e-Privredni

A+ A A-

Naučimo cijeniti vlastito

Najveći broj tvrtki u povijesti akcije Kupujmo hrvatsko, njih čak 350, prošlog je tjedna po promotivnim cijenama ponudilo više od 2000 kvalitetnih hrvatskih proizvoda na zagrebačkom glavnom trgu. Upravo je to jasan pokazatelj da su našim poduzetnicima, ali i građanima, ovakve akcije potrebne i dobrodošle, rekao je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović otvarajući ovogodišnju akciju na Trgu bana Jelačića u Zagrebu. Predsjednik HGK-a ujedno je poručio da promocija hrvatskih proizvoda ne diskriminira strane proizvode, već nas uči da stvaramo i cijenimo vlastiti proizvod. Podupirući domaće proizvođače, istinske heroje današnjice, jačamo hrvatsko gospodarstvo, čuvamo radna mjesta i osiguravamo budućnost naše djece, istaknuo je.

Potporu akciji dao je i gradonačelnik Zagreba Milan Bandić, koji je rekao da su danas svi zaslužili veliki pljesak. “Hrvatska gospodarska komora koja je organizirala ovo događanje, kao i svi hrvatski proizvođači i sve vrijedne ruke koje proizvode kvalitetne domaće proizvode”, naglasio je.

Treba češće i dulje

“Borovo je najveći proizvođač obuće u Hrvatskoj, s tradicijom duljom od 80 godina. Želja nam je da svaki građanin nosi s ponosom marku Borovo. Kada bi samo svaki sedmi građanin kupio godišnje jedan par obuće Borovo, pomogao bi obnovi gospodarstva grada heroja – Vukovara, očuvanju radnih mjesta, gospodarskom razvitku i prosperitetu cijele zajednice”, rekao je Gordan Kolundžić, predsjednik Uprave Borova, tvornice koja je tijekom akcije Kupujmo hrvatsko predstavila novu liniju modernih kožnih gležnjača za žene i muškarce.

Akcija Kupujmo hrvatsko vrlo je korisna za male proizvođače jer im otvara put do novih kupaca, ističe prodajni predstavnik koprivničkog proizvođača kozjeg sira, tvrtke Horizont Andrija Kunić. “Jedinu zamjerku koju mogu uputiti organizatorima je to da akcije nisu češće i da ne traju dulje. Često možemo od naših kupaca čuti pitanje do kad ste ovdje, no na žalost najčešće im možemo odgovoriti da smo tu samo danas i to do šest sati. Uvijek nas pitaju zašto akcije ne traju duže”, kaže Kunić.

Anita Peršin iz socijalnog poduzeća Hedona, koje se bavi proizvodnjom i prodajom čokolada, ističe kako ovakve akcije pružaju priliku svim proizvođačima za izravnu komunikaciju s kupcima. “Na ovaj način dobivamo priliku predstaviti se i u konačnici prodati svoje proizvode, što za svakog malog proizvođača puno znači”, zaključuje Anita Peršin.

Akcija raste

Voditeljica projekta Kupujmo hrvatsko i direktorica Sektora trgovine HGK-a Tomislava Ravlić ističe kako je akcija u posljednjih 17 godina narasla, a u njoj sudjeluju i veliki poduzetnici i brojni mali gospodarstvenici i predstavnici obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, što pokazuje koliko je velik interes za nastup na ovom događanju. “Prema značaju i interesu tvrtki, kao i potrošača i građana, akciju ćemo proširiti i produžiti i iduće godine. Prodajna izložba domaćih proizvoda bit će održana u više od 20 gradova. Sudionici traže i dulje trajanje akcija. One bi se mogle produžiti i na nekoliko dana, posebice u većim gradovima. Svakako ćemo uzeti u obzir želje i mišljenja ljudi radi kojih ovu akciju i radimo”, istaknula je Tomislava Ravlić.

Hrvatska gospodarska komora nacionalnom akcijom Kupujmo hrvatsko od 1997. godine promovira hrvatske kvalitetne proizvode, osobito nositelje prestižnih znakova Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta, kako bi osvijestila važnost kupnje takvih proizvoda i kako bi se pridonijelo povećanju ukupne konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva, ali i očuvanju nacionalnog identiteta. Slične akcije provode se već niz desetljeća u drugim državama članicama Europske unije, poput Italije ili Austrije. 

Znakovi Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko

Znak Hrvatska kvaliteta do sada je dobilo 169 proizvoda i tri usluge, dok znak Izvorno hrvatsko posjeduje 106 proizvoda i dvije usluge. Potvrda je to natprosječno kvalitetnih proizvoda proizvedenih na području Hrvatske. Koji proizvodi i usluge nose ove znakove, može se vidjeti na stranici http://www2.hgk.hr/znakovi/index.asp. 

Na istoj stranici moguće je pronaći i podatke o tome kako se ovi znakovi mogu steći, te kako teče cijeli postupak njihova uvođenja.

Potpora kupnji hrvatskih proizvoda i dalje je visoka

Više od 93 posto građana podupire kupnju domaćih proizvoda, njih 76 posto izdvojilo bi nešto više novca za kupnju hrvatskoga proizvoda umjesto stranog jednake kvalitete, a gotovo se 90 posto njih slaže da kupnjom domaćih proizvoda pomažemo svom gospodarstvu. Podaci su to iz istraživanja provedenog 2013. godine na 1000 ispitanika, koje je pokazalo da je za akciju čulo 96 posto ispitanih. Više od 77 posto preporučilo bi prijateljima, poznanicima i članovima obitelji kupnju hrvatskih proizvoda, gotovo 73 posto ih prilikom kupnje obraća pozornost na podrijetlo proizvoda, a njih više od 55 posto obraća pozornost na znakove Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko. Zanimljivo je da na oba znaka pozornost više obraćaju ispitanici iz manjih naselja, žene i stariji od 25 godina.

 

KS/PV (29.9.2014.)

Hitovi: 1607

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb