10 znakova da ste uvjerljiviji i utjecajniji nego što mislite

15. siječnja 2022.

Foto: Shutterstock

Velike vođe ljudi slijede ne zato što moraju, već zato što žele. Čak im se i ne čini da ih slijede − jednostavno žele biti zajedno s njima na istom putu. To je zato što vođe imaju moć uvjeravanja, i to ne manipulacijom ili pritiskom, već uz pomoć logike i emocija, predstavljanja svojih ideja i argumenata na pravi način.

Jeff Haden u svojoj kolumni za magazin Inc. izdvaja ljude koji su bili vizionari i koji su imali golemu moć uvjeravanja, poput poduzetnika i izumitelja Stevea Jobsa te milijardera i investitora Richarda Bransona i Marka Cubana. Kaže da su to osobe koje znaju iskoristiti energiju sjajnog tima za postizanje naizgled nemogućih ciljeva, da su inovativne, inteligentne, predane, vrijedne i nevjerojatno uvjerljive.

Iznio je 10 stvari koje su svojstvene takvim ljudima, a po kojima i vi može prepoznati imate li osobine velikog vođe.

Imate sjajne ideje

Poduzetništvo je i moć uvjeravanja ljudi koji vam mogu pomoći ostvariti vaše ciljeve. Kada je taj cilj velik i ambiciozan, mnogo lakše ćete privući druge da ga zajedno ostvarite. Ako se fokusirate i ciljate na nešto veliko, rasplamsat ćete maštu drugih.

Govorite o pozitivnim, ali i negativnim stranama svojih ideja

Prema profesoru Danielu O'Keefeu sa Sveučilišta Illinois, dijeljenje više suprotnih gledišta uvjerljivije je nego držati se samo jednog. Zašto? Ljudi znaju da nijedna ideja nije savršena; normalno je biti sumnjičav. Oni znaju da postoje druge perspektive i drugi potencijalni ishodi. Zato istaknite i negativne strane, razgovarajte o zamkama i mogućim neuspjesima te mogućnostima umanjenja ili prevladavanja tih problema. 

...i na kraju donosite pozitivne zaključke

Iako je nekima primamljivo koristiti se taktikama zastrašivanja i grubosti, za uspješnu komunikaciju važno je biti taktičan. Reakcija druge strane bit će bolja ako nekome umjesto naredbe tipa "Prestanite raditi toliko pogrešaka" isto to kažete na blaži način: "Molim vas, poradite na svojoj učinkovitosti".

Ne libite se zauzeti stav

Kada pokušavate nekoga u nešto uvjeriti, zapitajte se jesu li jedino važne činjenice koje iznosite. Naime, istraživanja pokazuju da ljudi više vole drskost nego stručnost. Čak i najskeptičniju osobu djelomično će "omekšati" nečija samouvjerenost. Stoga budite hrabri i zaboravite na izraze poput "mislim..." ili "osjećam...".  Ako vjerujete da će vaša ideja uspjeti, jasno i odlučno recite da će uspjeti.

Psovka je ponekad poželjna

Psovanje bez razloga puko je psovanje, no istraživanja pokazuju da povremeno dodavanje psovke čini vašu poruku uvjerljivijom. Primjerice, ako se vaš tim mora odmah okupiti, dobacivanje iskrene psovke može pomoći dočarati osjećaj hitnosti. Uz to, autentičnost je uvijek uvjerljivija. Treba znati naći mjeru, znati da će neke riječi zvučati manje, a neke više ružno. Ali, odmjerena iskrena psovka može pomoći.

Vi odlučujete kojim tempom ćete govoriti

U određenim situacijama brzo govorenje funkcionira, no u drugima baš i ne. Istraživanja sugeriraju da što je vjerojatnije da će se vaša publika složiti s onim što pričate, govorite sporije. Polagani tempo govora daje im vremena da procijene vaše argumente, a i povećava vjerojatnost da će prihvatiti vaše stavove iako su u početku bili rezervirani i pristrani. U suprotnom slučaju, u situaciji kada vaša publika nije sklona slagati se s vama, brži govor im daje manje vremena za formiranje vlastitih protuargumenata i veće su šanse da ćete ih uvjeriti u ono što govorite.

Najprije uspostavljate zajednički jezik

Kada započnete komunikaciju, počnite s izjavama za koje znate da će drugoj strani biti prihvatljive. Na taj način gradite temelje za daljnji dogovor.

Razumijete kako vaša publika percipira informacije

Uvijek nastojte upoznati svoju publiku te, ako se njezin stav razlikuje od vašeg, ne inzistirajte na trenutnom dogovoru. 

No, ako procijenite da druga strana voli donositi brze odluke, ne tražite od nje da "dobro" razmisli prije negoli izreče ono što je naumila.

Vođa, lider

Foto: Shutterstock

Odabirete pravi način komunikacije

Ako ste muškarac i nadate se da ćete u ono što govorite uvjeriti drugog muškarca kojeg ne poznajete dobro, ili ga uopće ne poznajete, nemojte odmah s njim razgovarati. Najprije mu napišite e-mail jer, savjetuje Jeff Haden, kad razgovaramo u četiri oka, skloni smo se postaviti pomalo natjecateljski.

Drukčija je situacija ako ste žena i pokušavate u nešto uvjeriti drugu ženu ili žene. Prema raznim istraživanjima, žene su više usredotočene na odnose, pa je komunikacija u četiri oka obično učinkovitija.

Ali ako ste muškarac koji u nešto pokušava uvjeriti drugog muškarca kojeg dobro poznaje, svakako komunicirajte osobno: što je vaš odnos prisniji, to je komunikacija licem u lice učinkovitija.

Ne mislite da ste u pravu; dokažite da jeste

Možemo imati sjajne ideje, možemo dijeliti pozitivne i negativne priče. Možemo imati zajedničke snove. Možemo prilagoditi brzinu govora. Možemo zauzeti stavove. Možemo odabrati pravi način komunikacije.

Sve je to super – no najvažnija je stvarna poruka. Iznad svega, morate biti u pravu.

Nemojte pokušavati uvjeriti nekoga samo radi uvjeravanja i ne pokušavajte oblikovati mišljenje samo zato što mislite da možete.

Pokušajte uvjeriti nekoga samo ako je vaša ideja čvrsta, ako je potkrijepljena logikom, činjenicama i u stanju ste je obrazložiti. Pokušajte uvjeriti jer znate, ne samo emocionalno nego i intelektualno, da je vaša ideja sjajna. Tada ćete biti najuvjerljiviji. I tada će vas ljudi sami željeti slijediti i htjeti biti s vama bez obzira na to kamo krenuli, zaključuje Jeff Haden.

P.hr/B.S.