e-Privredni

A+ A A-

Sto posto svježe, zdravo i prirodno

Kako na najbolji način opskrbiti svoje tijelo nužno potrebnim mineralima i vitaminima u ovo užurbano vrijeme, pitanje je s kojim se susreće sve više ljudi diljem svijeta. Oni koji su u Zagrebu te brige više ne moraju brinuti jer trgovine i restorani pod brendom Juice Box proizvode na dnevnoj bazi mnoštvo svježih hladnoprešanih sokova od voća i povrća. Poslovna priča koju kroz svoj život priča osnivačica i direktorica Juice Boxa Nataša Poljak započela je prije četiri godine s prvom malom trgovinom u zagrebačkoj Vlaškoj ulici kada su započeli s proizvodnjom i prodajom sokova od voća i povrća.
“Naši su sokovi rađeni po metodi doktora Normana Walkera, koji je na tome izgradio cijelu jednu filozofiju za duži i zdraviji život koji možete postići ako živite prirodnim životom te izbjegavate sintetičke, prerađene živežne namirnice. Kad sam se razboljela, moj je muž cijelu našu prehranu prilagodio toj filozofiji, a kad smo shvatili koliko je to dobro, odlučili smo te naše proizvode nuditi i na tržištu”, kaže nam Nataša Poljak.

Prvo su tu bili sokovi, a nakon toga krenuli su s ajurverdskim juhama. Kako je potražnja bila sve veća, nakon prve godine poslovanja otvorili su svoj prvi restoran u zagrebačkom poslovnom centru Green Gold, gdje su uz sokove nudili i brojne salate i ostala jela. Danas ih gotovo svi prepoznaju i percipiraju kao mjesto koje nudi zdrav obrok.
Nataša nam je otkrila i jednu malu poslovnu tajnu, a to je da nakon 15 sati nijednog jela koja taj dan u restoranima nude jednostavno više nema - pronašla su svoj put do kupaca. Specifični su po tome što koriste, što više mogu, proizvode hrvatskih proizvođača i lokalnih obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava, gdje nabavljaju sve sezonsko voće i povrće, naravno, koje im je dostupno.
“Surađujemo s našim OPG-ovcem Jurićem koji proizvodi začinska bilja i lisnato zeleno povrće kao što je organska blitva, salata, vlasac, a tu je i organska menta koju koristimo za naše sokove. U ovom trenutku još nemamo sve dobavljače iz našeg podneblja u kojem, recimo, ne možemo nabaviti južno voće poput ananasa ili banane. Problem nam je još uvijek nabaviti i hrvatske jabuke, ali uz puno truda uspijevamo”, kaže nam Nataša Poljak koja kroz svoju poslovnu filozofiju i drugačiji pristup prehrani želi otvoriti priču o doručcima.

Doručak naš svagdašnji
“Naše doručke poslužujemo u čaši. Imamo ih 15 vrsta, a riječ je o ajurvedskim doručcima koji su napravljeni sa zobenim pahuljicama, bulgurom, cjelovitim žitaricama kao što je quinoa, upotrebljavamo crnu rižu koju zovu i divlja riža. Znači, riječ je o jednom drugačijem pristupu prehrani uz vrlo povoljne cijene. Hrana koju serviramo je lako probavljiva, a nakon našeg doručka ili ručka, može se nastaviti efikasno raditi, bez osjećaja težine ili umora”, pojašnjava Nataša Poljak s posebnim ponosom zbog sirovih slastica koje rade od sušenog voća i povrća te orašastih plodova.
“Jedan zalogaj od oko 30 grama zamjenjuje jednu kavu i puno prije će vam dati energiju i puno prije ćete biti efikasniji. Kroz dan poslovni ljudi piju puno kave, a mi ih potičemo da uzmu ovu jednu sirovu slasticu kako bi mogli prebroditi cijeli dan”, dodaje Nataša ističući kako im u zadnje vrijeme kupci sve više traže smoothije. I tu su posebni jer kupci mogu sami odabrati koje sastojke žele u svom smoohtiju. U ponudi u njihovim trgovinama i restoranima imaju oko 47 artikala i čak 116 recepata za hladno prešane sokove.
“Kupci sve više traže zelene odnosno klorofilne sokove koji su odlični za probavu i opće stanje organizma. Kada ljudi osjete da se uz svježe sokove dobro osjećaju, onda nam se i vraćaju. Upravo je to i naš glavni marketing - kupci nam dolaze jer im nas je netko preporučio”, kaže nam Nataša dodajući kako se tajna možda krije u činjenici da se u pripremi svojih proizvoda prilagođavaju okusima koji odgovaraju ljudima s ovih naših područja.


Dobra priča neka se daleko čuje
“Mi smo zapravo neki oponent pekarnicama. Naš cilj u budućnosti je postati sinonim za zdrav doručak, da ljudi umjesto peciva uzmu jedan naš zdravi proizvod. Ljudi koji su duže na našoj prehrani sami su primijetili da se bolje osjećaju nakon što konzumiraju naše proizvode”, naglašava Nataša Poljak napominjući kako pri nabavi namirnica, uz njihovo organsko podrijetlo, gledaju i da je s oznakom “fair trade”.
Proizvodi Juice Boxa za sada su dostupni samo u glavnom gradu Hrvatske, no poslovni planovi govore kako ne žele na tome stati, nego se žele širiti i izvan granica Hrvatske. Kako bi spojili dvije najvažnije stavke, kvalitetu i ekspanziju, smatraju kako je za njih najbolje rješenje širenje poslovanja putem franšiza. Upravo će zbog franšiznog poslovanja, sudjelovati i na Zagreb brend forumu koju u svibnju organizira Privredni vjesnik, kako bi dobili najbolje savjete koji bi im trebali pomoći u tome. U budućnosti želja im je imati i tvornički pogon koji bi sve te franšizne trgovine mogao opskrbljivati proizvodima za koje će biti 100 posto sigurni da su 100 posto svježi, 100 posto zdravi i 100 posto prirodni, kao što su i svi sadašnji njihovi proizvodi. ( Ilijana Grgić)

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb