e-Privredni

A+ A A-

Digitalna transformacija

Pilot-projekt EU digitalne inicijative predviđen je u sektorima turizma, poljoprivrede i prehrambene industrije, graditeljstva, tekstilne i autoindustrije, područjima u kojima se koriste nove napredne digitalne tehnologije. Cilj je potaknuti malo i srednje poduzetništvo na korištenje tih tehnologija, a ova EU inicijativa može poslužiti kao poluga za povećanje ponude poslova u zemljama članicama i europskim regijama, kazala je Leila Krešić Jurić, direktorica Sektora za turizam HGK, prilikom predstavljanja digitalne inicijative Europske komisije EU konferencija: Poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva kroz digitalne transformacije, namijenjene hrvatskim institucijama, ministarstvima te udrugama u zajedničkoj organizaciji Europske komisije, Ernst&Younga i Hrvatske gospodarske komore.

Europska komisija razvila je niz pilot-projekata u šest sektora od kojih se ova platforma pokazala najuspješnija u području turizma, poljoprivredi te tekstilnoj i modnoj industriji, djelomično u autoindustriji i graditeljstvu, dok je bila neuspješna u području logistike i transporta.

Hrvatska ekonomija ovisi o turizmu, stoga je odabrano to područje gospodarstva za provedbu ovog projekta. Primjerice, u području turizma umjesto da svaki hotel, muzej ili turistička agencija razvija vlastitu mrežnu stranicu, iskoristila bi se zajednička platforma za cijelu turističku industriju te bi se time integrirao cijeli proces. Projekt je predvidio 10 milijuna eura financiranja putem CIP programa, a obuhvaćeno je 20.000 tvrtki malog i srednjeg poduzetništva.

Milijun radnih mjesta

“Europska komisija kroz ovu inicijativu namjerava europsko gospodarstvo učiniti konkurentnijim, a ključni je pokretač pružanje podrške digitalnoj transformaciji te integraciji unutar pojedinih sektora malog i srednjeg poduzetništva’’, kazao je Patrice Lefeu, izvršni direktor EY-a te dodao da su rezultati pokazali kako se pojedini troškovi mogu smanjiti za 80 posto.

Pojasnio je zašto je digitalizacija važna za europsku ekonomiju. Naime, prema istraživanjima EY, mali i srednji poduzetnici upotrebom digitalne tehnologije rastu dva-tri puta brže, imaju 22 posto veće prihode, a u posljednje tri godine otvorili su dvostruko više radnih mjesta. Također, naglasio je da će u EU pomoću internetske ekonomije biti otvoreno 1,5 milijuna novih radnih mjesta. Predviđa se i da će kroz digitalnu ekonomiju sljedeće godine zemlje G20 ostvarivati 3,2 bilijuna eura. Istraživanje je pokazalo, ističe Lefeu, da digitalna tehnologija pruža veći potencijal rasta i to čak do 10 puta.

Transformativna moć

“Hrvatskoj, punopravnoj članici EU-a, osobito je važno pratiti svjetske trendove digitalizacije te time pridonositi jačanju gospodarstva. Strukovna udruženja i zajednice pri HGK-u intenzivno se učlanjuju u odgovarajuće asocijacije na europskoj razini i tako ostvaruju interese svojih članica’’, istaknula je Leila Krešić Jurić.

Prema Lefeuovim riječima, konkretna rješenja digitalne transformacije trebaju biti prilagođena poslu i tvrtkama, stoga je neophodna pomoć HGK osobito u procesu edukacije te povezivanja tvrtki.

Lefeu je kao najveće značajke digitalne transformacije za Europu izdvojio transformativnu moć digitalnog. Digitalna tehnologija, kaže, iz temelja mijenja način na koji ljudi žive, rade, komuniciraju; ima ogroman potencijal rasta jer, kako je istaknuo, tvrtke koje koriste najnovije tehnologije 10 puta su uspješnije od svoje konkurencije, a zadnje, iako ne i manje važno, stvaraju dodanu društvenu vrijednost. U tom smislu, tvrdi Patrice Lefeu, tehnološka rješenja mogu riješiti probleme u ključnim područjima kao što su zdravstvo, obrazovanje i zapošljavanje ili održivost okoliša. 

Ivana Zobenica

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb