e-Privredni

A+ A A-

U Italiju lakše uz agente

Italija je jedan od najvažnijih vanjskotrgovinskih partnera Hrvatske - robna razmjena na godišnjoj razini kreće se oko 3,3 milijarde eura. Kao i u većini slučajeva, Hrvatska u toj robnoj razmjeni bilježi deficit. Tako je u prvih 10 mjeseci 2014., prema podacima DZS-a, hrvatski izvoz iznosio blizu 1,2 milijarde eura. Kako bi se taj omjer promijenio, u Zagrebu je prošli tjedan održana prezentacija o mogućnostima nastupa hrvatskih tvrtki na talijanskom tržištu, a organizirali su je Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska udruga poslodavaca i Hrvatski izvoznici u suradnji s Ministarstvom vanjskih i europskih poslova.

“Hrvatska robna razmjena s Italijom uglavnom je koncentrirana na sjeverne talijanske regije, gdje završava gotovo 60 posto hrvatskog izvoza. Središnji dio i jug zemlje su za naše poduzetnike gotovo nepoznanica”, rekao je ministar savjetnik u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Rimu Ilija Želalić dodajući kako je Hrvatska krizu osjetila tek kad je ona zahvatila Italiju, a kako se Italija polako izdiže iz krize, to bi se trebalo osjetiti i u Hrvatskoj. Proširenje i poboljšanje dosadašnjih poslovnih odnosa te iznalaženje novih oblika gospodarske suradnje važni su za obje zemlje. Hrvatskim poduzetnicima i obrtnicima predstavljene su mogućnosti plasmana njihovih proizvoda putem komercijalnih zastupnika. Tako agencija Network agenti 321 okuplja više od 290.000 komercijalista-agenata specijaliziranih po industrijskim sektorima za pronalazak potencijalnih kupaca na talijanskom tržištu.

Bolje od podružnice

“Ako strana tvrtka želi pronaći potencijalnog kupca za svoj proizvod ili uslugu na talijanskom tržištu, ona detaljno obrazloži svoje želje i interese, te odredi rok do kojeg očekuje da se eventualno sklopi ugovor o prodaji. Komercijalni će se zastupnik zajedno s vama potruditi da vam pronađe klijente i distributere, a ako vam je to potrebno, potrudit će se da vam pronađe i logističku podršku. Ovaj odnos je definiran ugovorom, agent radi na postotak i ako niste zadovoljni, ugovor možete otkazati i uzeti novog komercijanog agenta, a klijenti koje ste stekli ostaju vaši”, istaknuo je potpredsjednik agencije Network agenti 321 Enrico Seminara dodavši kako je ovaj oblik ulaska na talijansko tržište jednostavniji za tvrtke od pronalaska ekskluzivnog distributera ili otvaranja direktne podružnice.

“Iskustva slovenskih izvoznika potvrđuju da su tvrtke koje su se odlučile na ovakav način ulaska na talijansko tržište samo u dvije godine povećale svoj izvoz za dvadesetak posto, a njihovi proizvodi dolaze u područja za koja su mislili da nikad neće doći”, rekao je Želalić dodajući kako svoj potencijal hrvatske tvrtke mogu ostvariti na području energetike, prehrambene industrije, drvne industrije, građevinskog sektora, IT tehnologija male brodogradnje te tekstila i obuće.

Ilijana Grgić

Hitovi: 1011

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb