&
Oglase pozitivnima doživljava 61 posto Hrvata
Prosječan stanovnik Hrvatske smatra da oglasi, osim što su zanimljivi i zabavni, daju informacije o proizvodima i kupcima pomažu pri njihovu odabiru. Rezultati su to istraživanja koje je na reprezentativnim uzorku u kolovozu provela agencija za istraživanje tržišta Ipsos, s ciljem razumijevanja i percepcije struke tržišnog komuniciranja, privlačnosti rada u industriji oglašavanja te stavova o oglašavanju. Oko 60 posto ispitanika smatra da znaju što točno rade djelatnici u oglašivačkoj, tj. komunikacijskoj industriji, a imidž struke ocijenjen je pozitivno – iako polovica ispitanika nema želju za radom u marketinškoj agenciji, njih čak 57 posto preporučilo bi ga drugima. Glavnim se aktivnostima djelatnika komunikacijske industrije smatraju zadaci reklamiranja, odnosno promocije te prodaje i marketinga. Foto: HURA Davor Bruketa, predsjednik Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje, kao uzrok porasta prepoznatljivosti ističe profesionalnost agencija članica HURA-e. "Naša industrija sve više raste zahvaljujući visokim standardima te brojnim aktivnostima koje provodimo s ciljem unapređivanja struke. To je vidljivo i u rezultatima na koje smo izrazito ponosni. Prihodi naših agencija članica u 2018. godini iznosili su 1,4 milijardi kuna, a od 2014. godine zabilježeno je povećanje prihoda od pružanja usluga na inozemnom tržištu za 97 posto, čime kao struka doprinosimo domaćem gospodarstvu", komentirao je Bruketa. Davor Bruketa/HURA Iako je negativan stav da oglasi potrošačima nameću mišljenje još uvijek prisutan, primjetan je trend pada takvog stava: 36 posto ispitanika smatra da su oglasi negativni, dok ih 61 posto doživljava pozitivnima i korisnima, što je 6 posto više u odnosu na 2013. godinu. Tijekom šestogodišnjeg ispitivanja stavova uočava se kontinuiran rast pozitivne percepcije industrije tržišnog komuniciranja, odnosno pad negativne. Foto: HURA Kreativni, stručni, društveno korisni i dobro plaćeni – tako industriju tržišnog komuniciranja percipira većina Hrvata. Tipičnim se zaposlenicima agencija pritom smatraju kreativne i stručne mlade, visokoobrazovane osobe. Rad u marketinškoj agenciji zaposlenicima omogućava da se profesionalno razvijaju, no istovremeno je riječ o stresnom i složenom poslu koji iziskuje mnogo odgovornosti, pokazalo je istraživanje.
Poslovanje
U 2019. prodano 47.785 novih auta, 1,3% više nego lani
Omiljeni brend ovih prostora i u kolovozu je bio najbolje prihvaćen među hrvatskim vozačima. U proteklom mjesecu novoregistriranih Volskwagena bilo je čak 681 što čini čak 20 posto ukupnog broja odnosno svaki peti novoregistrirani dolazi iz Wolfsburga, pokazuju podaci koje prikuplja agencija Promocija plus. Registrirano je i novih 417 Škoda, te 269 Renaulta.  Od početka godine ukupno je registrirano 47.785 novih automobila, što je za 618  ili 1,3 posto više od prošlogodišnjih brojeva od siječnja do kraja kolovoza. Ako gledamo po pojedinom modelu, najviše novoregistriranih u kolovozu bilo je Golfova njih 270, što je u ukupnom broju 7,9 posto, slijede Škode Octavije kojih je bilo deset manje odnosno 7,6 posto te Suzuki Vitara kojih je 113 novoregistriranih, odnosno 3,3 posto. Ukupno od početka godine najviše je novoregistriranih Škodi Octavia, njih 2560 odnosno 5,4 posto ukupnog broja, slijede Renault Clio koji drži 4,1 posto tržišta te Volkswagenovih Golfova kojih zauzima 3,5 posto ukupnog broja novoregistriranih. Među novoregistriranima najviše je onihi pogonjenih benzinskim motorima, njih 61,1 posto, slijede dizelaši koji drže 35,3 posto tržišta, dok hibridi drže 2,4 posto, oni na ukapljeni naftni plin 1 posto, a električnih je još uvijek malenih 0,2 posto ili samo njih 117. Među električnima najviše je Hyundaia (34), Nissana (23), Smartova (17) i Tesli (13),  među hibridima Toyoti (938), Audija (95) i Hondi (22), dok onih na LPG ima najviše značku Dacie (427) i Opela (32)