Zdravstveni turizam - jedan od glavnih motiva putovanja

5. veljače 2019.

Shutterstock

Health Spot Croatia Conference naziv je konferencije posvećene zdravstvenom turizmu u Hrvatskoj, koja se održala u Zagrebu. Ovaj vid turizma zbog starenja stanovništva te sve većeg broja poklonika zdravog življenja u razvijenim zemljama ima snažan potencijal za dugoročno održiv rast i sve se više pokazuje kao jedan od glavnih motiva putovanja.

„Zdravstveni turizam najbrži je svjetski rastući turistički sektor s godišnjim rastom od 15 do 20 posto. Kako se često osvrćemo na boljku sezonalnosti, zdravstveni turizam uzor je kad je riječ o cjelogodišnjem poslovanju. Čak je i jači izvan ljetne turističke sezone. Imamo dobru poziciju, blagu klimu, konkurentne cijene i vrhunsku uslugu s educiranim djelatnicima. Imamo i izvrsnu kombinaciju prirodnih ljekovitih resursa i moderne tehnologije. Uspješno držimo korak s konkurencijom u dentalnom turizmu, estetskoj kirurgiji, oftalmologiji i rehabilitaciji“, rekao je na Konferenciji predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović istaknuvši i da, iako imamo izvrsne predispozicije za snažan razvoj, još uvijek nismo dovoljno prepoznati kao destinacija zdravstvenog turizma.

Prema riječima ministra turizma Garija Cappellija, gost zdravstvenog turizma odlično je educiran, ima visoka očekivanja i visoku platnu moć. Mjesečna su mu primanjima oko 3000 eura te ostvaruje iznadprosječnih 13 noćenja. Njegova dnevna potrošnja započinje sa 150 eura ako je riječ o wellnessu, zatim 60 eura u lječilištu, dok je za medicinsku uslugu spreman izdvojti 240 eura dnevno.

„Zdravstveni turizam jedan je od najistaknutijih turističkih proizvoda s dugom tradicijom i poviješću i u Hrvatskoj i u Europi. S obzirom na trendove i orijentaciju populacije prema zdravom životu i zdravstvenoj prevenciji, očekuje se da će zdravstveni turizam biti jedan od glavnih motiva putovanja u budućnosti, te stoga predstavlja veliku priliku za hrvatski turizam. Hrvatska kao dio jedne od najrazvijenijih regija zdravstvenog turizma u Europi ima sve mogućnosti postati međunarodno prepoznatljiva po raznolikoj i visokokvalitetnoj ponudi zdravstvenog turizma“, rekao je Capelli te istaknuo kako su zato za nastavak razvoja zdravstvenog turizma potrebne inovacije, rad na kvaliteti i povezivanje zdravstvenog segmenta s tradicionalnim oblicima turizma.

Ministar zdravstva Milan Kujundžić u segmentu zdravstvenog turizma posebno je istaknuo ljude kao jedan od najvećih potencijala Hrvatske.

“Uz klimu, vodu, zrak i sigurnost koju naša država pruža, ljudi su ono najvrednije što Hrvatska ima i na tome temelju možemo izgraditi vrlo kvalitetan zdravstveni turizam”, rekao je ministar Kujundžić.

Medicina s pet zvjezdica

Na panel-raspravi Trendovi u zdravstvenom turizmu istaknuto je kako se brendiranje Hrvatske u sektoru zdravstvenog turizma treba temeljiti na kvaliteti, te bi sve resurse trebalo usmjeriti na izgradnju brenda Lijepe Naše kao destinacije koja pruža kvalitetnu uslugu. “ Iako imamo nekoliko uspješnica, poput operacije kuka i koljena ili dentalne medicine, razvoj zdravstvenog turizma u Hrvatskoj nije savršen jer nedostaje sustavni pristup u stvaranju kvalitetnih lanaca vrijednosti na koje se trebamo fokusirati“, rekla je direktorica Odjela za porezne olakšice i poticaje Gi3 Deloitte Hrvojka Skoković Harašić te napomenula kako mnogo europskih turista putuje u Hrvatsku upravo zbog naše medicinske usluge.

“Medicina s pet zvjezdica ključ je uspjeha”, rekao je predsjednik Uprave Croatia osiguranja Damir Vanđelić te istaknuo kako imamo liječnike i znanstvenike na samome svjetskom vrhu, a nedostaje nam strategija preseljenja medicinskog uspjeha u poduzetništvo.

Ilijana Grgić

Tags