Alternativna moda kao inspiracija za dobru poslovnu priču

Ivona Šorša/ Foto: Darkona
Ivona Šorša od djetinjstva je pokazivala zanimanje za odjeću i modu, pa je upis u zagrebačku Školu za modu i dizajn bio logičan izbor. Tada je od roditelja dobila svoju prvu šivaću mašinu te je neprestano šivala, odnosno ponavljala ono što je učila u školi. Već je tada izrađivala torbe za sebe i prijateljice, smišljala odjeću za izlaske i šivala kostime za maškare. Kasnije je diplomirala na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, gdje je usavršila znanje o konstrukciji i dizajnu odjeće, a danas je vlasnica Darkone, jedinstvenog neodark alternativnoga odjevnog brenda za žene i muškarce, koji prima narudžbe za odjeću po mjeri, u duhu vlastitih kreacija.
"U svoje radove ulažem mnogo vremena, truda i promišljanja te se držim određene filozofije brenda. Trudim se biti objektivna, no svi smo subjektivni na neki način – a moj osobni doživljaj odjeće koju nosim nije samo privlačna estetika, već i uspomene koje me vežu uz nju. Prilikom dizajniranja svakog novoga komada trudim se i nadam ujedinjenju tih dvaju aspekata – da će se nekome komad dovoljno svidjeti da ga kupi, a zatim će ga nositi i u njemu stvoriti prekrasnu uspomenu koje će se prisjetiti idući put kad ga vidi u ormaru", kaže Ivona Šorša koja ističe kako su joj alternativna modna i glazbena scena oduvijek bile veliko nadahnuće.
Foto:Darkona
"Odjeća je samo komad tkanine dok je netko ne odjene i svojim jedinstvenim stilom, načinom nošenja i kombiniranjem s drugim komadima i dodacima ne udahne život. Glazba mi je vrlo važna jer mi pomaže izraziti različita emocionalna stanja, a filmska kostimografija također mi je vrlo zanimljiva. I na kraju, možda će zvučati kao klišej ako kažem da me inspirira i svakodnevni život. Važno mi je da odjeća koju stvaram bude funkcionalna i udobna, bez obzira na atipičan izgled. Također, uvijek kada radim po narudžbi za klijenta, put do završnog proizvoda vrlo je inspirativan", kaže Ivona i ističe da se u Hrvatskoj teže baviti svakim onim poslom koji je drugačiji od uobičajenog.
Fokus na domaće tržište
S druge strane, ova mlada dizajnerica ističe da bi teško uspjela pokrenuti poslovanje bez potpore za samozapošljavanje HZZ-a.
"Imati vlastiti posao i raditi za sebe uvijek je teško, ali ako ste svim srcem u tome, zapravo vam i nije teško", ističe Šorša koja je neke svoje proizvode uspjela prodati i u inozemstvu, ali trenutno je fokusirana na domaće tržište.
Foto: Darkona
Proizvodi Darkone dostupni su isključivo online, putem službenog webshopa, a marketinški je aktivna samo putem društvenih mreža, no usmena preporuka, ističe, najvažniji je kanal u prodaji jer zadovoljni klijenti šire priču o Darkoni.
"Imam mnogo planova i svakodnevno radim kako bih se približila nekom cilju, bio on mali ili velik. Budući da poslujem tek nepunih godinu dana, još uvijek mi je primarni cilj plasiranje brenda na tržištu kako bih postala prepoznatljiva. U budućnosti ću svakako uložiti u novu opremu kako bih mogla još bolje izraziti svoje kreativne vizije, a voljela bih i surađivati s drugim kreativcima i umjetnicima. Imam velike i pomalo zastrašujuće snove, koji će kad-tad postati moja stvarnost", kaže na kraju ova mlada poduzetnica.