e-Privredni

FOTOGALERIJA: ZBF 2018

A+ A A-

Nastavak rasta izvoza

Hrvatski izvoznici prepoznali su gdje imaju velike mogućnosti. To potvrđuju i posljednji pokazatelji koje je objavio Državni zavod za statistiku. U prva četiri mjeseca 2015., u odnosu na isti period prethodne godine, došlo je do velikog povećanja hrvatskog izvoza. Riječ je o rastu za više od 10 posto na čak sedam od 10 novih top inozemnih tržišta za koje su hrvatske tvrtke iskazale interes u anketi Hrvatske gospodarske komore, provedenoj u sklopu nove usluge Poduzetnik-izvoznik.

Izvoz u Mađarsku je tako od siječnja do travnja porastao za 30,6 posto, u Sloveniju se u istom razdoblju izvezlo 23,8 posto više robe, Francuzi su kupili hrvatske robe za 21,6 posto više, a Poljaci za 20,4 posto više nego u istm razdoblju lani. Velik porast bilježi i izvoz u Austriju, za 17 posto, Srbiju za 15,1 posto i Njemačku za 10,1 posto. Pad izvoza od 32,9 posto na rusko tržište posljedica je uvođenja sankcija, a izvoz je pao za dva odnosno 2,2 posto na tržišta Češke i Italije.

Ovi podaci govore da su hrvatske tvrtke uspješno prepoznale inozemna tržišta na kojima imaju mogućnosti iskoraka i širenja svog poslovanja te da su uistinu i uspjele ostvariti zacrtane ciljeve, ističe direktorica Sektora za međunarodne poslove HGK Silva Stipić Kobali.

Dodatni poticaj izvoznicima

HGK je u sklopu projekta Poduzetnik-izvoznik proveo i obradio anketu interesa hrvatskih izvoznika s ciljem identifikacije najznačajnijih inozemnih tržišta te pojedinih grupa proizvoda za svako tržište. Analiza prikupljenih interesa hrvatskih tvrtki pokazala je pad interesa za izvoz u regiju nakon pristupanja Hrvatske Europskoj uniji. Hrvatske tvrtke promijenile su izvoznu orijentaciju te sve više prepoznaju zemlje EU-a kao potencijalna tržišta, posebice zemlje Višegradske skupine (V4 - Slovačka, Mađarska, Češka i Poljska) te Rusiju kao najznačajnije odredište izvan EU-a. Rezultati ove analize poslužili su kao temelj za izradu strateškog plana potpore izvoznicima te je HGK težište svojih usluga iz područja pružanja podrške u internacionalizaciji svojih članica upravo usmjerio na nova top inozemna tržišta: Njemačku, Austriju, Italiju, Rusiju, Mađarsku, Sloveniju, Francusku, Poljsku, Češku Republiku i Srbiju. Silva Stipić Kobali smatra kako je tvrtkama za izlazak na nova tržišta nužan dodatni poticaj, stoga će HGK i dalje nastaviti provoditi projekte usmjerene na pružanje podrške internacionalizaciji poslovanja svojih članica koje su pridonijele ovim odličnim rezultatima, kako bi se ovaj pozitivan trend rasta izvoza nastavio te proširio i na dosad ne tako tradicionalna i neosvojena tržišta.

Individualni pristup

Projekt Poduzetnik-izvoznik nova je usluga HGK pokrenuta s ciljem pružanja podrške u internacionalizaciji poslovanja svojih članica. Riječ je o individualiziranoj (tailor-made) potpori izvoznicima - članicama HGK u otvaranju novih tržišta i pronalasku novih inozemnih partnera, koja uključuje: predlaganje potencijalnih inozemnih partnera, informacije i analitičke prikaze gospodarsko-političke situacije na pojedinim inozemnim tržištima, informacije o inozemnim javnim nabavnim natječajima (tenderi.hgk.hr), informacije o izvoznoj i uvoznoj dokumentaciji te inoporeznom sustavu, organiziranje B2B razgovora s potencijalnim inozemnim partnerima, umrežavanje hrvatskih tvrtki na ciljanom tržištu, educiranje o mogućnostima financiranja iz EU fondova, poslovanju na pojedinim inozemnim tržištima, promjenama u vanjskotrgovinskom poslovanju... Dosad su dostavljeni prijedlozi s više od 70.000 potencijalnih inozemnih partnera i njihovih kontakt podataka iz više od 40 zemalja. 

Krešimir Sočković

Hitovi: 1142

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb