Aktualno
Prošli tjedan fiskaliziran 19 posto veći iznos računa nego u 2020. i 2019.
U svim djelatnostima iz sustava fiskalizacije prošli tjedan je vrijednost fiskaliziranih računa bila veća za po 19 posto u odnosu na usporedive tjedne 2020. i 2019. godine, pokazuju u ponedjeljak objavljeni podaci Porezne uprave. U razdoblju od 22. do 28. studenoga u svim djelatnostima ukupna vrijednost fiskaliziranih računa dosegnula je 3,85 milijardi kuna, što je za 604,9 milijuna kuna ili 19 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Istovremeno, broj izdanih računa porastao je za 18 posto, na 39,9 milijuna. U najvažnijoj djelatnosti u sustavu fiskalizacije - trgovini na veliko i malo, popravku motornih vozila i motocikala, broj i iznos računa na godišnjoj razini porastao je za po 15 posto, pa je prošli tjedan u trgovini tako fiskalizirano 25,35 milijuna računa, čija je vrijednost dosegnula 2,8 milijardi kuna. U ugostiteljstvu i turizmu odnosno djelatnosti pružanja smještaja i pripreme i usluživanja hrane fiskaliziranih računa je bilo 28 posto više, njih 4,9 milijuna, a njihova vrijednost porasla je za 56 posto, na 225,3 milijuna kuna. U objavi Porezne uprave dana je i usporedba prošloga tjedna ove godine s istim razdobljem pretpandemijske 2019. godine, a ti podaci pokazuju da je ukupno izdano dva posto manje računa, ali im je vrijednost bila veća za 19 posto. Pritom je u trgovini prošli tjedan u odnosu na isti tjedan 2019. godine broj računa bio veći za pet posto, a njihova vrijednost za 24 posto. U ugostiteljstvu i turizmu je, pak, prošli tjedan u odnosu na isti tjedan 2019. godine zabilježeno smanjenje broja fiskaliziranih računa za 23 posto, a njihove vrijednosti za 10 posto. Vrijednost fiskaliziranih računa na tjednoj razini veća za 10 posto Statistika Porezne uprave na tjednoj razini, u razdoblju od 22. do 28. studenoga u odnosu na tjedan od 15. do 21. studenoga ove godine, pokazuje da je ukupno u sustavu fiskalizacije zabilježeno povećanje broja računa za tri posto, a njihova iznosa za 10 posto. Pritom je u trgovini broj računa porastao za pet posto, a njihov iznos za 13 posto. U ugostiteljstvu i turizmu broj fiskaliziranih računa je pak bio manji za dva posto, a njihova vrijednost za devet posto. Od 22. veljače do 28. studenoga vrijednost računa veća 33,8 milijardi kuna Prvi slučaj koronavirusa u Hrvatskoj zabilježen je 25. veljače prošle godine pa poreznici iznose i kumulativne podatke od 22. veljače do 28. studenoga ove u odnosu na razdoblje 24. veljače do 29. studenoga 2020. godine, prema kojima je u ovoj godini broj fiskaliziranih računa povećan za 23 posto, a njihov iznos za 26 posto. Tako je u svim djelatnostima u razdoblju od 22. veljače do 28. studenoga ove godine fiskalizirano ukupno 1,78 milijardi računa, ukupnog iznosa 165,8 milijardi kuna, čime je vrijednost fiskaliziranih računa na godišnjoj razini veća za 33,76 milijardi kuna. Pritom je i u trgovini broj računa porastao za 23 posto, na njih 1,09 milijardi, a vrijednost im je skočila za 17 posto, na 109,3 milijarde kuna. U ugostiteljstvu i turizmu je fiskalizirano 243,02 milijuna računa, što je na godišnjoj razini skok za 15 posto, a njihova vrijednost je porasla za 74 posto, na 23,2 milijarde kuna. Usporedba s istim razdobljem pretkrizne 2019. godine pokazuje da je ove godine broj fiskaliziranih računa smanjen za sedam posto, dok je njihov iznos porastao za pet posto. U trgovini na veliko i malo, popravku motornih vozila i motocikala broj računa u razdoblju od 22. veljače do 28. studenoga 2021. godine u odnosu na 25. veljače do 1. prosinca 2019. godine broj fiskaliziranih računa je ostao isti, a njihova je vrijednost porasla za sedam posto. Ugostiteljstvo i turizam, pak, u odnosu na pretpandemijsku godinu zabilježili su 29 posto manji broj računa i šest posto manji iznos tih računa.
Aktualno
DZS: Ukupni promet industrije 18,2 posto veći nego lani
Ukupni promet industrije u rujnu je bio za 18,2 posto veći u odnosu na isti mjesec lani, a u odnosu na kolovoz porastao je za 1,2 posto, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). Ukupni kalendarski prilagođen promet industrije u rujnu ove u usporedbi s rujnom 2020. godine porastao je na domaćem tržištu za 16,8 posto, a na nedomaćem za 20,2 posto. Prema glavnim industrijskim grupacijama, u rujnu je najviše na godišnjoj razini porasla prodaja energije, za 104,9 posto. Prodaja intermedijarnih proizvoda proizvoda porasla je za 22,1 posto, trajnih proizvoda za široku potrošnju 11,4 posto, netrajnih proizvoda za široku potrošnju za 10,3 posto, te kapitalnih proizvoda za 7,2 posto. Promet industrije na godišnjoj razini raste od početka ove godine, s izuzetkom veljače kada je pao za 7,7 posto. U siječnju je zabilježen najmanji porast, za 1,7 posto u odnosu na siječanj prošle godine, u ožujku za 11,7 posto, travnju 40,6 posto, svibnju 36 posto, lipnju 20,8 posto, srpnju 17,8 posto, te u kolovozu 22,5 posto. Promet industrije u prvih devet mjeseci u odnosu na isto lanjsko razdoblje porastao je za 17,5 posto, podatak je DZS-a. Na mjesečnoj je razini promet industrije u rujnu povećan za 1,2 posto, pri čemu je na domaćem tržištu porastao za 5,7 posto, a na nedomaćem pao za 0,4 posto. U rujnu je u usporedbi s kolovozom ukupna prodaja energije veća za 33,2 posto, intermedijarnih proizvoda za 3,6 posto, trajnih proizvoda za široku potrošnju za 3,5 posto, netrajnih proizvoda za široku potrošnju za 3,4 posto dok je ukupna prodaja kapitalnih proizvoda manja je za 0,2 posto.  
Aktualno
Državni inspektorat pojačava nadzor za Black Friday
Tržišna inspekcija Državnog inspektorata ovih dana pojačano nadzire posebne oblike prodaje pod nazivom Black Friday ili "Crni petak, izvijestili su iz Državnog inspektorata, a pojačani nadzori, osim u petak 26. studenoga, obavljaju se već sada te će se provoditi, po potrebi, i nakon navedenog datuma, ovisno o oglašavanju od strane trgovaca. U inspekcijskim nadzorima, kako navode, tržišni inspektori prvenstveno nadziru odredbe Zakona o zaštiti potrošača kojima se uređuje isticanje cijena proizvoda pri obavljanju posebnih oblika prodaje te vezano uz to nepoštena poslovna praksa trgovca u odnosu prema potrošačima. Iz Državnog inspektorata podsjećaju da su i prošle godine proveli istoimenu akciju u sklopu koje je obavljeno 108 inspekcijskih nadzora posebnog oblika prodaje, pri čemu je utvrđeno 18 povreda odredbi Zakona o zaštiti potrošača. Kao najčešće utvrđene nepravilnosti iz Inspektorata spominju da trgovac nije istaknuo cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje te zavaravanje potrošača u pogledu cijena proizvoda ili načina na koji je ona izračunata odnosno zavaravajuća poslovna praksa trgovca. Sukladno članku 18. Zakona o zaštiti potrošača posebnim oblicima prodaje smatra se prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji. Ta prodaja obuhvaća, između ostalog, akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko sniženje, prodaju proizvoda s greškom i prodaju proizvoda kojima istječe rok uporabe, kao i prodaje pri kojima se koriste i drugi nazivi, u ovom slučaju "Black friday" ili "Crni petak", podsjeća se u priopćenju te napominje da potrošač, ako smatra da su neka njegova prava zakinuta, to može prijaviti Državnom inspektoratu.  
Aktualno
Atos Hrvatska novi partner za implementaciju rješenja SAP BBD
Hrvatska podružnica tvrtke Atos početkom studenoga postala je SAP-ov partner za implementaciju rješenja SAP Business ByDesign. Riječ je o novom SAP-ovu sustavu za upravljanje poslovnim informacijama (ERP), namijenjenom srednjim i malim tvrtkama, koji pruža znatnu konkurentsku prednost i omogućava brzu prilagodbu promjenama na tržištu. Atos je SAP-ov dugogodišnji globalni partner koji će ulaskom u novu nišu donijeti srednjim i malim tvrtkama koristi SAP-ovih rješenja. Rješenje SAP Business ByDesign pokriva sva važnija poslovna područja počevši od odnosa s korisnicima i ljudskih resursa, poslovne inteligencije do financija, kontrolinga, upravljanja projektima, nabave, proizvodnje, prodaje i marketinga. Uporaba aplikacije, koja se nalazi u oblaku i rabi kao internetska usluga, iznimno je jednostavna, odvija se putem intuitivnoga korisničkog sučelja, ima ugrađenu podršku i funkciju samousluživanja zaposlenika, što dodatno poboljšava njegovu uporabu. Ugrađena analitika, izvještavanje o svim navedenim poslovnim područjima, pretraživanje podataka i jasan tok dokumenata osiguravaju postizanje potpune transparentnosti poslovanja. SAP Business ByDesign izvrsno je prilagođen za rad na svim platformama, od osobnih i prijenosnih računala do tableta i pametnih mobitela. "Vjerujemo da će partnerstvo SAP-a i Atosa na području tržišta malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj našim klijentima pružiti ne samo inovativne tehnologije koje će dovesti do potpune digitalne transformacije, već i pouzdanu podršku i kompetenciju koja će ih voditi na tome putu. Sretna sam što mogu čestitati Atosu za ovu inicijativu te sam uvjerena da će oni biti pozitivan čimbenik u potpori ovoga tržišnog segmenta", komentirala je Anita Lacmanović, generalna direktorica SAP-a u Hrvatskoj. Anita Lacmanović / Foto: SAP  Hrvatski se poslovni sektor sastoji pretežno od manjih i srednjih tvrtki, a prema novijim statistikama njihov udio veći je od 90 posto. Mali i srednji poduzetnici na gospodarstvo zemlje utječu ne samo svojim brojnošću već i vještinom stvaranja novih radnih mjesta. Prema podacima Svjetske banke, na rastućim se tržištima čak sedam od deset novih radnih mjesta pojavljuje u malim tvrtkama koje stvaraju i do 40 posto bruto domaćeg proizvoda. "Nakon više desetljeća uspješne suradnje sa SAP-om, tijekom kojih je Atos u Hrvatskoj implementirao rješenja kao što su SAP ERP, SAP S/4HANA ili SAP Sales Cloud, odlučili smo postati SAP-ov partner za Business ByDesign namijenjen tvrtkama koje se nalaze na putu digitalne transformacije. Vjerujemo da srednjim i malim tvrtkama možemo pomoći unaprijediti poslovanje implementacijom novog cloud rješenja sa standardiziranim poslovnim procesima", dodao je Sandi Marušić, direktor Atosa u Hrvatskoj. Sandi Marušić / Foto: Atos  Atos Hrvatska jedan je od najdinamičnijih sistem-integratora i pružatelja IT usluga s ekspertizom u raznim područjima poslovanja, poput nabave, proizvodnje i distribucije, uz iskustvo rada u svim industrijama – od telekomunikacija, javnog sektora, maloprodaje do proizvodnje i transporta. Tvrtka ima sveobuhvatan portfelj rješenja i pruža usluge konzaltinga, implementacije, integracije i outsourcinga, utemeljene na snažnom lokalnom timu i globalnoj ekspertizi.