potezima, mogu reći kako nećemo srljati ni u bilo što, ali ono što bi voljela dalje razvijati je svakako dekorativna kozmetika", kaže Marija, navodeći kako su im trenutni proizvodi više funkcionalne prirode.
&
Stav o koronavirusu otkriva emocionalnu inteligenciju
Koronavirus širi se svijetom, sve je više zaraženih, a pogođene su gotovo sve zemlje svijeta. I dok je teško predvidjeti ukupne posljedice koje će imati na svijet, dvije poslovne ikone - šef Tesle Elon Musk i osnivač Microsofta Bill Gates na ovu su epidemiju reagirali različito. I dok je u početku Musk tvitao o tome kako je panika od koronavirusa glupa, u isto vrijeme Gates je napisao post na svome blogu s naslovom Kako se nositi s virusom COVID-19, u kojem je naglasio kako se virus počeo ponašati kao patogen koji se događa jednom u stoljeću i sije strah. "Nadam se da nije toliko loš, no moramo razmišljati o tome da jest dok ne saznamo suprotno", piše Gates.  Jasno je kako su reakcije ovih dvaju briljantnih umova današnjice krajnje različite - dok jedan promovira racionalan pogled, drugi komentira potencijalnu opasnost i sigurnost prije svega, a taj stav može spasiti milijune života. Njihovo shvaćanje virusa od kojeg strahuje cijeli svijet komentirao je Justin Bariso, autor knjige EQ Applied - Primijenjena emocionalna inteligencija. Bariso u svom osvrtu za magazin Inc. ističe kako nas emocionalna inteligencija određuje kao osobe, omogućava nam razumijevanje te kontrolu emocija, i to ne samo svojih nego i emocija drugih. Tu sposobnost važno je svakodnevno razvijati, a katkad ona može pomoći u spašavanju života, osobito kada se nađete u situaciji koja može izazvati panične reakcije, poput ove s koronavirusom. Emocionalna inteligencija nam, pojašnjava, omogućava da kontroliramo emocije kako bismo mogli donijeti uravnotežene, razumne odluke. Reakcije Muska i Gatesa važne su jer oni djeluju na velikim platformama i obojica utječu na percepcije milijuna ljudi. Kada shvatimo doslovno Muskov tvit, jasno je da je on točan jer i stručnjaci savjetuju da je, kad je pandemija posrijedi, izrazito važno da zadržimo unutarnji mir. No, problem tog stava jest u tome što on smanjuje ozbiljnost situacije i poništava rad mnogih medicinara i znanstvenika. Iako je Musk, nakon svoje izjave u tvitu, pojasnio svoje  mišljenje, mnogo je veći, od izjava koje su slijedile, bio doseg njegove prve rečenice.   S druge strane, Gates je dao više informacija i pojašnjenja svog mišljenja. Pričao je o opasnosti virusa i isticao pristup ispravnog rješavanja problema koji se pojavljuju naglo. Takva reakcija pokazuje njegovu sposobnost da stvara ravnotežu između emocija i racionalnog razmišljanja, a istodobno inspirira druge, dodaje Bariso. No, uz riječi, važna su i djela, a Gates se i tu pokazao. Zaklada Billa i Melinde Gates najavila je kako će dati 100 milijuna dolara globalnim naporima da se odgovori na koronavirus te još pet milijuna dolara za jačanje javnih medicinskih usluga na području Seatlea u kojem je virus započeo svoje širenje Sjedinjenim Američkim Državama. Također, izdvojit će novac za financiranje kućnih testova na virus, koje će moći koristiti oni koji sumnjaju da ga imaju.  Na kraju, Bariso se pita isplati li se ulaganje poslodavaca u potencijalne probleme kao što je ovaj. Gates zaključuje da su milijuni dolara koje treba izdvojiti u borbi protiv pandemije velik iznos, ali da je to nužna investicija potrebna da se problem riješi. "U usporedbi s onim što epidemija može napraviti u ometanju lanaca nabave i tržišta dionica, da i ne spominjemo ljudske živote - sve je to sitniš", kaže Gates. Drugim riječima, u situacijama velikih rizika, isplati se biti pripremljen. I zato Bariso ističe kako je dobro da se, sljedeći put kada naiđete na probleme koji vas emocionalno pogođaju, oduprete potrebi da smanjite emocije. Umjesto toga, iskoristite emocionalnu inteligenciju - radite na razumijevanju i odnosu prema tim osjećajima. "Ako to budete činili, vidjet ćete širu sliku - i možda dopustiti sebi da postanete dio rješenja", zaključuje Bariso.