e-Privredni

A+ A A-

JGL predstavio tvrtku kćer Adrialab

Farmaceutska tvrtka JGL predstavila je tvrtku kćer Adrialab. Tvrtka je osnovana s ciljem preuzimanja tradicionalnog dijela portfelja JGL-a te njegova preustroja i daljnjeg razvoja.
Investicija je ukupno vrijedna više od 15 milijuna kuna, a u cjelini se odnosi na pokretanje suvremene proizvodnje na lokaciji Pulac – Rijeka, gdje je svoj poslovni put započeo i JGL. Najveći dio proizvodne investicije otpada na čiste sobe, procesnu i laboratorijsku opremu u iznosu od 13,4 milijuna kuna. Dodatnih 1,6 milijuna kuna uloženo je u informatičke sustave za upravljanje materijalima i uvjetima proizvodnje.

Vedrana Kuzmić Vrbanović, direktorica Adrialaba, kaže kako je tvrtka u stopostotnom vlasništvu JGL-a. "U Adrialabu će se proizvoditi polučvrsti oblici kao što su masti, kreme i paste te nesterilne otopine poput sirupa, kapi i losiona za prodaju u ljekarničkim kanalima, ali i trgovačkoj mreži", napominje ona dodajući kako će proizvodnja obuhvatiti brendove među kojima se ističu Dječja mast JGL, linija proizvoda kozmetike, kapi i čajeva Holyplant, proizvodi za higijenu nosne šupljine Nasine i zaštita od komaraca Dr. Bezz.
Tvrtka, nastavlja Vedrana Kuzmić Vrbanović, osnovana je u srpnju 2013. godine. Izgradnja proizvodnog pogona počela je u siječnju 2014. godine kada su ishođene potrebne dozvole. Vlastita proizvodnja pak krenula je u siječnju. "Od ukupnih proizvodnih kapaciteta, 75 posto namijenjeno je za vlastitu, a 25 posto za ugovornu proizvodnju", naglašava ona.

U Adrialabu je trenutačno zaposlena 21 osoba, mahom iz JGL-a. "Vjerujem kako ćemo s razvojem pogona vrlo brzo imati i potrebu za novim kadrovima", kaže ona.
Planirani prihod u 2015. godini trebao bi se kretati oko 20 milijuna kuna. Važno je naglasiti i to da tvrtka želi osnažiti regionalnu prisutnost i ne krije izvoznu orjentaciju. "Trenutačno, izvoz nam nije velik, kreće se ispod pet posto i stoga nam je cilj pojačati ga", otkriva ona.

Ivo Usmiani, predsjednik Upravnog odbora JGL-a, ističe kako je Adrialab jedan od tri strateška projekta kompanije koja je osnovana 1991. godine kao mali laboratorij, dok je danas druga farmaceutska tvrtka u Hrvatskoj, s oko 1000 zaposlenika. "Prvi projekt je izgradnja proizvodnog pogona Pharma Valley u Svilnom koji Rijeci vraća industrijski štih. Drugi projekt je Beograd Sopot, proizvodna hala koja je kupljena od tvrtke BG Pharm", kaže on dodajući da se u trećem projektu Adrialab želi stvoriti baza kako bi se ta novoosnovana tvrtka, koja je implementirala visoke standarde dobre proizvođačke prakse, mogla što bolje razvijati samostalno.

Usmiani je dodao i to kako je tvrtka JGL u krizi udvostručila prihode i da je dosegnula 800 milijuna kuna ukupnih prihoda. Međutim, 2014. je bila godina smanjenja prihoda od osam posto. Razlog tome padu je geopolitička situacija i kriza u odnosima između Rusije i Ukrajine, koja su za JGL vrlo važna tržišta. "Ali, mislim kako smo uspješno izdržali prvi udar te krize te da moramo i dalje biti maksimalno oprezni", naglašava on dodajući kako JGL s dobavljačima ima dobre odnose. "Oni rastu skupa s nama. Na koncu, cijeli proces od nabave do ralizacije nekog proizvoda je zapravo jedan lanac, tako treba na to gledati i svi u njemu moraju biti uštimani i optimizirani", kaže on.

Farmaceutska industrija je u Industrijskoj strategiji Hrvatske 2014.-2020. prepoznata kao jedna od pokretača ekonomskog rasta. No, napominje Usmiani, to nije podržano nijednom provedbenom mjerom. "Već tri, četiri godine padaju cijene lijekova koje su došle do apsurda. Dakle, stanje je neprihvatljivo i neodrživo. Problem jest i taj da cijene u Hrvatskoj, na žalost, ulaze kao referentne cijene u regiji – Srbiji, Bosni i Hercegovini te Makedoniji, što nas dodatno ruši na tim tržištima", zaključuje Usmiani.
                                                                                                                                                    Boris Odorčić

Hitovi: 1048

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb