e-Privredni

A+ A A-

20 godina akcije Kupujmo Hrvatsko - Pokažite Zagrebu što nudite

Hrvatska gospodarska komora poziva tvrtke, obrtnike i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, udruge, zadruge i domaće radinosti da sudjelovanjem u akciji Kupujmo hrvatsko u Zagrebu uveličaju svečanu proslavu 20. rođendana te akcije. Projekt Kupujmo hrvatsko započeo je još 1997. godine kao ideja da se prepoznaju, označe i izdvoje kvalitetni hrvatski proizvodi te im se od tada dodjeljuju znakovi Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko, a do danas je ovaj projekt dobio razmjere sveobuhvatne nacionalne akcije s velikim gospodarskim i društvenim značenjem. Hrvatska gospodarska komora 20 godina nastoji kontinuirano promovirati sve tvrtke, obrte, zadruge, udruge, obiteljska poljoprivredna gospodarstva te pojedince koji svojim radom, znanjem i kreativnošću pridonose razvoju gospodarstva, čime želi dati na važnosti odabranim izlagačima čiji se proizvodi i usluge na domaćem tržištu odlikuju vrhunskom kvalitetom kao rezultatom hrvatske tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije.

Ovogodišnja akcija u Zagrebu trajat će dva dana, čime se želi istaknuti birane izlagače.

Važnost kupnje hrvatskih proizvoda

Akciji će se pridružiti i ključni predstavnici djelatnosti trgovine kao potencijalni distributeri te tvrtke iz financijskog sektora i drugi ključni sudionici. Cilj je educirati i osvijestiti širu javnost o važnosti kupovanja hrvatskih proizvoda kao pokretača otvaranja novih radnih mjesta i očuvanja postojećih uz povećanje konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva.

U Zagrebu će 21. i 22. rujna od 9 do 19 sati hrvatske tvrtke na Trgu bana Josipa Jelačića imati priliku izlagati svoje proizvode.

Komora će i ove, kao i prethodnih godina, svojim članicama omogućiti besplatno sudjelovanje u akciji Kupujmo hrvatsko, dok je kotizacija u iznosu od 500 kuna predviđena za sve izlagače koji nisu članice HGK (obrti, OPG-ovi, udruge, zadruge i domaće radinosti). Komora će u sklopu ovoga događanja svakom izlagaču osigurati izlagačko mjesto, priključak za struju, natpisnu plohu, promicanje izlagača prije, za vrijeme i nakon održavanja akcije, oglašavanje putem weba Kupujmo hrvatsko i profila te akcije na Facebooku.

Informacije o akciji možete dobiti u HGK-Komori Zagreb, od Irene Fresl Rendulić, na telefon 01/460-6816 i na e-mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. .

Tvrtke se mogu prijaviti obrascem u pratećim dokumentima na stranici http://www.hgk.hr/documents/prijavni-obrazac-zagreb-20175968e5c65df7b.docx. 

KS/PV

 

Hitovi: 1349

Počinje program Blue Boost vrijedan milijun i pol eura

Od jeseni započinje provedba Blue Boosta - 1,5 milijuna eura vrijednog projekta kojim će se jačati mikro, mala i srednja poduzeća iz tradicionalnih, ali i novonastajućih sektora u plavom rastu - poput ribarstva, brodogradnje, marikulture i biotehnologije.

Projekt je još prošle godine Europskoj uniji prijavila HGK-Županijska komora Zadar kao partnerska institucija. “Tvrtke za preradu ribe u Zadarskoj županiji zauzimaju vodeću poziciju u ribarstvu Hrvatske. Ribarska flota Zadarske županije sastoji se od oko 600 plovila. U ukupnom ulovu ribe i ostalih morskih organizama u Hrvatskoj udio Zadarske županije iznosi 47 posto, dok udio u ukupnom uzgoju ribe iznosi 60 posto. U djelatnosti ribarstva i uzgoja riba u Hrvatskoj Zadarska županija ima oko 400 registriranih malih i srednjih tvrtki te vodeću poziciju u uzgoju bijelih riba i tuna u Hrvatskoj. Sve su to razlozi za daljnji razvoj i inovativni smjer ovog dijela gospodarstva zbog kojih se ŽK Zadar odlučio na razradu i prijavu projekta Blue Boost na natječaj programa EU Interreg Adrion 2014.-2020.”, rekao je direktor HGK-ŽK Zadar Denis Ikić. Jačanje kapaciteta tvrtki povezanih s plavim rastom kroz brojne aktivnosti projekta Blue Boost, među kojima su uspostavljanje transnacionalne inovacijske mreže znanstvenih, gospodarskih, poslovnih i organizacija nadležnih za plavu ekonomiju organizacije treninga i seminara, postići će se i dodjelama vaučera ukupne vrijednosti 50.000 eura za najmanje pet odabranih tvrtki u svakoj partnerskoj zemlji, koje će se birati javno dostupnim natječajem. Odabrane tvrtke će uz pomoć stručnjaka, koji će se također odabrati transnacionalnim natječajem putem projekta, razviti inovativne aktivnosti i projekt u svom poslovanju pridonoseći pritom ciljevima Strategije EU-a za održivi rast u morskom i pomorskom sektoru – Plavi rast. Članice HGK će sudjelovanjem u projektu moći stjecati, poboljšati, proširiti i razmijeniti svoje kompetencije i iskustva te povećati vrijednost vlastitih proizvoda i usluga.

Projekt će trajati 22 mjeseca, a provodit će se u suradnji s pet partnerskih organizacija iz Italije, Grčke i Albanije. Provodit će se na području Zadarske županije, regije Marche, Friuli Venezia Giulia i Apulia u Italiji, regije Središnja Makedonija u Grčkoj te na obalnim područjima Durresa, Vlore, Sarande i Shёngjina u Albaniji. 

Krešimir Sočković

Hitovi: 1342

Višekanalna kupovina - novi trend u trgovini

Kupci žele proizvod kupiti i platiti online, a pokupiti ga u fizičkoj trgovini ili pak žele isprobati proizvod uživo, a transakciju završiti online. Ujedno očekuju da trgovci uče iz njihovih prijašnjih kupnji i žele personalizirani, prilagodljivi i ujednačeni pristup na svim kanalima i mjestima prodaje. Rješenje koje omogućuje da se prodaje na takav način jest višekanalna prodaja i kod nas ju je svim svojim kupcima omogućio Hervis.

Posljednjih nekoliko godina navike kupovanja su se radikalno promijenile. Ponekad smo proizvod mogli kupiti samo u trgovini, no danas je svijet kupnje prerastao okvire stacionarne prodaje te se proširio na brojne online platforme. Proizvodi iz cijelog svijeta su na doseg klika mišem ili pritiska prsta na pametnom telefonu. Disrupcija u načinu na koji razmišljamo o životnom prostoru i javnom prijevozu te višekanalna trgovina samo su neki od megatrendova koji se događaju u gradovima diljem svijeta. Sve više i više Hrvata uživa u prednostima online kupovine, a ujedno ne žele odustati od iskustva kupnje i savjetovanja u trgovini. Hervis kao vodeći ponuđač sportske opreme u Hrvatskoj je svjestan potreba i želja svojih kupaca te im stoga nudi revolucionarnu uslugu koja briše granice između online i klasične prodaje. Hervis nudi jedinstvenu uslugu višekanalne kupovine koja povezuje online, mobilnu i konvencionalnu kupovinu,  koju možete obavljati u bilo koje vrijeme i bilo gdje. Kao pionir višekanalne prodaje, mješavinom svjetova kupovine je u potpunosti modernizirao proces kupnje i omogućio potpuni doživljaj kupovine. Tako je, prema riječima Aleša Černea, direktora Hervisa, postavio važne granice u svijetu kupnje. 

Hervis je međunarodno poduzeće koje posluje već dulje od četrdeset godina. U Hrvatskoj se poduzeće  pojavilo 2006. godine, a do danas je sa šesnaest prodajnih mjesta postalo najveći i vodeći lanac prodavaonica sportske opreme te odjeće za sport i slobodno vrijeme. Budući da svojim kupcima, osim vrhunske ponude sportske opreme i stručnog savjetovanja, želi omogućiti najbolje iskustvo kupnje na prodajnom mjestu, obnovljeno je svih 16 poslovnica u Hrvatskoj, te su promijenjene u prostore u kojima kupnja predstavlja istinski užitak. Svoju priču o uspjehu Hervis je posljednjih godina nadogradio jedinstvenom uslugom višekanalne prodaje, što je proslavio pomlađivanjem svog logotipa koji prikazuje mješavinu različitih svjetova kupovine.

»S multichanneling uslugom izbrisali smo granicu između stacionarne i online prodaje. Štoviše, povezali smo prednosti oba svijeta te smo ih nadogradili. Hervis time ukazuje da je online prodaja iznimna prilika i za stacionarnu prodaju: isprepletenost oba kanala nije samo iznimna konkurentska prednost u usporedbi s običnom online prodajom, nego i iznimna prednost za sve stacionarne trgovine«, kazao je Aleš Černe, direktor Hervisa. »Poslovanje se primjetno mijenja, kao i navike kupnje. Svi dobavljači žele biti online te zajedno možemo ostvariti najveće uspjehe i našim kupcima omogućiti upravo ono što žele«, dodaje Černe.

Online prodaja je u velikom porastu, u Hervisu na godišnjoj razini premašuje sve prognoze, budući da je godišnji rast prodaje veći od 30 posto. U pravilu, često naručujemo proizvode iz cijelog svijeta, što je često i rizik. Hervis online prodaja ima veliku prednost, jer kao slovenski trgovac u usporedbi sa stranim također donosi puno veću sigurnost kod kupnje. S višekanalnom prodajom Hervis je iskustvo kupnje u mnogočemu podigao na novu razinu. Naime, sada željeni proizvod možete pogledati, rezervirati, naručiti i kupiti, kao što vi želite i kada želite – direktno u trgovini, putem interneta ili putem mobilnog uređaja. Primjerice, iskoristite vrijeme dok čekate na putu i provjerite ponudu, rezervirajte ili naručite željeni proizvod. Ova usluga je pogodna i za one koji radije izbjegavaju naporne aktivnosti u trgovačkim centrima ili žele brzo obaviti kupnju. Možete se odlučiti za dostavu proizvoda na kućnu adresu ili besplatno preuzimanje u nekoj od 16 poslovnica Hervisa diljem Hrvatske. Prije nego što posjetite neku od poslovnica Hervisa želite znati je li proizvod kojeg tražite na zalihi? Nema problema. Putem mobilnog uređaja udobno i brzo možete provjeriti raspoloživost odabranog proizvoda te ga samo jednim klikom možete rezervirati u vama najbližoj poslovnici Hervisa, gdje ga potom možete preuzeti. Možete ga naručiti u bilo kojoj poslovnici Hervisa i to bez poštanskih troškova. Ako vam proizvod ne odgovara, jednostavno ga možete zamijeniti u Hervisovim trgovinama, bez obzira na to jeste li ga kupili i platili putem interneta. Dakle, bez neugodnosti sa zamatanjem i slanjem proizvoda natrag. 

Dodatna prednost online prodaje je da na taj način i poslovnice Hervisa u manjim mjestima kupcima nude cjelokupan komplet proizvoda i veličine brojeva. Kao što kaže Aleš Černe, »Hervis je  online prodajom stigao u svako selo. Iako je kupac poprilično udaljen od najbližeg Hervisa, širokom ponudom na web stranici prisutan je u svakom domu.«

PV

Hitovi: 1515

Transparentnije no ne i dovoljno

 

 

Prosječna proračunska transparentnost hrvatskih lokalnih jedinica, mjerena brojem proračunskih dokumenata objavljenih na njihovim službenim internet stranicama se popravlja, pokazuje istraživanje koje već treću godinu za redom provodi Institut za javne financije.

Jedinice lokalne samouprave u prošloj godini su prosječno objavile 3,1 od mogućih pet dokumenata, pri čemu su županije već vrlo transparentne (prosjek 4,6), gradovi su dosta dobri (prosjek 3,7), no općine još uvijek nisu dovoljno transparentne (prosjek 2,8), kaže Mihaela Bronić, znanstvenica u Institutu koja je predstavila ovo istraživanje. “Usprkos relativno dobro izgledajućim prosjecima i dalje je, nažalost, preveliki broj izrazito netransparentnih lokalnih jedinica. Četiri grada - Gospić, Imotski, Valpovo i Vrgorac - i čak 39 općina nisu objavili ni jedan od traženih proračunskih dokumenata, a još sedam gradova i 50 općina objavili su tek po jedan”, upozorava Mihaela Bronić.

Kao i prethodnih godina, među najtransparentnijim lokalnim jedinicama ima i onih s malim brojem stanovnika poput Ribnika i Dekanovca kao i onih s niskim prihodima po stanovniku poput Jarmine i Đelekovca. Među onima koji su najnetransparentniji ima i onih s vrlo visokim ukupnim prihodima i prihodima po stanovniku, poput Sutivana, Šolte, Dugopolja i Bola.

Prosječna ocjena 3,1

Institut za javne financije analizu je provodio od studenoga prošle do ožujka ove godine, a analizirano je jesu li jedinice lokalne samouprave objavile na svojim web stanicama godišnje izvršenje proračuna za 2015., polugodišnje izvršenje proračuna za 2016., prijedlog proračuna za 2017., izglasani proračun za 2017. i proračunski vodič za građane za 2017. godinu.

U istraživanju nisu detaljnije analizirani sadržaji tih dokumenata. Kako kaže ravnateljica Instituta za javne financije Katarina Ott, objava pet proračunskih dokumenata na mrežnim stranicama lokalnih jedinica ne podrazumijeva ni njihovu apsolutnu proračunsku transparentnost, niti apsolutnu odgovornost njihovih vlasti. “Objava dokumenata znači da se lokalne jedinice barem pridržavaju zakona o proračunu te o pravu na pristup informacijama i prvi je korak prema potpunijoj proračunskoj transparentnosti kao neophodnom preduvjetu za značajniju participaciju građana u odlučivanju o prikupljanju i potrošnji lokalnih sredstava”, dodaje Katarina Ott.

Prosječna transparentnost proračuna lokalnih jedinica iz godine u godinu se poboljšava. Istraživanje koje je provedeno 2015. godine imalo je prosječnu ocjenu 1,8, godinu kasnije ona je porasla na 2,4, a sada iznosi 3,1.

Najtransparentnija Primorsko-goranska županija

Promatrano po prosjeku svih lokalnih jedinica na svome području, najtransparentnija je Primorsko-goranska, a slijedi je Karlovačka županija, dok su najmanje transparentne Splitsko-dalmatinska, Ličko-senjska, Zadarska i Osječko-baranjska županija. 

Oko 30 posto jedinica je objavilo isti broj, a 13 posto čak i manje dokumenata nego u prošlom ciklusu istraživanja. U ovom je ciklusu samo jedna lokalna jedinica (Općina Lovinac) objavila čak tri dokumenta manje nego u prethodnom.

Veliki broj jedinica – 10 županija, 21 grad i pet općina – zadržalo je najvišu razinu transparentnosti, gotovo polovina lokalnih jedinica objavila je više dokumenata nego u prethodnom ciklusu istraživanja, a četiri općine – Fužine, Gornja Stubica, Marija Bistrica i Tučepi – su s nule u oba prethodna ciklusa skočile na čak pet objavljenih dokumenata.

Povećanje dijaloga središnje vlasti s lokalnom samoupravom, koje ćemo pretvoriti u komunikaciju koja će se održavati dva puta godišnje, sigurno pomaže daljnjem rastu transparentnosti i suradnje, smatra ministar financija Zdravko Marić. “Strategijom regionalnog razvitka, a i kroz prijedlog novog zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave, želimo osigurati adekvatnu razinu fiskalne decentralizacije. Uskoro kreće javna rasprava o ovoj temi i vjerujem da će mnogi građani i predstavnici lokalnih vlasti u njoj sudjelovati. Cilj nam je pojednostaviti i učiniti transparentnijom raspodjelu sredstava i istodobno osigurati veću pravednost i jače fiskalne kapacitete jedinica lokalne samouprave”, pojašnjava Marić dodajući kako će se ovaj zakonski tekst naći u redovnoj proceduri ove jeseni u dva čitanja te vjeruje da će to biti dovoljno vremena za pripreme svih za proračun za 2018. godinu.

Lovro Kuščević, ministar uprave, ističe kako politička stabilnost jamči provođenje mjera koje te jedinice lokalne samouprave moraju odraditi za svoje žitelje. “Izmjenama zakona kojima će se osigurati sigurnije i jednostavnije upravljanje na lokalnoj razini osigurat će se i smanjivanje korupcije koja je osobito prisutna na lokalnoj razini”, smatra Kuščević.

Male jedinice, a dobro rade

Manica Hauptman, ekonomska savjetnica u Predstavništvu Europske komisije u Republici Hrvatskoj, je mišljenja kako Hrvatskoj treba reforma javne administracije. “EK traži i smanjenje rascjepkanosti i okrupnjavanje kako bi jednostavnija struktura donošenja odluka smanjila teritorijalne razlike i poboljšala učinkovitost, posebice u onim sredinama koje nemaju dobre kapacitete. Jednako je važno i planiranje poračuna, a i sami građani moraju raditi na financijskoj pismenosti kako bi mogli sudjelovati u donošenju odluka”, smatra Manica Hauptman.

Goran Pauk, župan šibensko-kninski, ističe kako regionalni ustroj treba ostati ovakav. “Radimo najkvalitetnije moguće s ovlastima koje imamo, i otvoreni smo i spremni biti na usluzi našim građanima”, dodaje Pauk.

Kako mogu dobro raditi i male jedinice lokalne samouprave, govorila je na vlastitu primjeru Štefica Sirutka, volonterka načelnica Općine Đelekovec. “Mi dijelimo pročelnicu za financiranje sa susjednom općinom, a komunalnog redara s još njih dvije. No kako smo svi i sami komunalni redari i znamo tko gdje i što radi, sami prijavljujemo i prekršitelje. Ono čime se također možemo pohvaliti jest i to da smo u grupi najboljih po broju visokoobrazovanih, što je za one koji se žele kvalificirati za sudjelovanje u projektima izuzetno važno”, kaže Štefica Sirutka. 

Krešimir Sočković

Hitovi: 2160

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb