Aktualno
Sanofi kupuje američku biotehnološku kompaniju
Francuska farmaceutska kompanija Sanofi dogovorila je kupnju američke biotehnološke kompanije Translate Bio za 3,2 milijarde dolara, u želji da iskoristi potencijal mRNA tehnologije, priopćeno je iz Sanofija. Ta najveća svjetska kompanija za proizvodnju cjepiva već neko vrijeme surađuje s Translate Bio, kompanijom koja ima sjedište u Massachusettsu, na razvoju mRNA cjepiva protiv Covida-19. Njezini rivali Pfizer, BioNTech i Moderna razvili su takvo cjepivo u rekordnom vremenu za tržište. Sanofi i Translate Bio, pak, razvili su dva mRNA cjepiva protiv covida-19 i gripe, koji su u ranoj fazi kliničkih istraživanja, a njihovi se rezultati očekuju u trećem i četvrtom tromjesečju ove godine. Translate Bio također u početnoj fazi razvoja ima i tretmane za cističnu fibrozu i ostale rijetke plućne bolesti, a istražuje i kako se mRNA tehnologija može primijeniti kod bolesti jetre i raka. Po riječima izvršnog direktora Sanofija Paula Hudsona, ta akvizicija će im omogućiti da ojačaju svoje postojeće proizvode te istraže dodatne mogućnosti u brzorastućim područjima. "Naš je cilj otvoriti potencijal mRNA u ostalim strateškim područjima poput imunologije, onkologije i rijetkih bolesti, uz cjepiva", izjavio je Hudson. Ta akvizicija uslijedila je nakon što je u lipnju Sanofi najavio da će godišnje investirati oko 477 milijuna dolara u istraživanja mRNA kako bi ojačao svoj proizvodni portfelj nakon pandemije COVID-19.
Aktualno
Brnjac zadovoljna trenutnim turističkim pokazateljima
Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac izrazila je zadovoljstvo trenutačnim turističkim pokazateljima, ali i ponovo pozvala na odgovornost i pridržavanje mjera. "Uz adekvatne mjere Stožera civilne zaštite, cijepljenje i suradnju turističkog sektora i ostalih u lancu putovanja, epidemiološka situacija nam se dodatno popravlja", izjava je ministrice Brnjac koju iz Ministarstva prenose u priopćenju o sastanku sa zadarskim županom Božidarom Longinom i predstavnicima turističkog sektora te županije. Brnjac je navela i kako je Zadarska županija nakon gotovo mjesec dana u crvenom izašla iz zone rizičnih županija.  "I to je sjajna vijest na početku kolovoza, s obzirom na činjenicu da se od 1. srpnja do 31. kolovoza ostvaruje više od 58 posto godišnjeg turističkog prometa. Ovime zadržavamo titulu najsigurnije destinacije na Mediteranu i pokazujemo da je, uz dobru pripremu, turizam moguć i u vrijeme pandemije“, poručila je Brnjac, napominjući kako su ispunjeni i svi preduvjeti kako bi turisti koji dolaze u Hrvatsku mogli biti sigurni da će se nesmetano moći vratiti kući nakon ljetovanja. Iz Ministarstva u priopćenju podsjećaju da je u suradnji s regionalnim turističkim zajednicama i zavodima za javno zdravstvo osigurano dodatnih 350 punktova za testiranje, Republika Hrvatska je sufinancirala antigenske testove te je omogućeno i cijepljenje stranih turista. "Poduzeli smo sve korake kako bi turisti prepoznali Hrvatsku kao sigurnu destinaciju u koju dolaze, ali i iz koje se mogu bez problema vratiti u svoje zemlje. Sigurnost naših sugrađana i turista nam je na prvom mjestu, te pozivam na daljnje pridržavanje mjera, jer to je jedina garancija uspješne turističke sezone", istaknula je Brnjac. Po podatcima iz priopćenja, od početka ove godine do sada u Zadarskoj je županiji ostvareno 780.000 dolazaka i 6 milijuna noćenja, odnosno 36 posto više dolazaka i 24 posto više noćenja nego u isto vrijeme prošle godine. U odnosu na isto razdoblje 2019. ostvaruje se 67 posto dolazaka i 77 posto noćenja. Najposjećenije destinacije u dosadašnjem dijelu godine u Zadarskoj županiji su Vir (1,2 milijuna noćenja), Zadar (732.000 noćenja), Biograd (507.000 noćenja) i Pag (435.000 noćenja).
Aktualno
Državni inspektorat utvrdio prekršaje u nadzoru sezonskog sniženja
Tržišna inspekcija Državnog inspektorata tijekom srpnja je provela 185 inspekcijskih nadzora ljetnog sezonskog sniženja i drugih posebnih oblika prodaje u kojima je utvrđeno ukupno 25 prekršaja, izvijestili su iz Državnog inspektorata. Ti su se prekršaji odnosili na neisticanje cijena proizvoda tijekom posebnog oblika prodaje, nepropisno isticanje cijena proizvoda (uz cijene na sniženju nisu bile istaknute cijene u redovnoj prodaji), neisticanje uvjeta prodaje, neisticanje obavijesti o podnošenju pisanog prigovora kao i sporadično nepoštena poslovna praksa. Nepoštena poslovna praksa se odnosila na zavaravanje potrošača u odnosu na isticanje određene pogodnosti u odnosu na cijenu proizvoda, navodi se u priopćenju. Iz Državnog inspektorata podsjećaju da je člankom 18. Zakona o zaštiti potrošača propisano da se posebnim oblicima prodaje smatra prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji, a koja, među ostalim, obuhvaća i sezonsko sniženje. Stavkom 4. istog članka Zakona, kako su naveli, propisano je da prilikom obavljanja posebnog oblika prodaje unutar poslovnih prostorija iz ove glave Zakona trgovac je dužan istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje. Također, prilikom provođenja posebnih oblika prodaje trgovac je dužan voditi računa da ne povrijedi odredbe Zakona kojima se uređuje nepoštena poslovna praksa određena člancima 32. - 38. Zakona. "S obzirom na to da je ljetno sezonsko sniženje započelo 1. srpnja i može trajati najdulje 60 dana tržišni inspektori nastavljaju s nadzorima i tijekom kolovoza", poručili su iz Državnog inspektorata.