A tko još čita, pitaju se nakladnici i knjižari

5. siječnja 2020.

Foto: HGK
Slavko Kozina, predsjednik Zajednice nakladnika i knjižara Hrvatske gospodarske komore

Često je pitanje koje prati branšu koja, uz kulturni doprinos naciji, ima i poslovnu dimenziju. A upravo ta dimenzija osnova je da bi se kultura nadgradila na nju i putem našeg angažmana koji artikuliramo u cehu. Plan aktivnosti koje danas provodimo počeo je još prije dvije godine kada je branša nakon krize Agrokor - Algoritam bila na vrhuncu. Od tada smo stabilizirali knjižarsku mrežu, a ZNK HGK se aktivno uključio u medijsku međukolegijalnu komunikaciju, ali i operativnu pomoć (HGK je dio logističkog troška povrata nakladnicima fi nancirala izravno).

Novi izazovi uoči ovog mandata su:

• kvalitetnije upravljanje sajmovima Frankfurt, Beograd i Sarajevo (što se već uspjelo postići 2019. u cijelosti), gdje uz poslovno-logističku imamo i predstavljanje autora uz suradnju s Ministarstvom kulture

• nastavak suradnje na programu Interlibera i cjelovito upravljanje Mediteranskim festivalom knjiga u Splitu

• izrada modela poticaja knjižarama u suradnji s Ministarstvom kulture kao osnova stabilnosti branše

• izrada etičkoga kodeksa.

Moderni poslovni procesi i nove tehnologije (web-knjižare, onlinemarketing) svakako su prilika za branšu, gdje će samoregulacija ceha i međusobno uvažavanje kanala proizvođač (nakladnik) – kupac (knjižara) - krajnji kupac, biti predmet navedenog kodeksa. Kodeksu je cilj disperzirati monopol, uvesti red u poslovnu komunikaciju i pravno poštovanje ugovora (rokovi plaćanja i sl.). Standarde sajmova dosegli smo 2019. godine. Poticaj knjižarama i kodeks izazovi su za 2020. i 2021. godinu.