e-Privredni

A+ A A-

Nakon predstečaja osvajanje novih tržišta

Nakon predstečajne nagodbe i godina gubitaka, ove godine zabilježit ćemo pozitivnu nulu, a novi brendovi odvest će nas prema održivom poslovanju, kaže Gordan Kolundžić, predsjednik Uprave Borova.

Borovo je u stečajnu nagodbu ušlo sa 168 milijuna kuna duga. Vjerovnici - država, banke i dobavljači - otpisali su dio glavnice duga i kamate pa je stvoren temelj za rentabilno poslovanje.

"Vjerujemo da smo dobili novu dimenziju i da dalje možemo nastaviti normalno živjeti i raditi na način samoodrživosti", rekao je Kolundžić.

Novi kredit od Hrvatske banke za obnovu i razvitak od 36 milijuna kuna iskorišten je za restrukturiranje financijskih obveza, nabavu repromaterijala i razvoj proizvodnih linija.

Jamstvo za kredit osigurala je Vlada pa je na nedavnoj sjednici izdvojila jedan blok dionica Končara. Tako će HBOR dobiti Končareve dioice, ako Borovo ne vrati posuđeni novac.

Kolundžić je uvjeren u pozitivan scenarij. Gubitak Borova prije dvije godine bio je 180 milijuna kuna, zatim se smanjio na 47 pa na 25 milijuna kuna. Prvo tromjesečje 2015. pokazuje da će prvi put ove godine biti ostvaren pozitivni operativni rezultat.

U izvoz odlazi oko devet posto proizvodnje. Tvrtka se okreće Francuskoj, Njemačkoj i Švedskoj, tržištima s većim cjenovnim razredom.

"Rezultat ne ovisi samo o Borovu. Kad bi samo svaki sedmi građanin naše države jedanput godišnje kupio nešto u našem dućanu, pomogao bi očuvanju radnih mjesta u Vukovaru i očuvanju tvrtke Borovo", kaže Kolundžić.

Dodaje da se nije lako boriti ni protiv uvoznika. Kao kupci Borova pojavljuju se samo MUP i MORH, dok ih državne tvrtke ili lokalna uprava zaobilaze. Teško je proći na natječajima kad je cijena jedini kriterij. Prvi čovjek Borova smatra da kod naručitelja ne postoji dovoljno društvene odgovornosti, ali se nada da će "svijest naših ljudi i kvaliteta naših proizvoda to pomalo promijeniti".

U tvornici u Vukovaru obuću i ostale artikle Borova proizvodi 500 radnika. Još 290 ljudi zaposleno je u trgovačkoj mreži. "Tih 500 zaposlenih za Vukovar je jako puno. Nama je to jako bitno s društveno odgovorne i socijalne pozicije", naglasio je Kolundžić. Poduzeće je prošle godine proizvelo 400.000 pari kožnih i gumenih cipela. Kapacitet bi bio ispunjen s proizvodnjom od 500.000 pari.

Ova kompanija iz Vukovara predstavila je u Zagrebu novi brend My ballerinas, kolekciju obuće koju su dizajnirale Hana Ciliga i Andreja Roškar.

Nova linija ženske obuće bit će ručno rađena, od kvalitetnih prirodnih materijala. "Okrećemo se prema kupcima i njihovim potrebama. Ono što Borovo nudi je ozbiljan proizvod, konkurentna cijena i dizajn", naglasila je Jasmina Matiša, direktorica marketinga i istraživanja tržišta u Borovu.
                                                                                                                                             Igor Vukić

Hitovi: 937

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb