Airbus zbog plaćanja kazne za mito u gubitku

13. veljače 2020.

Foto: Airbus

Europski zrakoplovni i obrambeni koncern Airbus u 2019. je zabilježio gubitak od 1,36 milijardi eura, nakon što je platio novčane kazne zbog optužbi za korupciju. To je prvi puta od 2009. da je europski proizvođač zrakoplova godinu okončao s gubicima, nakon dobiti od 3,05 milijardi eura u 2018. godini.

Airbus je nedavno pristao platiti 3,6 milijardi eura Francuskoj, Velikoj Britaniji i SAD-u, kako bi se riješio optužbe za korupciju u vezi prodaje u različitim zemljama između 2004. i 2016. godine. Prema američkim vlastima, tvrtka je imala program podmićivanja stranih dužnosnika kako bi dobila prodaju aviona i druge poslove.

Airbus je izvijestio da mu je zarada, prije kamata, poreza, nagodbe i ostalih jednokratnih stavki, povećana za 19 posto, na 6,9 milijardi eura, te je spreman isplati dividendu od 1,80 eura po dionici.

"U 2019. smo godini ostavili smo mnogo toga iza sebe. Postavili smo sljedeće poglavlje naše tranzicije za snažniji i održiviji Airbus i na njemu ćemo nastavit graditi", rekao je izvršni direktor Guillaume Faury, koji je u prošloj godini preuzeo taj položaj od Toma Endersa. Tvrtka je postupno zamijenila cijeli menadžerski tim otkako su se u 2016. godine pojavile optužbe za korupciju. Prije odlaska je Enders prilikom objave prošlogodišnjih financijskih rezultata najavio prekid proizvodnje superjumba A380, vodećeg projekta za kojeg se trudio pronaći kupce i na njemu zaraditi novac.

Airbus je priopćio da u 2020. planira isporuku 880 komercijalnih zrakoplova, u odnosu na 863 u prošloj godini. U kompaniji očekuju da će se u sljedećoj godini zarada prije kamata, poreza i jednokratnih stavki povećati na 7,5 milijardi eura, pod pretpostavkom nastavka rasta svjetskog gospodarstva i zračnog prometa, te bez promjena postojećih carinskih režima. Proizvođač zrakoplova je priopćio da su njegovi prihodi u 2019. godini iznosili 70,5 milijardi eura, u odnosu na 63,7 milijardi eura u 2018. godini.

Pored nagodbe, kompanija je na kraju preuzela i 1,2 milijarde eura naknada zbog revizije smanjenja izvoza svojih vojnih transportnih zrakoplova A400m. Također je zabilježila velike troškove zbog dugogodišnjeg problematičnog programa iz 2016. i 2009. godine, koji je bio razlogom posljednjeg godišnjeg gubitka.

P.hr/Hina